Het begon om tien uur en waren er netjes op tijd.
Als eerst liepen er drie goede leerlingen in de ring, die gingen allemaal dingen voordoen. Eerst los, de paarden stapten en draafden supermooi mee. Daarna deden ze een touwhalster om en een leadrope erbij om wat oefeningen te doen, zoals je paard een plastic tas met zijn neus aan laten raken terwijl die vier meter verderop ligt en jij moet op de plek blijven staan, zag er echt super uit!!
Daarna kwamen er twee jonge paarden, een jaarling hengst en een tweejarige ruin in de ring en daar gingen ze wat dingen mee doen, jaarling leerden ze mooi meelopen en niet te schrikken van verscheidene voorwerpen. De tweejarige moest er aan geloven, die kreeg voor het eerst iemand op zijn rug!! Ja echt waar!!
Het ging wel allemaal heel speels en het dier vond het niet erg en ook geen heftige dingen hoor, hihi.. De instructeur gingen even op zijn rug liggen, ehm de rug van het paard dan en heel speels ging hij er een paar keer op een af en ze zouden het dier er alleen aan laten wennen en daarna niemand meer op zijn rug totdat het ouder was.. Ik weet niet precies warom, ik geloof omdat het nu de beste leeftijd was, dat ze daar nu geestelijk het meest voor open stonden.. Ik keek er wel even van op, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.. Het zag er vriendelijk uit en het paardje vond het helemaal niet erg, maar ik zou het niet doen..
Toen nog iemand in de ring met een probleem paardje, niet zo goed gezien.. In de pauze reed er een jong meisje met een fjord in de ring, was echt heel leuk, maar nog niet zo'n makkelijk ras hoorde ik wel.. Maar het fjordje deed het leuk ondanks zijn niet geringe omvang..
's middags begon het met weer de drie leerlingen uit het eerste optreden en die deden dingen, was echt gaaf zeg!! Ze reden gewoon zonder zadel en hoofdstel en deden vanalles, vooruit, achteruit, zijwaarts, ergens op staan en bedenk het eens zo gek..
Daarna weer de twee jonge paarden en de jaarling ging uit zichzelf op de trailer en de tweejarige kreeg een barebackpad op, maar omdat hij het nogal spannend vond en hij nogal jolig was werd er besloten om er niet op te gaan..
Daarna deed iemand uit het buitenland, een goede instructeur, een show met een Lusitano hengst en een merrie van een bepaald ras, kan niet op de naam komen.. Het ging heel erg leuk alleen in de aangrenzende paddock stond een hengstige shetmerrie en die vond de hengst een stuk leuker, ging dus niet zo goed, maar hij kon de hengst later toch, vanaf het andere paard en zonder halster o.i.d. door de ring sturen, heel knap!!
Aan het einde kwamen alle mensen met paarden in de ring en deden ze nog wat oefeningen, op een blok staan, springen e.d. Het jonge meisje op de fjord kreeg haar level 2 diploma!!
Ik heb ook nog een meisje gesproken die een Reinar nakomeling had uit de merrie Palmira, wel leuk..
Ook nog een meisje gesproken dat ook met haar fjord Parelli deed en die was al heel ver, die reed ook zonder zadel en hoofdstel e.d.
Ik heb foto'sgemaakt uiteraard, maar door een overvolle harde schijf kan ik ze even niet op de pc krijgen..