Ook een geslaagde dag..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Esther

Ook een geslaagde dag..

Bericht door Esther » wo 25 jul 2007, 18:42

Vergeleken met de resultaten van de anderen hier niet zo denderend, maar Djinty heeft een nette A premie gekregen, met als bemerking dat ze te fijne benen had, waar overigens meer veulens last van hadden. 8)7
Maar met het oranje lintje was ik erg blij.. Het spande er wel om, want we werden als vierde of vijfde geplaatst en dan hangt het erom of je nog net bij de A's hoort of net bij de B's.. Die na mij kreeg een B premie..

Tea was maar liefst derde geplaatst bij de stermerries en gezien de concurrentie helemaal geen slechte prestatie.. Ik kreeg ook nog een beker, want de groep was zo groot dat er drie bekers aanwezig waren.. Toch leuk..

Toen nog mee gedaan met best getoiletteerd, moest van een vriendin van me, die had geholpen wassen!!
Douwina en Reinou hadden nog even geknipt, dus het was niet helemaal mijn verdienste, maar ik heb Douwina ook wel genoemd dat ze me had geholpen, alleen had niet de tegenwoordigheid van geest om ook Reinou te noemen.. :o Sorry Reinou, ook jij heel erg bedankt..
We liepen met alle paarden in de ring en werden er als eerste uitgeselecteerd om op te stellen en daarna gingen ze nog kritischer kijken en opstellen van 8 naar 1..
En ik bleef maar lopen en lopen, bekaf, Bart had wel gezegd dat hij het over zou nemen, maar ik zat maar te wachten tot ik moest opstellen.. Nooit gedacht dat ik maar liefst tweede zou worden, hihi..
Mieke was zo lief om met Djinty te lopen, want toen ze er aan vast zat bleef ze me op de hakken springen..
Dus ook nog een mooi halster uit mogen keizen, die ik aan Bart heb gegeven als dank voor het voorbrengen van Tea!!

Nu even aan het begin beginnen..
Tea en Djinty gisteravond gewassen, Tea vond het niet echt leuk, vooral haar hoofd was een ramp.. Djinty vond het niet zo erg.. Dat gesop met de spons vond ze zaaaalig!! Allen met de slang afspoelen was uiteraard eng en niet zo leuk, al ging het allemaal vrij goed..
Ik had ze voor het wassen ook even los gehad en Djinty was het echt nodig, die had zo'n bonk energie, die was helemaal gek.. Heb meerdere malen hoeven om mijn oren gehad, dat was niet echt leuk van haar.. Maar goed ze was al wat verkouden en om ze dan buiten te zetten in de modder en regen..

Vanmorgen uit de box gehaald en ze waren nog vrij schoon gelukkig, en de vlekjes kon ik makkelijk wegpoetsen met Cowboy magic green spot remover.. Zeker zijn geld waard, al was het niet eens zo duur..

Tea nog even gelongeerd, want die liep gisteravond niet helemaal lekker soepel.. Zat ik me nog wel even zorgen om te maken, maar nu niets geen last..

Op het terrein viel Tea me alles mee, behalve met het voorbrengen, geen bochten doen, trekken sleuren en Djinty kon zich ook al niet gedragen, die sloeg en deed.. Is ook nog los geweest omdat haar halster kapot ging. :o . Heeft wel een pak op haar donder gehad van Annabel hoor, daar heeft ze nu de rest van haar leven wel respect voor, hihi.. :D
Maar ze was echt trapperig, later ook al een keer.. Ben ik niet van haar gewend.. Al was dat de avond ervoor ook al het geval..

Daarna was ik uiteraard bekaf, ik was helemaal leeg.. Ondanks dat ik een A premie had gekregen stond toen het huilen nader als het lachen, ik was zo moe!! Dus Bart gevraagd of die met Tea wilde lopen, ook het stappen en dat vond hij prima.. Ik heb Djinty zelf wel vastgehouden tijdens het draven..
Ik was helemaal blij met de derde plek, want er liepen veel goed parden tussen, al vond ik zelf wel dat Tea er helemaal niet verkeerd uit zag.. Als jullie dat niet te arrogant vinden..

Heb heel gezellig nog even met Jose en Jan gepraat die vonden gelukkig ook dat Tea er goed uitzag.. Zijn wel de vorige eigenaren..
Later kwam Jose nog naar me toe.. Ehm weet je wel dat Djinty los staat.. Oeps.. Was het touw uitgerafelt en dus van de knip af gegaan, gelukkig kwam iemand met de tip om een extra halster en touw mee te nemen hihi..
Ik snel kijken, maar Djinty had het zelf volgens mij niet door want die stond te slapen, was erg moe.. Ik heel voorzichtig het touw eraan geknipt, maar ze werd nauwelijks wakker..

Het was dus een leuke dag, met perfect weer gelukkig..
De paarden waren blij om weer thuis te zijn en lekker te kunnen slapen en eten..

Ik heb helaas helemaal geen foto's gemaakt heb er ook de tijdn iet voor genomen, ik was te druk met andere dingen.. Nu maar kijken wie dat wel hebben gedaan..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 25 jul 2007, 18:47

Het is je vergeven hoor :D
Tea was idd. mooi in conditie en ik vind Djinty een erg aansprekend veulen :j En onwijs lief!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Mir

Bericht door Mir » wo 25 jul 2007, 18:48

klinkt ook als een zeer geslaagde dag, super netjes toch?
A premie en beker en halster mee naar huis, kan me slechtere dagen voorstellen O:) ...
Esther

Bericht door Esther » wo 25 jul 2007, 18:51

Tussen haar buien door was Djinty ook wel heel lief hoor!!
Ze vond jullie ook erg leuk zei ze net in de stal nog tegen me, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » wo 25 jul 2007, 18:57

Klinkt als een geslaagde dag,gefeliciteerd met de behaalde resultaten *o/*
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Claudje

Bericht door Claudje » wo 25 jul 2007, 19:18

Netjes hoor Esther :j +:)+ (dat stukje van de luxe pootjes komt me wel bekend voor O:))
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » wo 25 jul 2007, 19:20

Van harte zo te horen was het een leuke maar vermoeiende dag.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 25 jul 2007, 19:52

De luxe pootjes gingen vandaag overal rond ja en dat terwijl Djinty naar mijn idee nog helemaal niet zo super luxe pootjes heeft. (maar vergeleken met de koplopers wel)

En verder was je al behoorlijke tijd bezig met vandaag!? Onbewust meer dan dat je al zei. Nou wel heerlijk resultaat!
Geluk is de vrucht van intens werk
Jilly

Bericht door Jilly » wo 25 jul 2007, 19:53

Voor jullie ook een geslaagde dag idd :)
Gefeliciteerd!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » wo 25 jul 2007, 19:58

Dat is idd een geslaagde dag voor jullie geweest.
Nu maar lekker uitrusten en genieten van je mooie paardjes. Gefeliciteerd.
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
Charret

Bericht door Charret » wo 25 jul 2007, 20:41

Top! Klinkt als een zeer geslaagde dag voor veel mensen.
Van harte!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
douwina

Bericht door douwina » wo 25 jul 2007, 21:31

Tea en Djinty zagen er allebei super uit Esther :j ~ Djint is echt een schatje (buiten de ring :+ :D )
Jij ook van harte met je mooie resultaten.

Kan me wel voorstellen dat je nu bekaf bent, je hebt ook behoorlijk wat keuringskilometertjes gelopen!! Dit weekend maar even lekker met de beentjes omhoog!
Afbeelding
maroes

Bericht door maroes » wo 25 jul 2007, 22:02

Een A is een prima resultaat,daar mag je trots op zijn.
Het is ook zo`n schatje :D
En tea heeft het ook super gedaan,fijn dat het ook voor jou een goede dag is geweest.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 25 jul 2007, 22:05

wat goed joh, gefeliciteerd met je mooie meiden, ben benieuwd of iemand foto's heeft gemaakt
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Anna

Bericht door Anna » wo 25 jul 2007, 23:50

Gefeliciteerd met je kanjers
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Leentje

Bericht door Leentje » do 26 jul 2007, 04:56

mooi hoor een Atje!
en nu lekker uitrusten Esther!
Laatst gewijzigd door Leentje op do 26 jul 2007, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 26 jul 2007, 06:52

Nou, je mag trots zijn hoor Esther. En Djnity is echt een schatje hoor. En Behalve toen ze in de ring de achterloopster bij het paard voor je bijna voor haar billen mepte :o . Dat zag ik net toen jullie in de ring waren. Ik heb wel foto's van je, maar ik heb pas in het weekend tijd om daar mee aan de slag te gaan! Tea zag er btw ook erg goed uit.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Erika

Bericht door Erika » do 26 jul 2007, 06:59

Ze zagen er goed uit hoor! Leuk beestje ook die Djinty!
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » do 26 jul 2007, 08:19

Mooi resultaat Esther!
En nu even rustig aan doen hé!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Ellebel

Bericht door Ellebel » do 26 jul 2007, 09:31

Nou, je gebed om een A premie is verhoord :D

Ook goed gedaan van Tea, daar liep me even concurrentie zeg!

Wie van je andere knollies mag nog op keuring
Plaats reactie