sloten uitbaggeren?
- nobbygaard
sloten uitbaggeren?
Bij de wei die ik huur moet ik zelf alles onderhouden, zo ook de omliggende sloten. Nu is mijn verteld dat 1x per jaar je de sloten moet laten uitbaggeren van het waterschap. Weet iemand voor welke datum dat gedaan moet worden? Doet een loonbedrijf dit ook? En wat kost dat ongeveer?
ik bel altijd eind september de loonwerker om een afspraak te maken.
het moet voor de schouw, dat is voor 1 november
het is wel vrij prijzig altijd maar dat is omdat wij heel veel sloot hebben en hij voor ons apart komt ivm de paarden (dan kan ik de buren waarschuwen dat hun ze binnen moeten houden en kan ik ervoor zorgen dat de mijnes niet in de weg lopen en de hekken opendoen voor de loonwerker enz)
het moet voor de schouw, dat is voor 1 november
het is wel vrij prijzig altijd maar dat is omdat wij heel veel sloot hebben en hij voor ons apart komt ivm de paarden (dan kan ik de buren waarschuwen dat hun ze binnen moeten houden en kan ik ervoor zorgen dat de mijnes niet in de weg lopen en de hekken opendoen voor de loonwerker enz)
de datum is niet overal hetzelfde, bij ons is het meestal ergens in oktober. Je kunt dat dan lezen in de huis aan huisbladen (weekblad of gemeentekrantje) wanneer de precieze datum is.
Loonwerkers doen het wel hoor, maar je moet dat gewoon even informeren, als ze het gelijk kunnen doen met omringend land, is het veel goedkoper.
Loonwerkers doen het wel hoor, maar je moet dat gewoon even informeren, als ze het gelijk kunnen doen met omringend land, is het veel goedkoper.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo