Het stappen ging wel goed (denk ik, ik heb t niet gezien natuurlijk). Na n paar minuten komt de instructeur, dus ik me braaf voorgesteld, verteld dat ik 9 jaar in het herenzadel rijd, dat dit de 5de keer in het dameszadel was, en dat ik een bijzonder eigenwijze fjord rijd. Naja prima. Eerste drafje en ik heb t gevoel dat ik val. Naar links welteverstaan, de kant waar je benen zitten). Combineer dat met een paard wat er graag misbruik van maakt, en we stapten weer. Hoor ik de instructeur: 'Martine, waarom ben je aan het stappen, we draven hoor!' dus ik weer in draf, weer dat doodenge gevoel. Weer stappen, weer commentaar. Zo zijn we een goede 10 min doorgegaan. Toen heeft de instructeur me naar zich toe gehaald. Toen hij bezig was de beugel een goede 5 gaatjes korter te maken zag hij dat ik heel erg naar links zat (goh). Bleek dat het zadel ietsjes schoof. Combineer dat met het missende evenwicht van mijn kant, en we schoven idd... Nog 1 rondje geprobeerd, maar zodra we iets meer deden dan stappen schoof ik er zowat af. Helaas pindakaas, dameszadel eraf, herenzadel erop.
En toen heb ik lekker gereden

De instructeur was de meest strenge die k ooit heb meegemaakt, dood ongeschuldig concluderen 'weet je, ze kan best galloperen, doe dat dan ook'. En als daar dan het antwoord op komt 'ja maar het lukt niet' is het 'gewoon doen, niet zeuren'. Bij mij ook met het stilzitten en het rechtop zitten in de gallop. Daar ben k heel slecht in. Maar na 3 rondjes 'stilzitten, stilzitten, stilzitten, stilzitten, stilzitten, stilzitten, stilzitten, stilzitten, stilzitten enz enz enz' word je daar zo pislink van dat je het gewoon doét om van het gezeur af te zijn. Werkt prima... Overgends zag ik er de lol pas van in toen ik eenmaal stevig en wel in het herenzadel zat
Maar goed, over 1,5 week dus weer, dan op een ander zadel (mag op het zadel van een stalgenootje), waar ik beter op blijf zitten. In de tussentijd hebben we afgesproken dat ik iedere dinsdag met het dameszadel op Vjesta stap, om gewoon lekker te gaan rijden. Dit is echt een verslavend nieuw onderdeel van mijn hobby