hulp (voorbereiding) keuring Heemstede

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Sabbel

hulp (voorbereiding) keuring Heemstede

Bericht door Sabbel » di 07 aug 2007, 08:38

De titel zegt het waarschijnlijk al, 15 september ga ik met Ravina en Dorinn naar de keuring in Heemstede. Ik wil eigenlijk alleen Dorinn voorbrengen, wel met Ravina natuurlijk, maar niet Ravina alleen.
We hebben thuis al meerdere keren geoefend met het meelopen aan een longeersingel, en dat gaat super. Zijn er nog meer dingen die we moeten oefenen?
Verder zie ik het zelf eigenlijk helemaal niet zitten om ze zelf voor te brengen, dus als er iemand zin en tijd heeft om ons te helpen, heel erg graag!!
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

Afbeelding
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » di 07 aug 2007, 11:32

Ik ben zeer waarschijnlijk lekker appeltjes plukken wegens een vroege pluk dit jaar ;)

Maar gaat Dorinn ook aan de singel als je Ravina voorbrengt? Dan moet hij dus aan de linkerkant, oefen dat ook. Dan weet je ook hoe kort je hem moet zetten aan die kant. En oefenen met draven is dan dus ook handig.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 07 aug 2007, 12:43

Zoals ik het begrijp, breng je Ravina niet uit in haar rubriek?
als je dat wel doet, wij proberen altijd iemand het veulen vast te laten houden, waar je voor de jury bent opgesteld. De merrie wil in het begin niet altijd weg, maar in draf terug naar de jury, laten ze zich dan vaak wel goed zien.

Wat ook belangrijk is om te oefenen, is het stilstaan van je paard/veulen. (nou wil dat bij ons ook niet altijd lukken, maar ja.)
Succes ermee.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » wo 08 aug 2007, 08:23

met die laatste tip ga ik mee, de merries laten zich extra zien als het veulen stil staat bij de jury.

Ravina loopt bij de modelmerries toch?
Odin moet dan ook meelopen, anders had ik je wel willen helpen :j
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
yvette

Bericht door yvette » wo 08 aug 2007, 08:24

Volgens mij schrijft ze toch echt dat ze Ravina niet gaat voorbrengen en zoekt ze naar tips voor het veulen.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Sabbel

Bericht door Sabbel » wo 08 aug 2007, 09:38

Klopt helemaal Yvette, Ravina is al 1e klasse model, en ik ben niet van plan om nog een zadelproef met haar te doen, dus dan heeft het ook niet echt nut om haar voor te brengen toch?!

Ik wil idd alleen Ravina en Dorinn samen voorbrengen. Moet ik Dorinn dan ook opstellen? Ik weet er echt niets van. :o?

Afbeelding
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » wo 08 aug 2007, 10:07

Oh zo, ik begreep het verkeerd :oo

Dus je wilt alleen meelopen in de rubriek van Dorinn?
Dan moet je Dorinn natuurlijk opstellen, want hij wordt immers gekeurd. :j

Of snap ik het nog steeds niet? :D

Erika

Bericht door Erika » wo 08 aug 2007, 10:10

Dorinn moet inderdaad aan mams vast aan de rechterkant. Wat misschien handig is dat je even iemand anders er mee laat lopen (dus thuis nog), dan kun je het verschil zien in hoe kort/lang ze vast moet. Te lang is namelijk niet goed maar te kort ook niet, Dorinn moet wel mooi mee kunnen stappen, dus niet te kort, maar te lang kan ervoor zorgen dat ze voor mams langs gaat denderen als ze het heel gezellig vindt }-)
is ook lastig. Maar denk niet dat je het heel snel fout kan doen.

Dorinn hoeft niet te draven, ze moet haar net als andere paarden opstellen (maar ze blijft aan mams vast). Dus oefen even met van voren naderen en stapje vooruit of dat ze nog een stapje achteruit moet, opzij drukken mocht dat allemaal nodig zijn.

Ach en zou niet weten verder.

Succes!
Sabbel

Bericht door Sabbel » wo 08 aug 2007, 14:03

Evy schreef:Oh zo, ik begreep het verkeerd :oo

Ja je bergijpt het helemaal goed! Moet ik met opstellen gewoon zorgen dat alle benen te zien zijn?

Bedankt voor de tips. Het zou nog steeds erg fijn zijn als ik iemand kan vinden die ze voor me voor wil brengen. :)ddd

Afbeelding
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » wo 08 aug 2007, 14:24

Ja hetzelfde als dat je een 1jarige, 10 jarige of weet ik wat voor leeftijd of predikaten Fjord je opsteld ;)
Erika

Bericht door Erika » wo 08 aug 2007, 14:35

Sabbel schreef:
Evy schreef:Oh zo, ik begreep het verkeerd :oo

Ja je bergijpt het helemaal goed! Moet ik met opstellen gewoon zorgen dat alle benen te zien zijn?

Bedankt voor de tips. Het zou nog steeds erg fijn zijn als ik iemand kan vinden die ze voor me voor wil brengen. :)ddd

Hmm toch beetje te ver weg. Ik ga waarschijnlijk al naar Beekbergen om te kijken naar Vjesta van Vjestagirl maar daar trek ik dan ook al de hele dag vooruit met mn zus. Dan is de reis tenminste nog gezellig! Ach er zijn daar dan zoveel mensen, er zal altijd wel iemand zijn die het wil doen.
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » wo 08 aug 2007, 15:07

Precies, en ik weet niet of hengsten en merrieveulens tegelijk moeten?
Als dat niet zo is dan wil ik gerust helpen hoor :j

Esther

Bericht door Esther » wo 08 aug 2007, 15:32

Zou wel een mooie gelegenheid zijn om Ravina nog even in de picture te zetten, ze staat immers te koop, maar dan moet je wel zeker zijn dat ze die eerste klasse weer gaat halen.. Dat is dan wel weer een risico..

Tips voor Dorinn.. Niet te lang blijven klungelen met het neerzetten, staan ze een beetje redelijk dan ophouden met verplaatsen, juryleden begrijpen dat wel en als je heen en weer blijft klungelen kunnen ze het niet goed zien en duurt het alleen maar langer waardoor het veulen vaak juist onrustiger wordt..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Sabbel

Bericht door Sabbel » za 18 aug 2007, 10:34

Het zou idd wel mooi zijn mocht ze weer een eerste premie halen. Ik heb momenteel geintereseerden voor Ravina, mocht zij haar kopen dan is het aan haar of ze wel of niet wordt voor gebracht.

Inprincipe laat Dorinn zich netjes neerzetten, alleen moeten we nog een beetje oefenen op blijven staan. :)

Als Ravina niet meeloopt bij de model merries, kan ik haar daar dan gewoon op de keuring voor afmelden?

Mocht er nog iemand zijn die ons wil helpen hoor ik het graag!!

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » za 18 aug 2007, 19:15

Je kunt Ravina gewoon afmelden, sommigen komen gewoon niet opdagen, maar het is het mooist als je haar 's ochtend meteen even afmeldt..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Sabbel

Bericht door Sabbel » di 21 aug 2007, 17:03

Okee, dan doe ik dat gewoon. Waar moet ik dat doen dan? Haha, ik voel me echt een kluns, ik weet hier echt helemaal niets van. :o

Ik was vandaag weer even aan het oefenen met meelopen aan de singel etc., het is toch de bedoeling dat het veulen aan de linker kant van de merrie loopt en de voorbrenger aan de rechter kant van de merrie?
Als iemand me kan vertellen wat precies de bedoeling is, gewoon een rondje stappen, halhouden en Dorinn opstellen?
Ik baal ontzettend dat ik niet genoeg tijd heb/gehad om eens op een keuring te gaan kijken, dan weet ik tenminste een beetje hoe het eraan toe gaat.

Afbeelding
Plaats reactie