Past ie nou wel of niet?

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Annemarie

Past ie nou wel of niet?

Bericht door Annemarie » vr 20 jul 2007, 07:12

Tsja, het lijkt me haast van wel, maar weet het niet zeker. Ik ben nu de Cherokee van Barefoot aan het testen, maar vraag me af of hij helemaal goed past bij de ruggegraat. Heb gister weer gereden en de zweetplekken aan beide zijden van de ruggegraat komen tot bijna aan de ruggengraat toe. Er zit maar een smal vuistje droog haar tussen. Nu vraag ik me af of ik kan concluderen dat dit te weinig ruggegraat vrijheid biedt of niet? Nisko heeft altijd al een zichtbare wat opliggende ruggengraat gehad. Ik voel niets als ik met het zadel rijd en Nisko doet ook gewoon alles, stap, draf, galop.

Het zadel zit verder zaaalig. Ik kan goed met de Fenders overweg tot mijn verbazing en het gaat gewoon ideaal. Maar twijfel dus over ruggegraat-ruimte. Iemand die daar nog wat over kan zeggen??
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Claudje

Bericht door Claudje » vr 20 jul 2007, 09:16

Kan je geen dubbele inlages gebruiken? Of zitten er al 'inlages' in het zadel zelf?
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
nina1993

Bericht door nina1993 » vr 20 jul 2007, 12:15

Ik vind het zo moeilijk te zeggen of ie wel of niet goed ligt. Zou je het eens met foto's kunenn verduidelijken? liefst 1 vlak na het rijden van de ruggegraat.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 20 jul 2007, 16:31

Ik ga morgenochtend nog een keer rijden en zal dan proberen eens wat foto's te maken van Nisko voor en na het rijden met en zonder zadel. Ik had gelezen dat de Physiopad voor paarden als Nisko heel geschikt is, maar nu dacht ik te lezen dat deze er alleen in maat 1 is? Nou, zal een en ander ook nog wel even vragen als ik het zadel weer inlever.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Plaats reactie