De reis duurde iets langer dan gepland, dus we kwamen het terrein oprijden en nog voor we een plekje voor de trailer hadden gevonden werd er al gevraagd "goh hebben jullie een hengstveulentje in de trailer staan?" "uhm, ja, hoezo?" "nou, dan moeten jullie NU de ring in!". Waah stress! Hihi, snel bij Yanneke het hoofdstel ingedaan, Djimm zijn nette halstertje om en netjes vastgemaakt aan Yannes, zelf snel mn witte pakkie aangedaan en huphuphup naar de ring.
Gelukkig waren we nummer vijf dus we hadden nog even de tijd om op adem te komen. Toen we aan de beurt waren geprobeerd Djimm een beetje fatsoenlijk neer te zetten, maar dat valt nog niet mee met zo'n kleine apenkop! Bovendien keek de jury echt heel kritisch en ik hoorde een paar flarden van zinnen als "...klein...", "nee, zijn kruis vind ik juist wél goed" (maw, de andere jury dus blijkbaar niet en de gene die dit zei vond juist iets anders slecht :s) en ondertussen stond Djimm maar lekker koehakkig te staan

Daarna terug naar de trailer die inmiddels een beetje achteraf geparkeerd stond. Toen kwam iemand zeggen dat Yanneke alweer de ring in moest bij de voorlopige modelmerries. Dus weer als razende roeland naar de ring gesjeest. In eerste instantie wilden we Djimm buiten de ring houden maar Yanneke liet zich tijdens het stappen al totaal niet zien en was erg druk met gillen naar dr zoon, dat we toch maar besloten Djimm erbij te halen. Ze liet geen denderende stap zien, wilde slecht stilstaan en de draf scheen wel goed te zijn maar ik vond het zelf niet fantastisch voelen. Ze werd als vierde geplaatst (van de vijf), dus beetje jammer maar we kregen toch geen punten omdat ze dit jaar sowieso nog voorlopig model was. Dat was in ons geval een meevallertje dus, want de 37 punten die ze vorig jaar kreeg had ze vandaag vast niet gekregen vrees ik!
Daarna nog terug voor de veulenkampioenschappen. Daar liepen we behoorlijk voor spek en bonen mee (goh, tweede keer vandaag!) omdat er bij de merrieveulens een merrie was met 38 punten en een merrie met 37 punten, dus dan val je met je 36 puntjes sowieso al buiten de boot.
Maargoed, al met al was het een lange, gehaaste, en vooral warme dag (ik ben in het bezit van twee prachtige knalrode schouders inmiddels