Tuigvraagje.
Tuigvraagje.
Ik wil het mennen met Jeskim graag doorzetten, al staat het nu op een wel heel laag pitje.. Ik moet haar eerst even met Annabel voor de kar zetten, ik heb nog niet thuis met haar gemend en wil ook absoluut niet alleen ofzo, dus ik moet even afwachten wanneer het weer kan..
Maar ik vind het dus wel heel leuk en wil nu dus ook wel iets meer besteden aan een mooi en goed tuig. Dat van nu was 150 euro en ook niet van goede kwaliteit, maar ik moest eerst maar eens kijken of het wel zo leuk was..
Nu vraagjes:
Welk tuig kunnen jullie me aanraden?
Tweedehands of nieuw kopen?
Waar kun je goed terecht?
Wat is een goed merk?
Ik ga geen hoofdprijs uitgeven, ik zat zelf rond de 400 euro te denken..
Moet wel leuk blijven, hihi..
Allerhande tips m.b.t. tuig kopen zijn welkom!!
Maar ik vind het dus wel heel leuk en wil nu dus ook wel iets meer besteden aan een mooi en goed tuig. Dat van nu was 150 euro en ook niet van goede kwaliteit, maar ik moest eerst maar eens kijken of het wel zo leuk was..
Nu vraagjes:
Wat is een goed merk?
Ik ga geen hoofdprijs uitgeven, ik zat zelf rond de 400 euro te denken..
Moet wel leuk blijven, hihi..
Allerhande tips m.b.t. tuig kopen zijn welkom!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Re: Tuigvraagje.
Esther schreef: Nu vraagjes:
Mijn eigen tuig, maar die verkoop ik nietBij Horseshop Horsepower hebben ze leuke tuigen die betaalbaar zijn.
Binnen jouw budget is het Winner tuig misschien ook wel wat (Van den Dorpel)
Deze ziet er uit als een mooi tuig: http://www.horseshophorsepower.nl/produ ... cts_id=193
Net als deze: http://www.horseshophorsepower.nl/produ ... cts_id=185
Ik heb zelf tweedehands gekocht. Was wel een gokje. Als je dat wil doen, is het het beste om zelf te gaan kijken. Gewoon Marktplaats goed in de gaten houden!
Dit is een net tuig bijvoorbeeld (voor zover ik kan zien hoor)
http://dieren.marktplaats.nl/rijtuigen- ... -maat.html (BR)
Horseshop Horsepower www.horseshophorsepower.nl
Van den Dorpel www.marathonwagen.nl
Tonny van Eijk (bied nieuwe tuigen aan op Marktplaats, zit veel mooi spul bij) http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=2738474
Wat is een goed merk?
Ideal is goed, maar ik zou niet voor WebTech gaan, hoor van veel mensen dat dat gaat rafelen.
Verder zijn de 'echt' goede merken nogal duur (ten opzichte van jouw budget dan)

Ereplaatsje voor

Dat marktplaatstuig moet een Cob zijn, maar vind t net shetlander ogen 
Verder tja...vraag Tom vd Brink eens om advies. Zal ik voor andere Esther ook nog eens doen!
Zou daarnaast gaan voor een tuig met lichtogen ipv brancardbeugels.
Qua prijs die je er voor wil uitgeven is misschien een goed 2ehands merktuig ook niet verkeerd.
(kan je alleen zo helaas geen merken vertellen, ja Swiss weet ik zo als merk)

Verder tja...vraag Tom vd Brink eens om advies. Zal ik voor andere Esther ook nog eens doen!
Zou daarnaast gaan voor een tuig met lichtogen ipv brancardbeugels.
Qua prijs die je er voor wil uitgeven is misschien een goed 2ehands merktuig ook niet verkeerd.
(kan je alleen zo helaas geen merken vertellen, ja Swiss weet ik zo als merk)
Geluk is de vrucht van intens werk
Ik heb ongeveer 3 jaar terug bij de ruiterspotzaak (Bosgra) hier,
een splinternieuw enkelspan luxe marathontuig gekocht van het merk:
Ideal Equestrian.
Het koste 580 euro, maar dan heb je ook wat!
Dit is 'm:

een splinternieuw enkelspan luxe marathontuig gekocht van het merk:
Ideal Equestrian.
Het koste 580 euro, maar dan heb je ook wat!

Dit is 'm:

Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Ideal is inderdaad een heel goed merk, maar wel duur. Ik ben eigenlijk ook stiekem een beetje aan het kijken voor tuig. Alleen zit ik aan een nog lagere prijsklasse te denken ivm mijn portomonnee. Ik kan namelijk het tuig van mijn opa niet meer lenen en het tuig van sas (mocht ik vandaag van gea lenen) is opzich wel goed, alleen dan moet je het steeds weer lenen en dat vind ik niet zo fijn. Een hoofdstel van gea past vera niet, want ze heeft een te klein koppie. Ze had die van pybelien om, maar dat was ook nog allemaal net te groot.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Ik heb een tuig van Zilco, kost nieuw in Borne bij de Lemerij 600 euro. Erg fijn tuig, wacht ff check even routenet... Ik ben dit weekend in Geesbrug (Drenthe) en wilde als het kon even bij Bart op visite gaan om over de Abop te kletsen. Kan ik ook wel even doorrijden naar jouw toe, kun je het zien, tuig zal wel te groot zijn voor die van jouw (Pablo heeft Xtra Full). Laat maar weten (ga morgenmiddag weg dus voor die tijd hihi)
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Ik ben me ook aan het orienteren voor een tuig voor Shadow voor volgend jaar, dus ik lees even mee.
Zelf zat ik trouwens te denken aan een ideal Leathertech tuig of een een ideal luxe marathon, maar kijk nog steeds in de rondte. Ben ook helemaal weg van dat cognac kleurige leer, dus als ik dat ergens tegenkom...
Zelf zat ik trouwens te denken aan een ideal Leathertech tuig of een een ideal luxe marathon, maar kijk nog steeds in de rondte. Ben ook helemaal weg van dat cognac kleurige leer, dus als ik dat ergens tegenkom...
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Ik zweer nog steeds bij mijn Zilco tedextuig. Onderhoudsvrij, betaalbaar..... tsja wat wil je nog meer weten 
geschikt voor alle takken van de mensport. Wij kopen ons tuig bij www.delemerij.nl in Borne daar issie nieuw 50% goerkoper dan andere Zilco tuig dealers.
Ideal vind ik niet bijster van kwaliteit. Tijdens mijn zoektocht destijds vond ik het erg kreukelig en dun leer, kan zijn dat het nu anders is.

geschikt voor alle takken van de mensport. Wij kopen ons tuig bij www.delemerij.nl in Borne daar issie nieuw 50% goerkoper dan andere Zilco tuig dealers.
Ideal vind ik niet bijster van kwaliteit. Tijdens mijn zoektocht destijds vond ik het erg kreukelig en dun leer, kan zijn dat het nu anders is.
Ik kan er nog wel mee mennen, maar ik wil gewoon iets anders, de kwaliteit is niet goed, ik ben nu al delen aan het vervangen..
Ik wil gewoon een mooi goed degelijk tuig, waar ik mee verder kan..
Verder heel erg bedankt voor jullie advies en tips, daar kan ik verder mee!!
Al denk ik wel dat ik mijn budget wel iets naar boven moet bijstellen..
Weet iemand toevallig iets over het merk Lessing, is Duits. Heb een moi tuig daarvan op internet gezien en heb al contact met die mevrouw, maar wil eerst weten of het wel een goed merk is..
@ pablo, ik zoek een maatje Cob, dus het zal wel te groot zijn, ik moet ook nog een kleine cob hebben.. Kijk eerst wel even verder..
@ Claudia, oh die BR vind ik ook erg mooi..
Ik wil gewoon een mooi goed degelijk tuig, waar ik mee verder kan..
Verder heel erg bedankt voor jullie advies en tips, daar kan ik verder mee!!
Al denk ik wel dat ik mijn budget wel iets naar boven moet bijstellen..
Weet iemand toevallig iets over het merk Lessing, is Duits. Heb een moi tuig daarvan op internet gezien en heb al contact met die mevrouw, maar wil eerst weten of het wel een goed merk is..
@ pablo, ik zoek een maatje Cob, dus het zal wel te groot zijn, ik moet ook nog een kleine cob hebben.. Kijk eerst wel even verder..
@ Claudia, oh die BR vind ik ook erg mooi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Die mevrouw ken ik wel, ze heet Nouvel op Bokt (als het tenminste hetzelfde tuig is dat jij bedoeld)Esther schreef:Weet iemand toevallig iets over het merk Lessing, is Duits. Heb een moi tuig daarvan op internet gezien en heb al contact met die mevrouw, maar wil eerst weten of het wel een goed merk is..
Dat tuig ziet er inderdaad heel mooi uit en het is ook bruin

over kunt kopen van haar, zou ik zeggen doen! Zij is ook betrouwbaar

Ereplaatsje voor

Nou, dan is het een hele tijd terug al veranderd want op mijn werk (oenkerk) hadden ze alleen maar van deze tuigen al jaren lang!Viv schreef:Ideal vind ik niet bijster van kwaliteit. Tijdens mijn zoektocht destijds vond ik het erg kreukelig en dun leer, kan zijn dat het nu anders is.
En we hebben er nooit problemen mee gehad en het is ook erg sterk.
Ik heb m'n tuig nu ook al ruim 3 jaar en het ziet er nog super uit.
En het is zeker niet kreukelig en dun leer!

Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
Ik vind het iets zwaardere tuig van Imperial Riding ook een fijn tuig (heb ik voor RB) en het valt in jouw prijsklasse.
http://www.ruitersport.com/basic-tuig-t ... 3e3b4b6571 en ruitersport.com is een site met een superservice. Ik had er een tuigje voor Ulvy vandaan, wat helaas niet paste en ze deden helemaal niet moeilijk over teruggeven. Had binnen drie dagen mijn geld weer op mijn bankrekening staan. Ze zitten trouwens in Hoogeveen
http://www.ruitersport.com/basic-tuig-t ... 3e3b4b6571 en ruitersport.com is een site met een superservice. Ik had er een tuigje voor Ulvy vandaan, wat helaas niet paste en ze deden helemaal niet moeilijk over teruggeven. Had binnen drie dagen mijn geld weer op mijn bankrekening staan. Ze zitten trouwens in Hoogeveen

Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift