Daar zadelen ze ons mooi mee op. Hoe zou jij ermee omgaan?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Charret

Bericht door Charret » do 09 aug 2007, 13:05

Ik zou ook woest zijn. Misschien kun je eens een adverentie op Markplaats plaatsen en kijken of je meer gedupeerden kunt vinden. Misschien sta je dan [nog] sterker.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » do 09 aug 2007, 13:28

Lang leven van Rijs. Ik heb echt nog nooit klachten gehad erover. Ben tot op heden echt heel tevreden.

Hij heeft er echt verstand van. Ik zou ook zeker een volgende keer van rijs bellen.

Janine. Hij komt al een aantal jaren overal, En vaak zijn er wel meer in de buurt waar hij moet zijn gelukkig.

Evalien. Waarschijnlijk heeft van rijs jouw zadel direct aangepast omdat je zover weg woont, maar dit is geen standaard gewoonte. Normaal moet je het gewoon later bij de winkel ophalen.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Ellebel

Bericht door Ellebel » do 09 aug 2007, 14:11

Marijke & Evelien: Heeft 1 van jullie een rechtsbijstand verzekering? Jullie hebben het reeds op een schappelijke manier geprobeerd, mag niet baten helaas. Dit zou ik doen voordat je lotgenoten oid via het I-net probeert te zoeken.
Snap dat jullie er goed zat van zijn.

Off-topic: Meneer van Rijs is een zeer goede zadelmaker, maar een excellente tuigenmaker. Daar ligt zijn hart. De hele van Rijs-hype zorgt voor lange lange wachttijden. Ik heb ook naar volle tevredenheid een zadel via hem gehad, echter ben ik over de (handgemaakte) tuigen beter te spreken, dat vind hij leuker om te doen en dat merk je.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » do 09 aug 2007, 14:55

ik zou zeker niet beginenn met laster op het net zols MP en forums, maar rechtsbijstand inschakelen, je hebt zat zwart op wit en meneer is niet aanspreekbaar voor normale klanten klachten? dan via je RB, doen hoor. en hij kan wel kletsen dat hij 30 jaar ervaring heeft, maar misschien zit ie er al 29 jaar naast!!!

zou het zadel verder niet gebruiken ivm kans op schade etc.

sterkte
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » do 09 aug 2007, 14:58

OP zijn website stond dat hij maar maximaal 40km van zijn werkplaats gaat :?
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 09 aug 2007, 16:42

ulljon schreef:Als ik het zo hoor ben ik blij dat van rijs op 500 meter van mijn stal zit. :D. Dan kom je toch lekker een dagje met Zorro naar mij Marijke :D
Nou en ik ben dus weer heel blij dat van rijs heel ver bij mij vandaan is! Ze hebben mijn oude zadel opgevuld. Nou daar was ik dus helemaal niet blij mee! Het zadel lag nu heel ver achterover was keihard en lag helemaal niet meer. Bij ons op stal zijn er meerdere mensen die hun zadel hebben laten doen door van rijs en al die zadels lagen scheef.
Dat ze mijn zadel zo hadden opgevuld vond ik niet prettig maar toen ik daarna een ander liet komen en die vertelde mij gewoon dat mijn hele zadel te smal was :? Dit zadel heeft dus nooit echt goed gelegen! Ik ben terug gegaan en ze wilde uiteraard komen tegen de normale voorrijkosten, en als hij vermaakt moest worden moest ik dit ook betalen. Nou ik ga nooit meer naar van rijs toe en ze hoeven ook niet meer te komen voor een zadel!

De keer erna had ik een afspraak gemaakt met de zadelpas service van Hypoplaza, die schijnt heel goed te zijn... alleen helaas belde die af dat hij ziek was en moest ik toen weer ander halve maand wachten want het was niet zo de eerste op de lijst was dan ook eerst aan de beurt wij gingen gewoon weer achteraan op de wachtlijst. Maar goed daar ben ik niet ingetrapt. Ik heb nu een kentaure zadeltje en die ligt gelukkig goed en is ook breed zat voor haar *o/*

Ik zou ook een andere zadelmaker zoeken. En toch proberen dit zadel terug te geven en AL je geld terug te krijgen

succes
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Viv

Bericht door Viv » do 09 aug 2007, 17:58

Marijke&Rosco schreef:Zij hebben het aangemeten toen Zorro net 3 was. Hij was toen niet veel gereden. Volgens de zadelmaker is het paard teveel opgedroogd bij zijn schoft door het rijden (niet dat hij veel gereden is...1 maximaal 2x in de week) . En dat is de reden dat het zadel niet meer pastte en de boom te breed is geworden.
Tsja in dat geval moet ik ze gelijk geven, dit kan dus wel degelijk. Daar kan geen maatzadel tegenop.
Marijke&Rosco schreef:Ik heb ze aangeboden het zadel terug te nemen, geeist dat het opgelost werd, consumentenbond er tegenaan gegooid en Eveline heeft rechtsbijstand geroepen. Voor geld komen ze het oplossen (wat na 3 keer nog niet gelukt is), willen het zadel niet terugnemen of omruilen voor een ander zadel. Ik ben achterlijk en hij heeft 30 jaar ervaring....daar kan ik het mee doen. De laatste keer is trouwens kostenloos geweest maar blijkbaar weer niet goed.
Ben toch benieuwd welke zadelmaker dat dan is.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » do 09 aug 2007, 18:13

Van rijs ben ik ook zeeeeerrrr over te spreken. Niks dan lof. Ik ben zelfs met Tjo naar de winkel zelf geweest waar hij terplekke heeft gekeken wat er gedaan moest worden.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » do 09 aug 2007, 19:12

Viv schreef:Ben toch benieuwd welke zadelmaker dat dan is.
Het bedrijf waar ze het gekocht heeft staat volgens mij nog wel aardig bekend ook al vind ik het zonder namen te noemen BestShit in plaats van wat anders hihihi
Lijkt me duidelijk toch Viv? O:)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 09 aug 2007, 19:13

nou toevallig zit ik ook met een zadelkwestie..... en dit kreeg ik vandaag te horen van goede vrienden die bij hun paard (en met hun bijna iedereen op stal) een zadelmaker hebben laten komen die de zadelmaker hier uit de buurt toch wel goed (en terecht) heeft afgekraakt:

- een zadel wat op een 3-jarige wordt aangemeten moet nog voor 99% goed liggen als hij 15 is.... het skelet van het paard is immers niet verandert

- een zadel mag nooit téveel opgevuld worden

- staartriemen of borsttuigen geven een fout aan bij het zadel (die mensen hebben een dikke haflinger met weinig schoft en veel schouder en 'onze' zadelmaker gaf haar een staartriem, echter nu heeft ze een verbreed en apart zadel die perfect en stabiel ligt zónder staartriem, zonder dat het paard nog hapt of slaat als ze zadelen.......)

- veel zadels worden verkeerd opgevuld, 'onze' zadelmaker maakte sneetjes onder de zweetbladen om te kunnen vullen, terwijl dit dus niet mag!

- een zadel wat opgevuld is, kost ongeveer een uur tijd en moet daarna '' uitgelijnd' worden

in ieder geval ben ik een stuk wijzer en laat deze vrouw dus ook op zéér korte termijn komen want mijn zadel ligt bij die bonte zowiezo niet goed!!!

ow en ook wel grappig, die bonte heeft al sinds ik haar heb van die 'diepe vlakken naast haar schoft, waar het zadel een beetje in weg zakt als het ware' dit is weefsel wat 'verschuift' doordat er té lang een slecht passend zadel (dus voor mij al) op heeft gelegen..... dit kan echter wel weer goedkomen met een goedpassend zadel!!!
dit is helemaal nieuw voor mij, terwijl 'mijn' zadelmaker er ook naar heeft gekeken, maar daar niks over zei?!?!?!

in jouw geval zou ik het zadel dus in ieder geval niet meer door deze mensen op maat laten maken, maar wel kosten zien te verhalen.....

ik zou een goede zadelmaker in de arm nemen, zodat je een mooie / nette brief kan maken met feiten! om in ieder geval al het 'versleutelde' geld niet te hoeven betalen! en desnoods de kosten terug te krijgen die nog nodig zijn om het wél goed passend te maken!!!!

succes!!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Orion1996

Bericht door Orion1996 » do 09 aug 2007, 19:36

Cindy, mag ik vragen (eventueel via PB) wie de oude zadelmaker was en wie die nieuwe vrouw is?
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Charret

Bericht door Charret » do 09 aug 2007, 20:10

Carolinef schreef:ik zou zeker niet beginenn met laster op het net zols MP en forums, maar rechtsbijstand inschakelen.
Ik zie het niet als laster wanneer je opzoek gaat naar andere gedupeerden. Daar heb je misschien alleen maar meer aan wanneer je naar de rechtsbijstand gaat.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ydel

Bericht door Ydel » vr 10 aug 2007, 05:46

Charret schreef:
Carolinef schreef:ik zou zeker niet beginenn met laster op het net zols MP en forums, maar rechtsbijstand inschakelen.
Ik zie het niet als laster wanneer je opzoek gaat naar andere gedupeerden. Daar heb je misschien alleen maar meer aan wanneer je naar de rechtsbijstand gaat.
zo zie ik dat ook ja ;)
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Amber_

Bericht door Amber_ » vr 10 aug 2007, 06:14

Jemig... wat een gezeik zeg, daar wordt je ook niet blijer van :n.
Ik kan je weinig tips geven, maar ik zou het er niet bij laten zitten !

In igg veel succes Marijke !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 10 aug 2007, 07:02

Tja als Zorro nou veel gereden zou zijn in de tussentijd dan zou ik er misschien mee in kunnen stemmen dat hij door gespierder te worden opgedroogd is. Maar hij is niet veel gereden...Jessica heeft erg rustig aan met hem gedaan en ook hier is hij door het ontbreken van een passend zadel niet veel gereden. Dus dat vind ik toch een beetje een vreemd verhaal. Ik heb ook helemaal geen behoefte aan een lastercampagne, uiteindelijk heb je daar niet zoveel aan, maar ik zal me niet schromen om aan te geven dat ik niet tevreden ben met de diensten die ze leveren. Maar wellicht is op dit zadel de wet van murphy van toepassing geweest. Als er dan wat mis gaat, gaat alles mis. Dan krijg je zo'n sneeuwbaleffect. De manier waarop dit nu "opgelost" wordt iedere keer vind ik echt geen schoonheidsprijs verdienen. En de manier van communiceren van de eigenaar van het zwikkie (die het zadel dus aangemeten en verkocht heeft) vind ik ronduit onbeschoft.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 10 aug 2007, 09:02

Ik heb net een hele lange pb gehad van een meisje op bokt die ook zo haar ervaringen heeft deze meneer. Een vergelijkbaar verhaal maar zo mogelijk nog associaler als hij tegen ons geweest is. Ik heb geen oproepje geplaatst maar zag een reactie van haar staan over deze zadelmaker. Zij staat op stal bij zijn vrouw...en geen van de 90 pensionklanten is een klant van hem.... dat vind ik toch ook behoorlijk tekenend. Zij adviseerde ook rechtsbijstand en ga aan dat deze meneer daar erg gevoelig voor is.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Daphne

Bericht door Daphne » vr 10 aug 2007, 09:10

Sjemig wat een verhaal zeg :n

Ik zou ook de rechtsbijstand inschakelen. Misschien kun je via bokt nog wat gedupeerden opsnorren zodat je ook zeker weet dat hij andere klanten ook slecht behandeld heeft. Succes met de hele situatie in elk geval!
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » vr 10 aug 2007, 09:33

nou dan zie ej dat t niet puur aan jou ligt, damn als iemand associaal tegen mij zou zijn zoal die man zou ik r ook nie meer op stal blijven staan maardat is een ander verhaal.

sterkte en toi toi toi
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Vera

Bericht door Vera » vr 10 aug 2007, 09:39

nou als zijn kunde over zadels net zo best is als zijn nederlands.........
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Esther

Bericht door Esther » vr 10 aug 2007, 10:12

Er zijn meer mensen op Bokt je juridisch wat meer advies kunnen geven denk ik.. Ik zou toch echt proberen om iets te verzinnen voor vergoeding o.i.d. eventueel naar Kassa, de rijdende rechter, radar o.i.d. Ik vind het echt niet kunnen als die mensen er zo mee weg komen!!

Ik ben zelf met Jeskims zadel naar Harry van den Bosch geweest in Oldeberkoop, of daar in de buurt, is alweer een pposje geleden. Maar wij moesten ook echt met paard komen, zadel mee, ik moest rijden e.d. En toen heeft hij het pas aangepast. Daarna lag het super, geen plekken meer, niet meer schuiven.. Ik dacht eerst dat hij scheef lag en ben terug geweest, weer rijden en toen zei hij, ik heb slecht nieuws en goed nieuws, goede nieuws, het is niet je zadel, slechte nieuws, jij bent scheef.. Oh, oeps, was ook zo, had hij gelijk in. Hij heeft me nog tips gegeven over hoe het op te lossen en voor dat hele gebeuren hoefde ik niets te betalen.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie