Lange vakantie voor Ronan?
-
Lange vakantie voor Ronan?
Ik had 2 dames die Ronan tijdens mijn zwangerschap en erna wel wilden gaan rijden. 1 dame had alleen jaren niet meer gereden, maar de andere kon wel rijden aldus dame 1.
Uiteindelijk hebben we een dag kunnen prikken, dat ze konden komen. Dus met Ronan naar de binnenbak gegaan in trailer, daar opgezadeld. Eerst heb ik hem nog gereden en daarna de dames. Het vrouwtje wat al lang niet meer had gereden, deed het netjes. Heb Ronan in het begin aan de longeerlijn gehad voor de zekerheid, maar na een tijdje kon dat los. Wat is het dan een sukkeltje! Op een o zo rustig drafje,wat ik echt niet gewend ben van hem. Bij de 'ervaren' ruiter was hij vlugger, maar dat kwam omdat ze maar steeds bleef drijven.
3 dagen erna weer afgesproken en toen moesten de dames alles zelf doen, dus poetsen en opzadelen enz. Ze wisten al niet met welke borstel ze moesten beginnen en hoe het werkte (rosborstel), daarna werd het sjabrak halverwege op de rug gelegd. Heb aangegeven hoe ze dat het beste konden doen. Zadel erop en vastgemaakt (veel meegeholpen). toen het hoofdstel. Ze vonden het eng om het bit in te doen en waren bang dat hij weg zou lopen. Hij stond intussen al 5 min netjes stil (doet hij anders nooit). In de wei zouden ze gaan rijden. Nu is Ronan in de wei altijd al wat heter. dus eerst weer een lijn eraan. Dame 1 wilde het proberen, maar Ronan werd niet rustig. Ze wilde wel een les of 10 nemen om wat rustiger in haar handen te worden. Gezegd dat ze dat in 10 lessen niet leert. Op een moment ben ik er toch maar op gaan zitten om te kijken of hij wat rustiger werd. Tjee, hij had zijn nek er flink opgezet en ik had nogal wat werk. Dame 2 wilde na lang aandringen er wel op, maar ze kon er niet op komen.
Gezegd, dat ik het waardeerde dat ze de moeite hadden genomen en enthousiast waren, maar dat zij niet de ruiters voor Ronan waren. Ze vonden het wel jammer. Ik aan de ene kant dat ik niemand voor hem heb, maar aan de andere kant.... Als deze dames hem hadden 'gereden', zouden ze een ongeluk hebben gekregen en zou ik na de zwangerschap weer ontzettend veel werk hebben om hem weer 'mijn'Ronan te maken.
Nu zal Leo wat regelmatiger naar hem toe moeten om hem te longeren.
Ik zit er ook over te denken om nu een osteopaat erbij te halen,weet alleen niet of dat nu slim is, omdat ik nu niet onder het zadel verder kan werken.
Sorry voor het lange verhaal, maar heb toch wel een beetje een baal, dat ik niemand kan vinden voor hem.
Uiteindelijk hebben we een dag kunnen prikken, dat ze konden komen. Dus met Ronan naar de binnenbak gegaan in trailer, daar opgezadeld. Eerst heb ik hem nog gereden en daarna de dames. Het vrouwtje wat al lang niet meer had gereden, deed het netjes. Heb Ronan in het begin aan de longeerlijn gehad voor de zekerheid, maar na een tijdje kon dat los. Wat is het dan een sukkeltje! Op een o zo rustig drafje,wat ik echt niet gewend ben van hem. Bij de 'ervaren' ruiter was hij vlugger, maar dat kwam omdat ze maar steeds bleef drijven.
3 dagen erna weer afgesproken en toen moesten de dames alles zelf doen, dus poetsen en opzadelen enz. Ze wisten al niet met welke borstel ze moesten beginnen en hoe het werkte (rosborstel), daarna werd het sjabrak halverwege op de rug gelegd. Heb aangegeven hoe ze dat het beste konden doen. Zadel erop en vastgemaakt (veel meegeholpen). toen het hoofdstel. Ze vonden het eng om het bit in te doen en waren bang dat hij weg zou lopen. Hij stond intussen al 5 min netjes stil (doet hij anders nooit). In de wei zouden ze gaan rijden. Nu is Ronan in de wei altijd al wat heter. dus eerst weer een lijn eraan. Dame 1 wilde het proberen, maar Ronan werd niet rustig. Ze wilde wel een les of 10 nemen om wat rustiger in haar handen te worden. Gezegd dat ze dat in 10 lessen niet leert. Op een moment ben ik er toch maar op gaan zitten om te kijken of hij wat rustiger werd. Tjee, hij had zijn nek er flink opgezet en ik had nogal wat werk. Dame 2 wilde na lang aandringen er wel op, maar ze kon er niet op komen.
Gezegd, dat ik het waardeerde dat ze de moeite hadden genomen en enthousiast waren, maar dat zij niet de ruiters voor Ronan waren. Ze vonden het wel jammer. Ik aan de ene kant dat ik niemand voor hem heb, maar aan de andere kant.... Als deze dames hem hadden 'gereden', zouden ze een ongeluk hebben gekregen en zou ik na de zwangerschap weer ontzettend veel werk hebben om hem weer 'mijn'Ronan te maken.
Nu zal Leo wat regelmatiger naar hem toe moeten om hem te longeren.
Ik zit er ook over te denken om nu een osteopaat erbij te halen,weet alleen niet of dat nu slim is, omdat ik nu niet onder het zadel verder kan werken.
Sorry voor het lange verhaal, maar heb toch wel een beetje een baal, dat ik niemand kan vinden voor hem.
Tis erg moeilijk om iemand te vinden. Ik heb een tijdje terug ook iemand voor Jordy gezocht. Na vele telefoontjes van meisjes van 10/14 jaar, heb ik de moed opgegeven. Net toen ik mijn advertentie weg wilde halen belde er een vrouw op van 27 jaar die thuis in dieren fjorden hebben, maar zij zelf in nijmegen woont. Ze wilde graag weer wat gaan rijden in de buurt en zocht dan een paardje. het klikte meteen. Nu is mijn eerste verzorgster terug van een maand weg geweest en heb ik er twee!!! En 2 goede ook nog. Zijn allebei wat ouder, verantwoordelijk, niet bang en hebben rijervaring. Besef wel dat dat pure mazzel is!!
Hoop dat je nog iemand vind.
Gr heidie
Hoop dat je nog iemand vind.
Gr heidie
Ik ben hier ruim anderhalf jaar mee bezig geweest, heb er 4 in het echt versleten en een stuk of 10 contacten gehad die op gesprek kwamen of in ieder geval de intentie daartoe hadden.
Ik in mijn advertentie duidelijk vermeld dat ik ruiters met een maximaal gewicht van 70 kg zocht ivm het advies van de fysiotherapeut. Met iemand in contact gekomen, die was dan wel iets zwaarder doordat ze haar zwangerschap pas uitgedragen had.
Het klonk verder wel goed en die zwangerschapskilo's gaan er wel weer af (grotendeels dan).
Nu kwam er een vrouwtje van zeker over de 100 kg binnenstappen met een 2 jarig meisje op de arm, waarvan ze vertelde dat het haar enige kind was...
Wat was ik blij dat het goot van de regen en dat rijden toch echt geen optie was die dag!
Ik heb het zoeken nu opgegeven. Nina gaat het komende half jaar lekker op de grote weide met de complete kudde. Tijdens mijn 2e deel stage werk ik toch vanuit huis en rijdt ik af en toe zelf nog wel.
Ondanks dat ik al heel bijtijds ben begonnen met zoeken werkt het schijnbaar toch niet.
Gewoon lekker op de weide laten staan is vaak ook niks mis mee
Ik in mijn advertentie duidelijk vermeld dat ik ruiters met een maximaal gewicht van 70 kg zocht ivm het advies van de fysiotherapeut. Met iemand in contact gekomen, die was dan wel iets zwaarder doordat ze haar zwangerschap pas uitgedragen had.
Het klonk verder wel goed en die zwangerschapskilo's gaan er wel weer af (grotendeels dan).
Nu kwam er een vrouwtje van zeker over de 100 kg binnenstappen met een 2 jarig meisje op de arm, waarvan ze vertelde dat het haar enige kind was...
Wat was ik blij dat het goot van de regen en dat rijden toch echt geen optie was die dag!
Ik heb het zoeken nu opgegeven. Nina gaat het komende half jaar lekker op de grote weide met de complete kudde. Tijdens mijn 2e deel stage werk ik toch vanuit huis en rijdt ik af en toe zelf nog wel.
Ondanks dat ik al heel bijtijds ben begonnen met zoeken werkt het schijnbaar toch niet.
Gewoon lekker op de weide laten staan is vaak ook niks mis mee

Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Wat vervelend.
Kijk is de nood zo hoog wil ik best een keer in de week komen rijden, maar dan heb ik wel het liefst dat je erbij bent om me Roon uit te leggen e.d.
Maar dan heeft hij nog niet veel rijd onder het zadel in de week..
Kan ook niemand hem op v/d Aa hem tijdelijk rijden?
Kijk is de nood zo hoog wil ik best een keer in de week komen rijden, maar dan heb ik wel het liefst dat je erbij bent om me Roon uit te leggen e.d.
Maar dan heeft hij nog niet veel rijd onder het zadel in de week..
Kan ook niemand hem op v/d Aa hem tijdelijk rijden?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Echt een crime ja om een gedreven maar ook betrouwbaar persoon te vinden. Zien het op stal ook geregeld. In de tijd dat ik Noor en Sas doe heb ik al bosjes meiden zien komen en gaan voor de andere paarden. Meiden die niet konden rijden, meiden die te ruig waren betreft rijden, meiden die de halve familie of kennissenkring meenamen, meiden die vooral niet deden wat er gezegd werd, meiden die niet eens wisten welk paard ze moesten hebben, meiden die alles afknipten wat er te knippen viel, meiden die vooral geen respect hadden voor je paard en spullen....noem het maar op....
Dan inderdaad maar lekker op het land en af en toe wat doen.
Dan inderdaad maar lekker op het land en af en toe wat doen.
Geluk is de vrucht van intens werk
-
@Charret, Je bent altijd welkom hoor. Ik heb vandaag Lisa gezien bij vd aa en zij wil hem wel rijden als ik hem naar vd Aa breng. Dus dat zal ik in ieder geval wel proberen regelmatig te doen. Maar als de baby is geboren wordt het wel een stukje moeilijker. Maar dat zien we dan wel weer.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
-
@Charret. Ja gezellig. Het zou wel heel erg fijn zijn, als dat zou kunnen, maar dat wordt dan ook zo op en neer gereis voor jou!!!!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Als ze tijd genoeg hebben, willen ze hier Rian altijd wel rijden of longeren, en sinds een tijdje 2 jonge amazones erbij die helemaal trots zijn als ze Rian een dag mogen verzorgen/rijden... dus wat dat betreft zit ik hier goed! Wel jammer dat het soms zo moeilijk is om een goede ruiter te vinden.
Kan je Ronan niet tijdens je zwangerschap en eerste periode dat je nog niet kan rijden, bij vd Aa in stalling zetten zodat Lisa hem vaker kan rijden, dan hoef jij hem ook niet iedere keer heen en weer te rijden.
Kan je Ronan niet tijdens je zwangerschap en eerste periode dat je nog niet kan rijden, bij vd Aa in stalling zetten zodat Lisa hem vaker kan rijden, dan hoef jij hem ook niet iedere keer heen en weer te rijden.
- druppeltje