-haar ruggengraat ligt er helemaal 'op'
-haar ribben worden zichtbaar
-haar buikje aan de onderkant is wel dik

-ze haalt geen streken meer uit als je aan het halster loopt (had ik voorheen absoluut niet hoeven proberen als er gras te zien was)
-ze heeft totaal geen energie meer...
kortom ik heb haar van veulen af aan, maar nog nooit zó gezien.....
ze krijgt 2 kg merriebrok, halve kg mais en staat op voldoende gras (al helemaal voor haar soort

inmiddels wordt ze ook niet meer gereden, mijn verzorgstertje reed iedere dag (maar lees: ze hobbelde wat rond, uniek was nooit bezweet)
en dat heb ik toen terug gedraaid naar om de dag en dat deed ze netjes... de andere dag kreeg ze dan wel gewoon haar eten natuurlijk, maar nu is mijn verzorgster al even op vakantie en hoeft ze lekker niks te doen.....
ze 'hangt' letterlijk rond in de wei, durft niet meer te liggen sinds ze een veulen heeft en ze is gewoon op.... ik vind het zo zielig voor haar.......
Dj ziet er daarentegen goed uit, lekker dik buikje, bijt en bokt naar alles en iedereen in het weiland, maar naar mensen is hij gelukkig redelijk lief!
gister hebben we alle paarden ontwormt (uniek en die bonte hebben zo'n equi-max gekregen, zo'n dubbele / dure spuit tegen alle soorten worm ofzo) dus dat kan het ook niet zijn lijkt me want ik heb altijd netjes per 8 weken ontwormt en in de poep zie ik ook niks bewegen......
nu dus de vraag: Dj is van 21 mei, hij ziet er goed uit en groeit goed dus op 21 oktober zou hij 5 maanden zijn, máár als je in weken kijkt is hij 8 oktober 20 weken.....
kan een veulen ook al eerder weg??? wat raden jullie aan in dit geval of wat is jullie mening hierover....... ik wil hem dus eigenlijk maximaal begin oktober wegbrengen, maar zit te twijfelen of het anders ook eerder kan..... ivm met uniekje......
ik hoor het graag!!!!!