Veulen van veulenboekmerrie
Veulen van veulenboekmerrie
Ik zou aanstaande woensdag met Arwen naar de keuring in Vorden gaan, maar aangezien ik dit in combinatie met mijn coschappen echt niet kan redden, heb ik vandaag besloten haar ook thuis te laten. Het probleem is alleen dat ze een driejarige is en dit jaar dus voor stamboekopname had gemoeten. Nou vraag ik me af of iemand weet hoe het met het volgende zit. Volgend jaar krijgt Arwen als alles goed gaat dus als veulenboekmerrie een veulen. Wordt dit veulen dan automatisch opgenomen als hulpboeker of kan er wel een normaal papier bij komen? Het is de bedoeling Arwen volgend jaar (met eventueel veulen) sowieso voor de keuring en dus stamboekopname te doen. Als zij dan alsnog opgenomen wordt in het hoofdstamboek, hoe zit dat dan met het veulen? Ik heb hier namelijk geen ervaring mee, dus ben erg benieuwd of iemand weet hoe dit zit.
Poeh, goede vraag.
Ik denk eigenlijk niet dat je veulen een hulpboeker wordt, want zoiets gebeurd toch alleen als de ouders onbekend zijn? Of de ouders van Arwen.
Maar je kan idd het beste even het stamboek raadplegen
Ik denk eigenlijk niet dat je veulen een hulpboeker wordt, want zoiets gebeurd toch alleen als de ouders onbekend zijn? Of de ouders van Arwen.
Maar je kan idd het beste even het stamboek raadplegen

Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! 
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Kan je helpen 
Arwen gaat dan volgend jaar voor stamboekopname. Als ze opgenomen wordt en er DNA getest is, wordt het veulen gewoon in het veulenstamboek opgenomen. (daarvoor ook al wel omdat er achter Arwen vol papier zit, tenzij Arwen niet opgenomen zou worden, dan wordt er een ander paspoort aangemaakt, lijkt me alleen heul sterk dat ze Arwen niet opnemen, daar is niks 'fouts' aan)
Sas is ook pas in 2006 opgenomen in het hoofdstamboek en Cai heeft ook gewoon papier.

Arwen gaat dan volgend jaar voor stamboekopname. Als ze opgenomen wordt en er DNA getest is, wordt het veulen gewoon in het veulenstamboek opgenomen. (daarvoor ook al wel omdat er achter Arwen vol papier zit, tenzij Arwen niet opgenomen zou worden, dan wordt er een ander paspoort aangemaakt, lijkt me alleen heul sterk dat ze Arwen niet opnemen, daar is niks 'fouts' aan)
Sas is ook pas in 2006 opgenomen in het hoofdstamboek en Cai heeft ook gewoon papier.
Geluk is de vrucht van intens werk