Worden jullie ook zo boos van...

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Leentje

Bericht door Leentje » di 10 jul 2007, 14:32

Vera,hoe gaan we die paarden zo verkeersmak krijgen als we er niet mee op de weg mogen dan?
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Hilde

Bericht door Hilde » di 10 jul 2007, 15:27

Wikke schreef:Vera,hoe gaan we die paarden zo verkeersmak krijgen als we er niet mee op de weg mogen dan?
Dat was in de 1ste instantie ook mijn reactie....... :D
Wij hebben vaak jonge paarden die we aanschaffen en klaarmaken.
We willen dat ze alles meemaken,van landbouw-verkeer tot treinen,maar ook fietsers,auto's,vlaggen noem maar op!
Daarbij rijden wij hoofdzakelijk aangespannen,dus de paarden moeten bij ons wel verkeersmak zijn,aangezien we 3 kwartier met de veewagen van het bos zitten!
Eens moeten ze het leren en als wij het vertrouwen gaan ze mee de weg op..........
Maar als het verkeer slecht/nauwelijks rekening met ons houdt,moeten we maar niet de weg op dan?
Misschien lees ik het een beetje cru,maar ik ben het dus niet met je eens!
Net als Heleen aangeeft;Hoe moeten ze het leren,als je er de weg niet mee op kan?
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
Saar

Bericht door Saar » di 10 jul 2007, 20:23

Hmm, ik erger me andersom ook wel :=

Van de week reed ik naar stal en kwam ik een aanspanning achterop. Ik zag al aan de manier waarop het paard liep (zag alleen zijn hoeven) dat het niet echt gecontroleerd was. Heel behoedzaam reed ik er eerst achter en ging er voorzichtig voorbij. Net op het moment dat ik er langs wilde zeilt die aanspanning ineens naar het midden van de weg...stuurfoutje?!

Als ik geen paardeninzicht had gehad dan had die aanspanning dus mooi op mijn moterkap gezeten.

Ik kan me voorstellen dat andere weggebruikers zich soms ook ergeren aan paarden in het verkeer O:)
...You can't know me in the way I do...

:D Officieel benoemd tot OpperKneus van FW :D
Bärbel

Bericht door Bärbel » wo 11 jul 2007, 11:15

Ik maak het ook regelmatig mee dat ze met de auto zo vlak langs je heen scheuren en bijna de oogkleppen van het hoofdsteld afrijden...
Toen we de paarden net voor de kar hadden liepen we ernaast, en wel zo dat ze met een boog om ons heen moesten.
Ik hield meestal een stok in de hand die ik naar buiten toe liet uitsteken... :D dat helpt... En anders laat ik de menzweep wat naar buiten hangen, dat wil ook nog wel eens helpen afstand te bewaren.
Ik denk dan als ze zo aan komen scheuren, doen ze dat ook als er kleine kinderen lopen of fietsen?? Je moet er toch niet aan denken.
Onder het zadel is het haast nog enger, het paard kan dan makkelijker opzij springen, dat merkte ik laatst nog. Zo'n mafketel kwam snoeihard voorbij scheuren en zijn autospiegel raakte bijna mijn voet, nou was knollie wel zo rustig dat ie niet reageerde, maar als ie opzij gesprongen was had ik onder de volgende auto gelegen die kennelijk een wedstrijdje hield met zijn voorganger, stelletje idioten :(
Je leert tijdens de rijles echt wel hoe je een paard moet passeren, ik heb dat tenminste wel geleerd, maar er zijn er bij die zich echt nergens wat van aan trekken, helaas...
En voordat je kunt reageren zijn ze weg.... erg frustie :n
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » wo 11 jul 2007, 11:50

Dit probleem heb ik op de fiets ook regelmatig... Vooral op de dijk... Nog ff die slome fietser inhalen,.. want die gaat maar 18km/u... tja en je mag 60 op de dijk (al rijden de meeste 80 :( ) (*En ja... ik ben zo'n muts die netjes 60 rijd met de auto als dat de maximum snelheid is....

Op de Dijk rijd ik met Rian vaak wat meer naar het midden, zodat ze altijd vast wat moeten afremmen.
Ook kijk ik vast (soms boos) naar achteren, zo van, LET OP LEVENDE HAVE!!!!
Ik heb wel eens wat auto's met de zweepknop een (bijna) tik gegeven...
anika

Bericht door anika » wo 11 jul 2007, 12:55

Nou.. net weer wat engs :?

Uurtje buiten gereden, ging helemaal super. Bijna thuis, komt er een vrachtwagen met een noodgang tegemoet. Dus ik maakte een gebaar dat hij snelheid moest minderen. Geeft hij nog meer gas!!
Dus ik ga midden op de weg stil staan (met mn fluoriserende vest) Hij minderde vaart maar bleef stug doorrijden. Gelukkig kon ik nog net een oprit in..

Ik had mijn hart ff heeeel hoog zitten, zou niet de eerste keer zijn dat Ysha zichzelf voor zo'n grote vrachtwagen gooit.

Halleluja, zijn ze nou echt zo dom???
-:(-
Murphy :+: Ysha
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » wo 11 jul 2007, 14:04

Nee ze zijn niet dom... dat vinden ze leuk :n
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 11 jul 2007, 14:14

Janine schreef:Nee ze zijn niet dom... dat vinden ze leuk :n
Ik heb wel vaker het idee dat vrachtwagenchauffeurs er qua gevaar een leuke hobby op na houden. Het gros weet zich op een snelweg ook niet gedragen, hebben overal maling aan en zijn van mening dat alles en iedereen opzij moet voor hun levensgevaarlijke voertuig. Want laten we wel wezen dat is een vrachtwagen en zeker zwaar beladen. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er respect voor heb en inderdaad wel aan de kant ga. Ik hoor thuis vaak genoeg de verhalen die deze voertuigen kunnen veroorzaken met mindere afloop....
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
anika

Bericht door anika » wo 11 jul 2007, 15:11

Of hij het leuk vond betwijfel ik. Hij keek net zo woest als mij, hehe O:)
Tanja

Bericht door Tanja » do 12 jul 2007, 15:07

Ik vind wel dat er wat meer aandacht aan besteed mag worden.
Wat wel belangrijk is ,om je paard zo goed mogelijk aan het verkeer te laten wennen.

Maar soms wuif ik als iemand hard met de auto aan komt rijden,
zodat dat ze wat zachter gaan rijden maar, vaak rijden ze alleen maar harder.
Ze hebben soms echt lak aan je.
Ook denk ik weleens, hallo, ik heb ook nog een gezin thuis zitten maar,
de mensen denken weer op hun beurt, moet je maar niet gaan paardrijden.

Maar men mag wel wat meer rekening met elkaar houden dat is toch niet zo moeilijk?
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 12 jul 2007, 16:02

Vrachtwagenchauffeurs...ja...Sas (en vera) staat naast de snelweg, grotendeels afgeschermd door bomen en bosjes en geregeld toeteren dan de chauffeurs als ze langs komen als ik op de pakweg 80/100 meter zichtbaar pad loop. En elke keer vraag ik me weer af: Hoe kunnen ze in vredesnaam dat zo snel zien, dat ik a) daar loop, b) van het vrouwlijk geslacht ben. Zijn ze zo 'snel' of hebben ze zo weinig oog voor de weg waar ze op rijden?

Verder blijf ik zelf ook altijd even stug op het midden, maar bedank automobilisten ook met een vriendelijke knik als ze keurig rekening met mij houden! (en zo houd ik ook rekening met hen, gun ze de ruimte als het kan, om te passeren, etc)
Geluk is de vrucht van intens werk
anika

Bericht door anika » do 12 jul 2007, 16:19

Verder blijf ik zelf ook altijd even stug op het midden, maar bedank automobilisten ook met een vriendelijke knik als ze keurig rekening met mij houden! (en zo houd ik ook rekening met hen, gun ze de ruimte als het kan, om te passeren, etc)
Yep, zo doe ik het ook. Pas aan de kant gaan als ze volgens jou de goede snelheid hebben.
Gister had ik het er op een feestje ook over. Van die jonge boertjes met grote bek over paarden. Alles uitgelegd, en ze gingen het ineens met andere ogen bekijken. Onwetendheid dus..
Je zou haast met z'n allen campagne moeten gaan voeren en de boel voorlichten. Want door die onwetendheid gebeuren er veels te veel ongelukken :n
Anouska

Bericht door Anouska » do 12 jul 2007, 22:01

Die wielrenners bij ons in de buurt zijn nog steeds bang. Vriendin van me had een paard die iets tegen fietsers/ wielrenners had. Ze was niet meer te houden en rende eracheraan. Als er een fietsbel klonk, gaf ze een kontje. Gevolg: wielrenners op de grond met hun fiets, hahaha.
Automobilisten is heel makkelijk, midden van de weg blijven rijden en pas heel laat opzij gaan. Traktoren e.d.: Casper is er niet bang voor, blijft dom doorlopen maarja, hij staat ook op een loonbedrijf. Terwijl Sampa helemaal gek wordt en daar al 25 jaar staat! Bjorn, geeft gelukkig geen kick. Maar is en blijft toch een dier.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » vr 13 jul 2007, 08:20

Nousje loves Bjorn schreef:Traktoren e.d.: Casper is er niet bang voor, blijft dom doorlopen maarja, hij staat ook op een loonbedrijf. Terwijl Sampa helemaal gek wordt en daar al 25 jaar staat! Bjorn, geeft gelukkig geen kick. Maar is en blijft toch een dier.
Haha.. Rian is geboren op ene grondverzetbedrijf... hele dag shovels, grote trekkers met kiepers, kranen enzovoorts langs de wei op het terrein.. Nou moet je die eens tegen komen op de weg! :o Het mindere aan Rian... die dingen vind ze echt niet leuk... na 11jaar is ze er nog niet aangewend.
Plaats reactie