Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
-
nina1993
Bericht
door nina1993 » di 14 aug 2007, 15:15
Ik heb het weer voor elkaar hoor, de manen lijken weer nergens naar vanaf een bepaald punt en volgende week woensdag hebben we de keuring.
Iemand tips om coupe ramp om te toveren tot coupe "dit-lijkt-er-meer-op"?
Links overzicht:
beetje meer detail (die sprietjes worden in ieder geval op de ochtend van de keuring bijgewerkt, anders steken ze er iedere keer weer zo uit)
Rechts is wat beter gelukt, maar daar is het na het hoogste punt vrij vlak naar beneden gegaan.
Moet ik vanavond nog aan het knippen of zeggen jullie, lekker bij laten groeien en voor de keuring de schaar er weer in?
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
-
Tamara
-
Contacteer:
Bericht
door Tamara » di 14 aug 2007, 15:21
ik zou het nog even weer laten groeien, anders wordt het zo kort. Ik zou de boog, in het midden mischien iets korter maken zodat het niet zo'n golfje lijkt.Dus de lengte voor en achter behouden, en het midden iets korter
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
-
Evy
-
Contacteer:
Bericht
door Evy » di 14 aug 2007, 15:23
Het heeft een beetje een glijbaan effect vind ik.
De het midden van de boog moet meer naar de oren toe, en het moet echt een mooie vloeiende boog zijn.
En nog even bij laten groeien, maar ik denk dat in een week niet zoveel erbij komt..
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com!
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
-
Vjestagirl
Bericht
door Vjestagirl » di 14 aug 2007, 15:30
Ik zou denk ik voor de keuring het zwarte zo knippen dat het voor de linker kant goed loopt, en dan het wit rechts hetzelfde knippen als links. Staat iets netter.
-
douwina
Bericht
door douwina » di 14 aug 2007, 15:36
Het begin bij de schoft naar het midden toe is goed, maar vanaf het hoogste punt ben je te steil naar beneden gegaan. Je kan het voor de keuring nu alleen nog corrigeren door het hoogste punt korter te knippen en meer naar voren te brengen. Zo ongeveer

-
Tamara
-
Contacteer:
Bericht
door Tamara » di 14 aug 2007, 15:50
ja zo bedoel ik ook!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
-
nina1993
Bericht
door nina1993 » di 14 aug 2007, 16:06
Erg handig zo! Dank je wel voor het plaatje en de anderen ook voor hun commentaar.
Zhellie Orsta x Briggen
-
joske_vuran
-
Contacteer:
Bericht
door joske_vuran » di 14 aug 2007, 16:13

Wat Douwina zegt.
Daarnaast zou ik eens in het topic kijken 'keuringsklaar' (heet het geloof ik) Daar staat een heel duidelijk foto overzicht bij met hoe je de boog mooi kunt knippen.
Ik heb met die tips vorige week geknipt en mijn boog ligt er mooier bij dan ooit

(ben zelf ook niet zo'n geweldige knipper, leg de boog meestal te ver naar voren)

Vuran

Z2 + 1
Endurance: 96 goedgekeurde wedstrijdkm's!
-
Reinou
- Beheerder
-
Contacteer:
Bericht
door Reinou » di 14 aug 2007, 16:14
En na de keuring er voorlopig niet meer aan komen...
Dat heeft echt even tijd nodig om weer op goede lengte te komen!
Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann 
-
Esther
Bericht
door Esther » di 14 aug 2007, 17:15
Oh, je doet precies wat ik ook vaak deed, het hoogste punt ligt te ver naar achter en dan te kort naar voren knippen. Mijn advies, laat dat expres wat langer en kijk dan goed en ga daarna eraf knippen wat nog te lang is maar stukje bij beetje.. Ik heb dat net te pakken, heb het bij Tea ook gedaan net voor d ekeuring, maar ik had nog twee weken en Reinou en Douwina hebben het nog redelijk weten te redden, maar Tea's manen groeien ook ontzettend snel!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Bella
-
Contacteer:
Bericht
door Bella » di 14 aug 2007, 18:45
Oeh zal Julie attenderen op dit topic......die heeft éxact hetzelfde gedaan bij Runnar. Toen inderdaad proberen aan te geven dat ze de boog iets vlakker moet knippen, waardoor het weer vloeiender wordt.
Maar dit is je gebeurd denk ik omdat Nina voorin de manen het behoorlijk dik en uitstaand heeft of niet? Heeft Ruun nameljk wel, daardoor knip je wel een gelijke boog (iets te diep naar voren), maar omdat die manen als een waaier staan, oogt het bij het knippen alsof het daar nóg vlakker is.
Vooraan inderdaad proberen in gedachten te houden dat je dat hoog moet houden, aangezien je dus van jezelf te snel daalt! (zo ben ik ook begonnen

....momenteel op het punt beland dat ik juist weer korter en vlakker moet/mag gaan knippen...houd je bezig)
@Joske: Leuk om te horen dat je er wat aan gehad hebt

Geluk is de vrucht van intens werk
-
JoyceNan
Bericht
door JoyceNan » wo 15 aug 2007, 05:12
Nina heeft ook van die lastige manen idd wat Bella al zegt... Nan heeft dat ook dat het aan de voorkant bij der oren dik en uitstaand is...
succes ermee!
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
-
nina1993
Bericht
door nina1993 » wo 15 aug 2007, 06:44
Nina heeft inderdaad mega manen, zeker aan de voorkant. Ik heb het topic eens opgezocht waar Annabel aan het knippen is, maar ook al spuit ik er water in, dan nog krijg ik het echt niet voor elkaar om de hele manenkam met 1 knip op gelijke hoogte te brengen! Eerst de ene helft, dan de andere helft, maar zeker vooraan is het bijna niet te doen
Ik ga volgende week eens met jullie tips aan de slag!
Zhellie Orsta x Briggen
-
Bella
-
Contacteer:
Bericht
door Bella » wo 15 aug 2007, 08:06
Knip ook niet altijd met water hoor...Tatum toevallig, Anton en Sas soms, maar vaak niet *te lui*. Maar die dikke bossen manen zijn ook niet te doen met water (:= zizoran zn manen keren niet voor een druppel water)
Maar die manen moet je ook niet met water proberen, dan wordt het alleen maar lelijker (juist omdat ze met water vaak rechter op gaan staan dan in werkelijkheid, dus als het dan weer opdroogt, dan zakt het weer en klopt je boog nog niet).
Maar verder hanteer ik wel altijd dezelfde werkwijze. Middelpunt bepalen en dan de boog knippen. Alleen wat ik hiervoor ook zei. In gedachten houden dat je dat voorste stuk hoger en ronder knipt dan je anders misschien zou doen, omdat het breed staat en de scherpe zichtbare lijn dus opzij zakt en daardoor lager lijkt.
En bij dikke manen laagje voor laagje wegknippen *scheelt je hoop blaren*
-
Kelly
Bericht
door Kelly » wo 15 aug 2007, 10:15
Tipje voor de volgende keer...
Teken met een viltstift de lijn die je wilt knippen, dan kan je daar ook niet van afwijken

-
Esther
Bericht
door Esther » wo 15 aug 2007, 14:42
Bij afwijkende manen, dus rare vorm kruintjes kun je inderdaad beter droog knippen anders lijkt het nergens naar..
Tea heeft dus ook dat hele dikke zware vooraan en dat is inderdaad ook lastig knippen, die boog heb ik vaak ook wat korter, dat scheelt al een stuk..
Anders geef ik echt de voorkeur aan nat knippen, vind ik toch fijner..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Bella
-
Contacteer:
Bericht
door Bella » wo 15 aug 2007, 15:44
Kelly schreef:Tipje voor de volgende keer...
Teken met een viltstift de lijn die je wilt knippen, dan kan je daar ook niet van afwijken

Die ga ik ook nog een keer proberen

...werkt dit echt kel?
-
claudia
Bericht
door claudia » wo 15 aug 2007, 15:50
Bella schreef:Kelly schreef:Tipje voor de volgende keer...

Die ga ik ook nog een keer proberen

...werkt dit echt kel?
Annabel, ikzweer bij het malletje
(ben je hem nog vergeten

)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
Bella
-
Contacteer:
Bericht
door Bella » wo 15 aug 2007, 16:07
claudia schreef:(ben je hem nog vergeten

)
Ergens in een topic was ik ook tot deze conclusie gekomen...stom stom stom...naja kom m nog een keertje natekenen

:D
-
Julie
-
Contacteer:
Bericht
door Julie » do 16 aug 2007, 10:56
@Nina
Mijn paard (Runnar) heeft voorin de manen ook een dik bossie, waardoor ik ook gauw de boog te steil naar beneden knip en niet in een mooi boogje! Maar laat het voor nu aangroeien en de volgende keer probeer ik het weer!
Succes op de keuring;)
! *Live for the moment* ! B + 10!