Tuig vraagje
- nancy imka
Tuig vraagje
Imka loopt nu een week of drie voor de sulky. Het gaat echt super goed, ben zo trots op haar dat ze het zo goed op pakt! Ze is veel braver als onder het zadel. Het enige wat ik nog vervelend vind is dat ik afgelopen maandag ondekte dat ze wondjes van de singel heeft. Dit had ik na de eerste keer al gezien. Toen heb ik een bontje gekocht en de singel er in gestopt. Dit ging goed tot op heden. Nu heeft ze ineens wondjes ervan weer. Ik doe nu ook die singel van de ogen door het bontje heen dus schuren kan het niet. Ik trek netjes dr benen naar voren na het singelen.
Wel heb ik van het begin af aan al het idee dat hij te klein is. Maar aan de andere kant hij kan wel helemaal strak aangesingeld worden (bedoel ik hoog op de laatste gaatjes)
Wat kan ik hier nog aan doen. En zijn er misschien zachte singels bijvoorbeeld neopreen ofzo? Of van die bontjes in een soort gel. Net zoals ze die voor onder het schoftje hebben.
Verder zit namelijk alles van het tuig op het laatste gaatje en het tuig hoort bijelkaar. Dus je zou zeggen dat het moet passen eigenlijk. Ik was al weer op zoek naar ander tuig maar misschien is er wel een andere oplossing wat minder kost.
Wel heb ik van het begin af aan al het idee dat hij te klein is. Maar aan de andere kant hij kan wel helemaal strak aangesingeld worden (bedoel ik hoog op de laatste gaatjes)
Wat kan ik hier nog aan doen. En zijn er misschien zachte singels bijvoorbeeld neopreen ofzo? Of van die bontjes in een soort gel. Net zoals ze die voor onder het schoftje hebben.
Verder zit namelijk alles van het tuig op het laatste gaatje en het tuig hoort bijelkaar. Dus je zou zeggen dat het moet passen eigenlijk. Ik was al weer op zoek naar ander tuig maar misschien is er wel een andere oplossing wat minder kost.
Ik heb voor Iwan en Raya een pad met een soort gel. Dat hielp ook voor een deel. Beiden kregen ze ook wondjes, ik heb nu de singel laten vermaken door de zadelmaker en nu is het klaar.
Wellicht is een tijdelijke oplossing om het schoftstuk iets verder naar achteren te leggen zodat de wondjes vrij blijven en deze kunnen genezen.
Wellicht is een tijdelijke oplossing om het schoftstuk iets verder naar achteren te leggen zodat de wondjes vrij blijven en deze kunnen genezen.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Ook extra goed poetsen op de plaatsen waar het tuig ligt, zand of zweet kan ook in combinatie met je tuigdelen extra wrijving geven. Na het rijden de bezwete delen afsponzen, sommigen doen dit met koud water om de huid daar wat af te harden.
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Ik heb hetzelfde problem met Jeskim. Rijden gaat nu goed met neopreen singel, maar nu dus weer hetzelfde met het mennen.
Ik wilde zelf een neopreenhoes halen. Misschien als ik een ander tuig heb het meteen even laten nakijken door de zadelmaker, dat hij het helemaal toppie kan maken.
Lastig probleem hoor, ik moet gewoon wachten tot het weer genezen is, want de singel gaat er toch weer overheen schuiven..
Bij mij is het trouwens het puntje van de singel, je hebt het leer en dan zit er zo'n breder stuk aan en die id gewoon rechthoekig, dus de punten steken precies achter haar been..
Ik wilde zelf een neopreenhoes halen. Misschien als ik een ander tuig heb het meteen even laten nakijken door de zadelmaker, dat hij het helemaal toppie kan maken.
Lastig probleem hoor, ik moet gewoon wachten tot het weer genezen is, want de singel gaat er toch weer overheen schuiven..
Bij mij is het trouwens het puntje van de singel, je hebt het leer en dan zit er zo'n breder stuk aan en die id gewoon rechthoekig, dus de punten steken precies achter haar been..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Valt me op dat meestal de paarden die stuklopen een singel hebben met een soort 'verzachtend' stuk, maar die is zo breed, dat het eigenlijk niet prettig zit. In dat opzicht kun je beter gaan voor een dik, maar vlak stuk leer die juist vrij dun is, zonder dat zachte deel...die sluit beter aan op de huid van het paard. (heeft nicole nu ook laten doen met haar tuig)
Verder het schoftstuk iets verder naar achter leggen, zodat er geen of minder wrijving ontstaat tussen de huid achter de 'oksel' en de singel.
Verder het schoftstuk iets verder naar achter leggen, zodat er geen of minder wrijving ontstaat tussen de huid achter de 'oksel' en de singel.
Geluk is de vrucht van intens werk
- nancy imka
Dit zou kunnen want ik dacht dat hij ook gewoon strak moest. Ik ga meteen proberen als het weer dicht zit om hem niet meer zo strak te doen. Het is niet dat ze onwijze wonden heeft hoor. Een schaafplekje en een kaal plekje maar voor het verder gaat wil ik gewoon een andere oplossing.misschien singel je te strak aan.
Voor de wagen hoeft het alleen maar vast te zitten. Dus niet zo als met een zadel.
Ik had hem juist iets meer naar voor gedaan omdat anders die lichtogen waar die bomen in hangen voor het schoftje hangen. En die krijg ik niet op het schoftje, nu voor het eerst nu het schoftje iets meer naar voren is hangen die goed.Verder het schoftstuk iets verder naar achter leggen, zodat er geen of minder wrijving ontstaat tussen de huid achter de 'oksel' en de singel.
Zou dat kunnen dat je een singel laat maken van neopreen. Niet dat ik zou weten waar dat kan maar ik weet niet een leren singel lijkt mij zoiezo erg hard en stug... Heeft misschien iemand een idee hierover?