Alco @ work!!!!

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 14 aug 2007, 08:51

Ziet er goed uit hoor. Echt een stoere vent die Alco. En Claudia, als ik vragen mag, wat is jou tactiek met opstappen? Sinds 2 weken lukt het mij ook niet echt goed om op Anka te komen en zondag had ik iemand bij en die heeft haar toen maar weer vast gehouden.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Krista

Bericht door Krista » di 14 aug 2007, 09:42

Ziet er goed uit Claudia !!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Muis
Contacteer:

Bericht door Muis » di 14 aug 2007, 14:18

Ziet er zeker goed uit, stoere pony!! 8-)
Vlekkie Z1 +1
Lando M2
claudia

Bericht door claudia » di 14 aug 2007, 16:29

Annemarie schreef:Ziet er goed uit hoor. Echt een stoere vent die Alco. En Claudia, als ik vragen mag, wat is jou tactiek met opstappen? Sinds 2 weken lukt het mij ook niet echt goed om op Anka te komen en zondag had ik iemand bij en die heeft haar toen maar weer vast gehouden.
Zelfs iemand vasthouden was geen optie. Hij gaat dan omhoog en springt naarvoren.
Ik heb nu echt een belachelijke tactiek.
(ik schaam me diep maar ik kan er nu tenminste op)
Er staat een tafel bij de stal en daar gooi ik wat brokjes op , die probeert hij dan snel te pakken en ik gooi mijn voet in de beugel en ik zit. Daar na is hij heel snel de bak in.
Na het rijden stap ik nog een aantal keren op maar dan zonder brokjes. Dat gaat al wel een beetje beter maar nog niet geweldig.
Als dit eenmaal goed gaat dan moet hij gaan afkicken van de brokjes en dan moet hij het zonder gaan doen.
Maar je moet wat als je alleen bent en toch verder met hem wil.
(William vindt hem niet zo leuk omdat hij weleens kan bijten }> O:) )
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 14 aug 2007, 18:13

Ziet er super uit ga zo door!
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » di 14 aug 2007, 18:47

Whahaha, wat een techniek! (maar toegegeven, wel slim bedacht van je). Fijn dat je nu weer een beetje met je ventje aan de slag kunt. Hij ziet er super uit en loopt ook al netjes op de foto's. Mijn complimenten hoor met zo'n stoere jonge hengst!
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 14 aug 2007, 18:59

Echt even gegrinnikt toen je het laatst vertelde ja, die tactiek.

Maar bedacht me net eigenlijk dat ik ook niet meer gevraagd had of de tactiek werkt van het binnenteugel dusdanig kort (bij de fjord heet dat écht kort) houden. Dan draaien ze paar keer een rondje, maar uiteindelijk moeten ze wel toegeven, staan ze stil en kun je opstappen. (steigeren of wegrennen kunnen ze dan niet, omdat ze hun evenwicht moeten bewaren om te blijven staan)
Deze methode gebruiken ze ook bij jonge kwpners (veelal springpaarden) en had m ook al eens van Esther uitgelegd gekregen. Werkt goed!! Echt het uitproberen waard dus!

Verder gaaf dier die Alco. Veel te lang geen fotos van hem @ work meer gezien hier eigenlijk.
Geluk is de vrucht van intens werk
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » di 14 aug 2007, 19:00

Ik moest wel een beetje lachen hoor bij je foto's. Je zit zo geconcentreed te rijden. Nou ik vind de brokjestafel wel een goede actie hoor. Sterker kun je toch noiit zijn wel slimmer dan een paard. En zo zie je maar ook bij een paard gaat de liefde door de maag 8-) !
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 15 aug 2007, 09:56

:D Nu moet ik ook ff lachen. Eigenlijk heb ik bijna hetzelfde gedaan als jou Claudia. Ik had mijn jas met een appel in de jaszak over de bakrand gehangen. Mits dat die besnuffeld werd, ben ik gauw op gestapt, hihi. Toch hoop ik dat madam gauw iets beter meewerkt maar goed, ik ben blijkbaar niet de enige met een dergelijk probleempje O:) .

@Annemarie: idd, ik vind ook altijd dat je slimmer ipv sterker moet proberen te zijn. Qua sterkte win je het toch nooit van een paard.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
crosmuller2

Bericht door crosmuller2 » wo 15 aug 2007, 10:31

Hoi Claudia, zo raar is dat toch niet eten gebruiken als afleiding :D. Ik ken een paard die bokte bij het opstappen, eigenares gaf haar toen steeds een wortel voor het opstappen als afleiding en toen ging het over. Als ik nu op haar rijd geef ik een wortel na het opstappen als beloning omdat het nu beter gaat.
Esther

Bericht door Esther » wo 15 aug 2007, 14:54

die binnenteugel kort houden is echt een goede techniek, werkt bij mij super, al hoef ik hem nu niet meer te gebruiken.. Je moet in het begin wel geduld hebben trouwens, ze kunnen wel een kwartier blijven draaien, maar als je rustig blijft wordt het steeds beter..
Ook als je zit en ze gaan meteen weer draaien, vasthouden totdat ze stilstaan, ze moeten het leren.. Als ze dan stilstaan en de drang is weg, dan blijf ik met een losse teugel nog even staan en dan pas als ik het zeg gaan we rijden.
Van Annabel ook geleerd om even je paard stil te laten staan eer je wegrijdt met de kar, het is niet zitten en lopen, maar wachten tot jij dat aangeeft en zo werkt dat eigenlijk ook met opstappen..

Al vind ik jhe begin opstaptechniek echt super, wat een idee.. Je moet wat in je eentje, ik weet er alles van, mijn methodes waren vaak wat gevaarlijker..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 15 aug 2007, 19:47

ziet er goed uit zeg en dat na een hele tijd niets gedaan te hebben, je hebt een slimme tactiek bedacht, hou ik in mijn achterhoofd mocht Exel volgend jaar ook zulke trucjes gaan krijgen :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 16 aug 2007, 16:08

En als je hem tegen de bakrand aanzet met zijn neus dan, en dan bij voorkeur in de hoek. Dat werkte bij Karev wel goed, maar ja, als ie achteruit gaat lopen is het weer niet handig.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » do 16 aug 2007, 18:38

als ik naar al jouw rij en actie foto's kijk ziet het eruit of het allemaal zo makkelijk en perfect gaat, maar haha lees nu je opstijg technieken vind hem super kundig gevonden!!!!
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
claudia

Bericht door claudia » do 16 aug 2007, 19:07

tammie schreef:En als je hem tegen de bakrand aanzet met zijn neus dan, en dan bij voorkeur in de hoek. Dat werkte bij Karev wel goed, maar ja, als ie achteruit gaat lopen is het weer niet handig.
Nee, dat gaat helemaal niet. Hij komt dan alleen maar recht omhoog of kruipt naar achter.

maar het gaat steeds beter. nog even en ik heb mijn tafeltje niet meer nodig O:)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
claudia

Bericht door claudia » do 16 aug 2007, 19:09

Carolinef schreef:als ik naar al jouw rij en actie foto's kijk ziet het eruit of het allemaal zo makkelijk en perfect gaat, maar haha lees nu je opstijg technieken vind hem super kundig gevonden!!!!
Wie niet sterk is moet slim zijn. 8-)

Je wordt vanzelf vindingrijk als je het alleen doet.

Bij mij gaat het ook echt niet allemaal gemakkelijk hoor!
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Plaats reactie