Confronterend...Woudientje @ work!

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Confronterend...Woudientje @ work!

Bericht door Reinou » vr 17 aug 2007, 15:44

Precies een week geleden ben ik weer begonnen met serieus dressuur rijden. De laatste keer daarvoor was in februari :+ een half jaar geleden dus. Woudina pakt het supersnel op, vorige week had ze nog heel veel moeite met de aanleuning, nu blijft ze erg constant. Ze is in de tussentijd ook veel sterker geworden in haar bewegingen. Ze moet alleen nog wel een stuk rechter worden...al is ze op de één of andere manier lang zo scheef niet als een half jaar geleden!

Ik vond de foto's wel erg confronterend, ik zit er soms echt op als een debiel :o Mijn onderbenen leiden hun eigen leven en rechtop zitten heb ik blijkbaar nog nooit van gehoord, autsj...nog genoeg werk aan de winkel dus, wil ik ons over een maand op gaan geven voor bestgaand op de CK :+

Foto's zijn drama kwaliteit, I know. Omstandigheden waren niet ideaal en Douwina heeft ze binnen 5 minuten geklikt omdat ze naar huis moest. Daar maar ff doorheen kijken dus ;) Vandaar ook alleen draffoto's...

Even lachen naar 't vogeltje :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier loopt ze echt fijn!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo liep ze trouwens in februari...vind zelf haar halshouding een stuk verbeterd. Wat vinden jullie?
http://album.zoom.nl/user/15482/images/ ... euRNhR.jpg
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » vr 17 aug 2007, 15:50

Het ziet er zeker netjes uit nu je dit alweer voor elkaar hebt binnen een week. Vergeleken met de foto van februari zie ik in elk geval dat jouw teugels een stuk langer zijn en dat Woudina daardoor ook langer word.
Wodan en ik M1+10
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » vr 17 aug 2007, 15:51

Ze loopt minder opgekropt dan in februari.
Ze heeft nu meer lengte in de hals, dat is goed!
Pas er alleen wel op dat ze niet 'te lang' gaat worden.
Maar ik begrijp dat zoiets niet 1,2,3 gaat als je een half jaar niet heb gereden ;)
Maar zo van de foto's te zien loopt ze erg fijn, en dat gaat helemaal goedkomen met bestgaan hoor! +:)+
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » vr 17 aug 2007, 15:55

Op het moment vind ik het helemaal niet erg als ze lang wordt. Ze heeft juist van haarzelf enorm de neiging om erachter te kruipen. Doet ze in stap nog steeds trouwens...wat ik nu doe is haar flink voorwaarts rijden, naar de hand toe. Daarin wil ik haar lekker laag over de rug kunnen rijden, zodra ze echt recht is. Van daaruit wil ik haar weer op gaan pakken. Hier probeer ik het longeren een beetje op aan te sluiten, al is dat nog best lastig.
lauraatje

Bericht door lauraatje » vr 17 aug 2007, 16:10

Inderdaad heeft ze nu meer lengte dan toen. Maar dat is inderdaad beter dan opkroppen; zo kun je ze weer langzaam wat gaan oppakken :j
Vind je houding best netjes hoor. Ik wil mezelf denk ik helemaal niet zien op foto's... ;)
Ellebel

Bericht door Ellebel » vr 17 aug 2007, 16:25

Woudina heeft prachtig gangenwerk! En het is jullie niet aan te zien dat er even wat minder gewerkt is.
yvette

Bericht door yvette » vr 17 aug 2007, 16:34

Zat ik helemaal schrap voor slechte foto's, zie ik dit :?
Helemaal niet slecht toch? Zie juist graag dat ze wat meer lengte in de hals heeft. En als jij je koppie rechtop zet, dan zal je zien dat je gelijk meer in balans zit. Komt helemaal goed straks met bestgaande hoor!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Margot van Rins
Moderator

Bericht door Margot van Rins » vr 17 aug 2007, 17:06

Super foto's! Woudina doet het super!
RINSKE

9 jaar lang trotse eigenaresse van een GEWELDIGE Fjord!!

:L :L :L
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » vr 17 aug 2007, 17:07

Oké oké, ik ben gewoon te kritisch :+ Maar toch vind ik dat ik er een stuk beter op kan zitten! Sterker nog, ik weet dat ik het kan, daarom is het ook zo frustrerend!
Margot van Rins
Moderator

Bericht door Margot van Rins » vr 17 aug 2007, 17:09

Ja das logisch, ik kan ook netjes zitten, maar op een gegeven moment moet je aan zoveel dingen te gelijk denken, dat je je houding even vergeet. Dat heeft iedereen denk ik wel.
RINSKE

9 jaar lang trotse eigenaresse van een GEWELDIGE Fjord!!

:L :L :L
Saar

Bericht door Saar » vr 17 aug 2007, 18:21

yvette schreef:Zat ik helemaal schrap voor slechte foto's, zie ik dit :?
*proest* ik had precies hetzelfde :+

Je houding komt wel goed als je er een beetje op let. Probeer om je heen te kijken, dan zit je automatisch al rechterop en waarschijnlijk is het dan ook makkelijker om je benen wat rechter te laten hangen.

Ik vind het er netjes uitzien hoor, zeker voor de tijd dat je niet gereden hebt :j
...You can't know me in the way I do...

:D Officieel benoemd tot OpperKneus van FW :D
joske_vuran
Contacteer:

Bericht door joske_vuran » vr 17 aug 2007, 19:23

Ziet er goed uit zo vanaf de foto's hoor! :D
Zeker voor als je al zo'n tijd geen dressuur meer met haar hebt gereden!
En ik vind jou houding altijd heel netjes :) Iets rechterop zou nu mogen ja, maar heel mooi hoor :j
:L Vuran :L
Z2 + 1
Endurance: 96 goedgekeurde wedstrijdkm's!
lientje

Bericht door lientje » vr 17 aug 2007, 19:28

inde4rdaad Reinou, ziet er super uit hoor. Zeker na zo'n tijd niet serieus dressuren :P
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » vr 17 aug 2007, 19:49

Jee Reinou, niet klagen hoor! Woudina loopt prachtig zo, ziet er ontspannen uit en die zit kan menigeen een puntje aan zuigen...
Mir

Bericht door Mir » vr 17 aug 2007, 20:27

Aangezien mijn benen altijd naar het paard zijn oren neigen, ben ik bijna jaloers op jouw beenligging haha! Ziet er netjes en relaxed uit, en idd iedereen kachelt wel eens een beetje naar voren in opperste concentratie...
douwina

Bericht door douwina » vr 17 aug 2007, 20:32

:o Hoe heb ik het voor elkaar gekregen om zulke onscherpe foto's te maken??!! Ik schaam me diep :oo Dit doen we heel snel nog een keer over hoor!

Maar gelukkig is nog wel te zien dat Dientje erg lekker liep, al veel constanter dan voorheen. Dat gaat echt helemaal goed komen 6 oktober!!
Afbeelding
Charret

Bericht door Charret » vr 17 aug 2007, 20:36

Miepie, je zeurt! Haha, ziet er keurig uit. Tuurlijk zijn er wat puntjes. Maar bij wie niet? Komt helemaal goed op de ck!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Marijke_

Bericht door Marijke_ » za 18 aug 2007, 06:42

Het ziet er super uit hoor! Wat me inderdaad wel opvalt zijn dat je benen te ver naar achteren liggen. Dat is voor mij een heel herkenbaar probleem wat ik er zelf heel moeilijk uit krijg. Tijdens mijn les hoor ik ook tig keer lengte in je been, of binnenbeen meer op de singel om druk te geven in een wending of volte. Ook Ros heeft/ had de neiging om te ver achter de teugel te kruipen je kan inderdaad beter de neus eruit rijden dan achter de teugel te laten lopen. Komt vast helemaal goed met jullie!
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » za 18 aug 2007, 06:47

ik vind het er goed uitzien hoor!
ja je rug zou iets rechter mogen, maar je onderbenen is niks mis mee...
officieel hoort je teen niet voorbij je knie te mogen komen dus dat is best netjes!!!!
ook je arm/handhouding vind ik nog netjes
ik zou het alleen wat confronterend vinden dat je zegt 'ze is lang niet zo scheef als een half jaar geleden' aangezien een paard alleen 'echt' scheef kan worden door een ruiter.......
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
yvette

Bericht door yvette » za 18 aug 2007, 07:22

Cindy+Uniek schreef:ik zou het alleen wat confronterend vinden dat je zegt 'ze is lang niet zo scheef als een half jaar geleden' aangezien een paard alleen 'echt' scheef kan worden door een ruiter.......
Hoezo? Ik kan ook wel eens aan 1 kant van mijn lijf stijver zijn dan aan de andere, en er wordt op mij echt niet gereden 8)7
Een scheef paard kan vele oorzaken hebben, vaak is het de ruiter, maar echt niet altijd.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Plaats reactie