toileteer tips?
toileteer tips?
We gaan zaterdag naar de keuring en we hebben wel al een keer meegedaan aan een toileteer/voorbrengmiddag, maar ik wilde graag weten hoe je het mooiste zijn hoofd kan toileteren en dan met name zijn keel.
Ik weet wel een klein beetje hoe het moet, maar als ik naar de foto's van de vorige keuringen kijk dan lijkt het net of het geschoren is.
Kan iemand mijn wat tips geven?
Ik weet wel een klein beetje hoe het moet, maar als ik naar de foto's van de vorige keuringen kijk dan lijkt het net of het geschoren is.
Kan iemand mijn wat tips geven?
Ik weet niet wat je ervoor gebruikt (tondeuse misschien?) maar als je je paard op tijd mooi maakt (dus paar week van te voren) dan groeit het haar wel weer een beetje bij en dan is het hele 'stijfe' of super strakke eraf en dan is het gewoon netjes. Ik doe het zelf nooit vlak van te voren, scheelt je ook in de stress als je alles ruimschoots op tijd doet.
Wij hebben al meerdere malen de best getoiletteerde fjord gehad en ik scheer ze altijd een dag voor de keuring. Je moet gewoon goed opletten dat je niet te diep gaat.
Zorg dat je boog netjes straks hebt geknipt, alle witte haren eruit. staart netjes, geen stront vlekken.
Wij hebben altijd de hoeven ingevet. Gewoon je paard er netjes uit laten zien en het is toch de jury die beslist en of die nu een hoge boog wil zien of een lage dat weet je dan toch niet.
Heel veel succes.
Zorg dat je boog netjes straks hebt geknipt, alle witte haren eruit. staart netjes, geen stront vlekken.
Wij hebben altijd de hoeven ingevet. Gewoon je paard er netjes uit laten zien en het is toch de jury die beslist en of die nu een hoge boog wil zien of een lage dat weet je dan toch niet.
Heel veel succes.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ik doe het net als Claudia! 

Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Ok bedankt allemaal.
Over zijn manen maak ik me geen zorgen, daar kan ik toch niks aan knippen
. Wel doe ik ze even mooi invlechten, want dat vind ik toch veel verzorgder staan. Of de jury het leuk vindt
, dat weet ik niet, maar ik vind het mooier dan los laten hangen (als je geen boog heb tenminste).
Ik doe normaal gesproken zijn baard altijd knippen, maar ik zat alle foto's te bekijken van de voorgaande keuringen en toen ging ik toch twijfelen of ik het dan wel goed doe.
Ik ga proberen of iemand op stal een tondeuse heeft die ik mag lenen, want dat gaat sneller en strakker denk ik.
En anders doe ik het op mijn oude manier
.
Ik hoop alleen dat het die dag een beetje droog blijft, maar dat is het enige wat we zelf niet kunnen regelen.
We gaan ons best doen.
Over zijn manen maak ik me geen zorgen, daar kan ik toch niks aan knippen

Ik doe normaal gesproken zijn baard altijd knippen, maar ik zat alle foto's te bekijken van de voorgaande keuringen en toen ging ik toch twijfelen of ik het dan wel goed doe.
Ik ga proberen of iemand op stal een tondeuse heeft die ik mag lenen, want dat gaat sneller en strakker denk ik.
En anders doe ik het op mijn oude manier

Ik hoop alleen dat het die dag een beetje droog blijft, maar dat is het enige wat we zelf niet kunnen regelen.

We gaan ons best doen.
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Ik brand de baard altijd 
@ Janine: ik weet niet hoe jij brand maar ik doe Vinga elk jaar en dit jaar ook Dakota maar ik heb nooit schroeiplekjes hoor

@ Janine: ik weet niet hoe jij brand maar ik doe Vinga elk jaar en dit jaar ook Dakota maar ik heb nooit schroeiplekjes hoor

† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013