Cap na val nog OK?
Cap na val nog OK?
Dat vraag ik me sinds zaterdag dus af. Zaterdagochtend was ik met Nisko en het barefoot testzadel de Cherokee aan het buitenrijden toen ze in een kuil stapte. We kwamen net terug uit een snelle galop en Nisko hield zich op de been maar ik verloor een beugel en mijn evenwicht was zoek op dat moment. Ik kon het tempo nog net iets terug schroeven voor ik met een mooie smak eraf vlook. Ik landde op mijn bil en smakte vervolgens met bovenlijf en hoofd tegen de grond.
Gelukkig bleef Nisko staan, lief paard, en na die gegrepen te hebben en mezelf afgeklopt te hebben maar weer opgestapt. Gelukkig heeft mijn hoofd niets en aan mijn cap is niet veel te zien, maar de klap was toch behoorlijk. Nu vraag ik me af of mijn cap nog betrouwbaar is en waar je zoiets eventueel kan laten checken?
Gelukkig bleef Nisko staan, lief paard, en na die gegrepen te hebben en mezelf afgeklopt te hebben maar weer opgestapt. Gelukkig heeft mijn hoofd niets en aan mijn cap is niet veel te zien, maar de klap was toch behoorlijk. Nu vraag ik me af of mijn cap nog betrouwbaar is en waar je zoiets eventueel kan laten checken?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Vaak kun je het zelf wel voelen. Als de cap niet meer bruikbaar is door een scheur zul je merken dat je de cap in het binneste kunt bewegen.
Trek en duw maar eens flink aan de randen aan beide kanten tegelijk en werk zo de hele cap eens af.
Als er een barst in zit merk je dat vrij vlot omdat de cap dan langs elkaar zal bewegen.
Trek en duw maar eens flink aan de randen aan beide kanten tegelijk en werk zo de hele cap eens af.
Als er een barst in zit merk je dat vrij vlot omdat de cap dan langs elkaar zal bewegen.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
@ Janine en Sandrien: jullie zouden subiet een nieuwe cap kopen? Ik zat dus te twijfelen omdat er idd uiterlijk niets te zien is en ik op een zandpad geduikeld was (andere impact dan op de weg oid), maar de klap toch behoorlijk was (heel de cap zat onder het zand).
En toen ik weer opgestapt was en verder reed kraakte de cap uit zichzelf nog wat na. Beetje gek uitgelegd misschien maar zo klonk het.
En toen ik weer opgestapt was en verder reed kraakte de cap uit zichzelf nog wat na. Beetje gek uitgelegd misschien maar zo klonk het.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Als het een goede klap was, zeker
Als het een ini mini butsie was dan misschien niet...
Bij mijn vorige val (over de kop) heb ik idd een nieuwe gekocht.
Bij zand kan de klap wat verdeeld zijn... maar als je met een flinke vaart gevallen bent zou ik hem zeker vervangen. Beter een nieuwe en weer 'veilig'op weg... dan de gok nemen en hij blijkt niet goed meer te zijn.

Als het een ini mini butsie was dan misschien niet...
Bij mijn vorige val (over de kop) heb ik idd een nieuwe gekocht.
Bij zand kan de klap wat verdeeld zijn... maar als je met een flinke vaart gevallen bent zou ik hem zeker vervangen. Beter een nieuwe en weer 'veilig'op weg... dan de gok nemen en hij blijkt niet goed meer te zijn.
- druppeltje
- Senna&Cajra
toen ik gevallen was met een hersenschudding als gevolg. Heb ik iemand die al vele jaren zeer ervaren is in de paarden gevraagd of ik hem ook moest vervangen..
Diegene heeft er heel hard op gedrukt vanaf verschillende kanten en het kraakte en bewoog niet, en zei dus dat het overbodig was een nieuwe te kopen. Maar als je erg twijfeld zal ik wel het zekere voor het onzekere nemen
Diegene heeft er heel hard op gedrukt vanaf verschillende kanten en het kraakte en bewoog niet, en zei dus dat het overbodig was een nieuwe te kopen. Maar als je erg twijfeld zal ik wel het zekere voor het onzekere nemen
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Ik heb nadat ik op mijn hoofd was gevallen ook een nieuwe cap gekocht. Denk dat je het wel kunt horen/voelen als hij kapot is.
Ik was echt redelijk hard op het gras gevallen en heb echt nog een tijdje hoofdpijn gehad. Als ik mijn cap op mijn hoofd zette en ik duwde er tegenaan met allebei mijn handen hoorde ik hem gewoon super hard kraken, misschien kun je dat eens proberen
Succes!!
Ik was echt redelijk hard op het gras gevallen en heb echt nog een tijdje hoofdpijn gehad. Als ik mijn cap op mijn hoofd zette en ik duwde er tegenaan met allebei mijn handen hoorde ik hem gewoon super hard kraken, misschien kun je dat eens proberen

Succes!!
Vestgard
Dressuur: eindstand Z1 + 26:D
Mennen dressuur: B + 6 - L + 10 - M + 3 Vaardigheid L + 4
!
Elke keer als ik je neusje kus, mijn vingers door je manen laat gaan, weet ik, diep van binnen dat we samen sterk staan!!

Dressuur: eindstand Z1 + 26:D
Mennen dressuur: B + 6 - L + 10 - M + 3 Vaardigheid L + 4

Elke keer als ik je neusje kus, mijn vingers door je manen laat gaan, weet ik, diep van binnen dat we samen sterk staan!!
-
Hmmm, zal dat kraken eens in de gaten houden. Heb afgelopen woensdag niets gehoord toen ik les had.noekie schreef:Mijn cap kraakte na een flinke val recht op mijn kop ook. En heb hem eindelijk vervangen, want ik vertrouwde het voor geen meter meer.
Een cap hoort in principe niet te kraken als het uit 1 stuk gemaakt is, toch?