Hoe verder bij Dort hoe beter het wordt

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Viv

Hoe verder bij Dort hoe beter het wordt

Bericht door Viv » zo 29 jul 2007, 12:12

:D Zo is het spreekwoord toch?

Gisteren toch maar naar Ridderkerk gegaan omdat het daar beter parkeren is dan in Dort (mag het ieder jaar op ridderkerk??) anders was ik zonder poownie gekomen.

Tjo zit weer midden in het endurance seizoen dus had geen hoge verwachtingen aangezien ze dan toch veel slanker is dan de rest en dat was inderdaad zo. Dus een verdiende laatste plek bij de sterretjes (maar ach hoger als dit kan ze toch niet dus who cares, voor ons is ze toch de beste :L ).

Kreeg bij het aanmelden nog op mn kop van Joke dat mn sterstempel nog niet in mn paspoort stond.. lekker boeiend.. maar ze nam hem meteen in en krijg hem deze week nog terug gestempeld en al.
Meteen even uitgelegd dat ik hem nooit opgestuurd heb omdat het altijd zo lang duurt voor ik hem terug heb en hem ieder weekend nodig heb en die stempel me niet zo boeit. Dus afwachten maar of ik hem op tijd terug heb.

Na de keuring Tjootje opgezadeld voor bestgaand met Louise. Gewoon voor de lol en de ervaring voor Louis. Moet zeggen dat ik apetrots ben op dit nieuwe duo. Ze kunnen zo heerlijk voor elkaar zorgen tijdens het rijden. Vond dat ze dr super rond reed zo voor de eerste keer. Zoveel heeft ze nog niet gereden op dr en Tjo had al een maand niks meer gedaan behlave lanterfanten :D dus petje af. Dr eerste atribuut voor dr endurancecariere is binnen, een hooinet!!

Heb echt een heerlijke dag gehad, sfeer was super, poownie heeft zich echt voorbeeldig gedragen, heerlijk bijgekletst met iedereen en lekker bij Gnist staan kwijlen (sorry jongen het huis had ff voorrang).

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde punten en prijzen, allemaal dik verdient en ben apetrots op iedereen. Complimenten aan de organisatie, was ook weer super geregeld!
Foto's volgen!!!!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Charret

Bericht door Charret » zo 29 jul 2007, 12:23

Oh wat leuk dat je uiteindelijk toch bent gekomen. Je krijgt geen punten meer he? Was zo benieuwd geweest wat ze voor bespiering zou hebben gehad ;)
Liefde is..Alies Dragan Jouke
claudia

Bericht door claudia » zo 29 jul 2007, 15:07

Het is eigenlijk maf dat ze hem niet heeft afgestempeld op de keuring zelf. Meestal heeft ze die stempels gewoon bij want eigenlijk mogen ze je paspoort niet meer meenemen. Jij bent nu eigenlijk in overtreding omdat ten allertijde het paspoort bij je paard hoort te zijn. Je bent naar huis gegaan zonder paspoort.

Eigenlijk is het stamboek zo lekker fout bezig.

Mqaar goed je hebt een geslaagde dag gehad en dat is ook weer lekker.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » zo 29 jul 2007, 15:19

Tjody zag er super uit hoor! En Louise (ja ja ik kan het wel) reed haar keurig met bestgaand. Je hebt gelijk hoor dat je je pony niet voor de keuring eerst vet gaat mesten, conditie af laat nemen etc zeker niet midden in je wedstrijdseizoen. Voor de gezondheid van de pony lijkt mij dit beter.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Krista

Bericht door Krista » zo 29 jul 2007, 15:27

Gefeliciteerd met je resultaten.

Enne het spreekwoord is ietsje anders: "hoe dichter bij Dort hoe rotter het wordt.." is het in de volksmond.

Gaat niet helemaal op voor jouw verhaal dus ;)
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Vera

Bericht door Vera » zo 29 jul 2007, 18:44

claudia schreef:Het is eigenlijk maf dat ze hem niet heeft afgestempeld op de keuring zelf. Meestal heeft ze die stempels gewoon bij want eigenlijk mogen ze je paspoort niet meer meenemen. Jij bent nu eigenlijk in overtreding omdat ten allertijde het paspoort bij je paard hoort te zijn. Je bent naar huis gegaan zonder paspoort.

Eigenlijk is het stamboek zo lekker fout bezig.

Mqaar goed je hebt een geslaagde dag gehad en dat is ook weer lekker.
dat vroegen kelly en ik ons ook al af gisteren. Ik vroeg nog aan joke hoe ik dat moet doen als ik een controle zou krijgen. Gewoon zeggen dus dat het paspoort bij het stamboek is. :?
Die van muis had ik donderdag dus niet ingeleverd en zaterdag mee naar ridderkerk genomen. O:)(mot ook zeggen dat ik het vergeten was in te leveren, ik kwam er op de terugweg achter dat het toch wel slim was om het bij me te hebben. Volgens mij heb ik het modelstempel wel gewoon op de keuring gekregen.
Ik moet zeggen dat ikpaspoort van Vera vorig jaar binnen twee dagen terug had. B
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » zo 29 jul 2007, 19:13

Klinkt toch als een geslaagde dag :D
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Viv

Bericht door Viv » ma 30 jul 2007, 05:27

Afstempelen doen ze op de keuring niet meer (heb ik vorig jaar nog om gevraagd) sinds de stempel een keer gejat is geweest.

En ja ik ben in overtreding dan, was er ook helemaal niet blij mee dat ik nu zonder papsooort zit. Als dat ding zoekraakt in de post ben ik mn hele enthistorie kwijt (van 7 jaar 2x per jaar enten) en is het einde enduranceseizoen want dan moet ik de basisenting opnieuw laten zetten.
Dus ik vrees met grote vrezen, durf me nu ook niet in te schrijven voor Kootwijkerbroek, stel dat ik hem niet op tijd terug heb dan kost me dat ook nog eens 25 euro aan inschrijfgeld.

En die stempel interesseert me echt helemaal niks, paard wordt er toch niet mooier of lelijker van.

Naja we wachten af.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » ma 30 jul 2007, 05:32

Krista schreef:Enne het spreekwoord is ietsje anders: "hoe dichter bij Dort hoe rotter het wordt.." is het in de volksmond.
Weet ik ook wel was ook een zinsspeling ;)
Afbeelding
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » ma 30 jul 2007, 08:00

Volgens mij is het geen ramp als je het paspoort niet bij je hebt wanneer het bij een officiele instantie zoals het Stamboek ligt.

Stempelen doen ze om nog een reden niet meer op de keuring, omdat mensen zeiden dat ze een model of ster hadden, maar nog niet gestempeld was... en die bleken dat helemaal niet waardig te zijn! Daar kwam dan later gezeur over, in de boeken was het niet zo, volgens het paspoort wel :?

Vond Tjootje gelukkig als wat beter bijstaan als met de clinic dag toen in Wijk! Maar het is natuurlijk een sportpoonie ;)
Viv

Bericht door Viv » ma 30 jul 2007, 09:14

Snap eigenlijk niet dat ze geen laptop mee hebben met de database erin, kunnen ze het zo nakijken.
Grappige vond ik wel dat ze wel dr resultaten wisten van dr proeven, die staan niet in het paspoort :D

Overigens kom je zonder papoort bij de endurance de wedstrijd niet in, geen paspoort is huplakee weer naar huis onverichterzake.

Naja we wachten af....
Afbeelding
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » ma 30 jul 2007, 09:16

Ik doelde ook op een controle van de RVV ;) Want de politie zal er niet om vragen, die heeft daar toch geen verstand van ;)
astrid

Bericht door astrid » ma 30 jul 2007, 11:16

Gelezen :D!
Ik wist ook niet dat er een "nieuwe Denise" was :D! Loop een beetje achter...
Hee, wat is dit voor een figuur, is dit afwenden zonder af te wenden?
- Mijn vader (bij het zien van schouderbinnenwaarts)
http://home.wanadoo.nl/hensberp
Viv

Bericht door Viv » ma 30 jul 2007, 12:39

Denise doet Tjo al jaartje of 2 niet meer dus je loopt beetje achter :D
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » ma 30 jul 2007, 12:41

Waarom is deze btw verplaatst, keuringsverslagen horen imo bij fokkerij en afstamming.
Afbeelding
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » ma 30 jul 2007, 14:52

Ik heb die sterstempel ook niet van RB. Het zit me wel goed hoor dan maar niet.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Esther

Bericht door Esther » ma 30 jul 2007, 16:59

Ik had het toevallig in Oldeberkoop gevraagd, hoe dat zat.. Tea heeft haar sterstempel ook nog niet.
Ik moest hem maar meenemen of opsturen naar een andere keuring en dan nemen ze hem mee en sturen hem terug..

Bente had ik vorig jaar niet af laten stempelen, niet aan gedacht.. Daarvan kan ik het paspoort zo meenemen en de puntenlijst en dan stempelen ze die daar af..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Viv

Bericht door Viv » di 31 jul 2007, 06:10

Nou een wonder is geschied, gister lag mn paspoort alweer op de mat, incl model en ster stempel en alle keuringsstempels bijgewerkt. Applaus!!! Echt een grote verbetering in de service!!
Afbeelding
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 31 jul 2007, 06:39

Viv schreef:Nou een wonder is geschied, gister lag mn paspoort alweer op de mat, incl model en ster stempel en alle keuringsstempels bijgewerkt. Applaus!!! Echt een grote verbetering in de service!!
Echt super snel zeg! Ik had het met overschrijven van Alex ook, op de HK ingeleverd en binnen een paar dagen weer thuis. Super toch (dat mag ook wel eens gezegd worden!)
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Viv

Bericht door Viv » di 31 jul 2007, 09:15

Inderdaad dat mag zeker gezegd worden :D
Afbeelding
Plaats reactie