Ons dagje Hardenberg...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Wanja

Ons dagje Hardenberg...

Bericht door Wanja » do 02 aug 2007, 17:01

Vanochtend om half zes opgestaan en naar stal om op tijd in Hardenberg te kunnen zijn. Gisteren hadden we alles al in de auto gepakt en de paarden gewassen zodat we vandaag zo konden vertrekken. Waar het niet dat Zowie links en rechts onder de str*nt zat vanochtend _-:( , die konden we dus nog voor vertrek opnieuw wassen! Dit was eigenlijk ook de enige tegenslag van de hele dag, want de rest verliep super!
Wanja liep bij de rubriek 5 t/m 7 jarige merries zonder predikaten voor stamboekopname. Ze kreeg een eerste premie met 35 punten en werd dus ook voorlopig model. Ik was best tevreden met dit resultaat aangezien het onze allereerste keuring was en Wanja aardig onrustig was op het voorterrein. Daardoor liep ze niet helemaal naar kunnen, de stap was achter wat kort en stijf. Bovendien kregen we verkeerde aanwijzingen van de ringmeester waardoor het draf gedeelte niet helemaal goed ging. Ik was in ieder geval tevreden met het resultaat.
Zowie kreeg ook een eerste premie met 36 punten en werd met 1 punt verschil reservekampioen ruinen, hij was al voorlopig model.

We hebben nog meegedaan aan bestgaand en daar eindigde Zowie en ik in de middenmoot.

We hebben heel erg veel foto's gemaakt, maar ik ga eerst lekker bijkomen van deze heerlijke maar ontzettend vermoeiende dag waar ik met een heel goed gevoel op terug kijk :D !
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 02 aug 2007, 17:02

Van harte gefeliciteerd met de mooie resultaten!
Maar voorlopig model krijgt normaal gesproken toch geen punten?
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Wanja

Bericht door Wanja » do 02 aug 2007, 17:19

Ik heb geen idee, we hebben in ieder geval wel een lijstje gekregen. Misschien heeft het iets te maken met het feit dat ik de nieuwe eigenaar ben van Zowie en hij de eerste keer met mij een keuring loopt? Of dat hij een D-certificaat heeft gehaald voor de ABOP vorig najaar en dus nog geen model is geworden? Ik heb niet zoveel ervaring met keuringen, dit was voor mij de eerste keer. Ik ken alle regelementen nog niet zo goed...
Laatst gewijzigd door Wanja op do 02 aug 2007, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 02 aug 2007, 17:48

Hee was me zo snel niet eens meer bewust dat jij meereed met bestgaand, ook al zeiden Esther en Mieke wel: Hee dát is Zowie.

Maar gefeliciteerd! Keuring om tevreden over te zijn, toch?!
Geluk is de vrucht van intens werk
Wanja

Bericht door Wanja » do 02 aug 2007, 17:53

Ja klopt, ik reed mee, maar ik weet niet hoe jullie eruit zien :D ! Ik was te geconcentreerd om goed om me heen te kijken en er was ook zoveel volk! Ik vond het vrouwelijke jurylid niet zo leuk. Ze had iedere keer wat te zeuren bij mij. Begrijp me niet verkeerd, ik wil altijd van alles wel iets leren, maar dit mens was gewoon echt een kenau, haha :D !
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 02 aug 2007, 19:47

Wij zaten bij de wal precies in het midden..tijdens de ereronde uitbundig te klappen O:)
(verder liepen mieke en ik wel met een vdBerg shirt en bodywarmer)

Was jij trouwens volledig in rijtenue, volgens de wedstrijdregels 'zogezegd'? (en geloof met wat koperkleurige sporen om?) *even zien of ik exact de goede voor de geest heb*
Viv

Bericht door Viv » do 02 aug 2007, 19:52

Wanja schreef:Ik heb geen idee, we hebben in ieder geval wel een lijstje gekregen. Misschien heeft het iets te maken met het feit dat ik de nieuwe eigenaar ben van Zowie en hij de eerste keer met mij een keuring loopt? Of dat hij een D-certificaat heeft gehaald voor de ABOP vorig najaar en dus nog geen model is geworden? Ik heb niet zoveel ervaring met keuringen, dit was voor mij de eerste keer. Ik ken alle regelementen nog niet zo goed...
was waarsch een foutje want voorlopig modellen krijgen geen punten (naja niet op papier dan). Maar wel leuk om te weten wattie gedaan heeft ;)
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Charret

Bericht door Charret » do 02 aug 2007, 20:50

Oh dat klinkt als een geslaagde dag! Mooi weer er ook nog bij of niet?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » vr 03 aug 2007, 06:20

Mooi weer? Het heeft hier gisteren bijna de hele dag geregend! Proficiat met je resultaten :D
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Wanja

Bericht door Wanja » vr 03 aug 2007, 06:25

Bella schreef:Wij zaten bij de wal precies in het midden..tijdens de ereronde uitbundig te klappen O:)
(verder liepen mieke en ik wel met een vdBerg shirt en bodywarmer)

Was jij trouwens volledig in rijtenue, volgens de wedstrijdregels 'zogezegd'? (en geloof met wat koperkleurige sporen om?) *even zien of ik exact de goede voor de geest heb*
Haha, zou zomaar kunnen ik heb je echt niet gezien :D , maar ik had inderdaad wel koperkleurige sporen om! Ik zal straks foto's plaatsen, ook van bestgaand dan weet je meteen zeker of ik het echt was :D .

Het was droog en dat was eigenlijk voor mij het belangrijkste. De zon was ver te zoeken, maar daardoor hebben we wel hele mooie foto's. We hadden regelmatig contact met stal en daar had het dus ook de hele dag geregend!
Bärbel

Bericht door Bärbel » vr 03 aug 2007, 07:35

Heey Mel, gefeliciteerd met de resultaten van de knollies *o/* , goed gedaan!! Typisch iets voor Zowie om dan toch nog lekker na het wassen weer in de str*ont te gaan liggen :+
Gelukkig dat je het droog gehouden hebt, hier heeft het de hele ochtend zowat geregend...
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 03 aug 2007, 08:21

Dan was je wel wie ik in gedachten heb/had (want er was maar 1 met koperkleurige sporen volgens mij) en vond dat je hem keurig reed. Rustig en geconcentreerd. Geloof dat we aan het begin ook tegen elkaar zeiden: Dat is volgens mij de enige die ook wedstrijden rijdt!
Esther

Bericht door Esther » vr 03 aug 2007, 09:39

Ik heb hem wel gezien, maar niet echt op zitten letten wie erop zat, maar ik was op dat moment ook al erg moe van de hele dag en er kwam bij mij eigenlijk alleen nog maar onzin uit, hihi.. :+

Ik was wel blij dat de zon niet scheen, ik was in Emst al verbrand en anders was het nog erger geworden.. Maar wel de hele dag droog en dat was super..

Er was ook familie van Tea aanwezig. Tea is een Halldor x Brusvein uit moeder Irma. Tjitske is een Halldor x Brusvein uit de merrie Jefke..
Eerst dacht ik, nee ze lijkt er niet zo op.. Totdat ik haar zag van de zijkant, twee druppels water zeg, nou ja.. Ze leken in ieder geval wel veel op elkaar!! Tjitske is alleen heel licht van kleur en Tea heeft een mooiere staart en betere gangen.
Later op het terrein gezocht maar kon haar niet meer vinden..

Keek gisteren nog naar een foto van Tjitske van vorig jaar en toen leek ze er lange niet zo op, toen was ze ook een stukje dikker en dikker in het haar denk ik..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wanja

Bericht door Wanja » vr 03 aug 2007, 11:30

Bella schreef:Dan was je wel wie ik in gedachten heb/had (want er was maar 1 met koperkleurige sporen volgens mij) en vond dat je hem keurig reed. Rustig en geconcentreerd. Geloof dat we aan het begin ook tegen elkaar zeiden: Dat is volgens mij de enige die ook wedstrijden rijdt!
Dank je wel! Ik rijd geen wedstrijden hoor ;) , ik had alles geleend van mijn vriendin. Vind het wel een compliment dat je dat zegt, was voor mij de eerste keer namelijk dat ik met Zowie buiten ons vertrouwde terrein reed :D .
Mir

Bericht door Mir » vr 03 aug 2007, 17:36

gefeliciteerd met de mooie resultaten! En fijn dat Zowie zich zo netjes gedragen heeft de eerste keer op vreemd terrein.
Plaats reactie