Lekker buitenritje

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Vjestagirl

Lekker buitenritje

Bericht door Vjestagirl » di 10 jul 2007, 09:14

Op maandagavond is er altijd een uur lang les bij ons in de bak, precies van 7 tot 8, als ik eigenlijk ook wil rijden. En de regels bij ons zijn zo dat je er altijd bij in mag, en dat degene die lest dan pech heeft, maar dat doe k eigenlijk nooit. Dus we zijn er met Vjesta en Tycho opuit getrokken voor een buitenritje.

Pad af en naar links, want Marleen had gehoord dat je in een klein soort van bos bij ons in de buurt lekker kan rijden. Komen we daar aan, blijk je er met de paarden niet in te mogen. Na kort overleg hebben wij besloten dat we blond zijn :o? , doorrijden, en wel zien wat er gebeurd. Het bleek een soort boomgaard/griend/weiland/park achtig iets te zijn. Echt perfect om in buiten te rijden, lekker vlak.

Na een tijdje alleen maar stappen besloten om toch maar te galoperen (iets wat ik eigenlijk nooit meer doe buiten, na 1x met m'n kop tegen n boom n noodlanding te hebben gemaakt, en 1x met m'n kop op t asfalt te zijn geland). Dus Marleen laat Tycho aangaloperen, in een rustig handgalopje, en ik denk, Vjesta ook maar. En muts doet het niet, ze draaft echt knalhard, want ze hield hem makkelijk bij.

Aan t eind van t pad toch maar omgedraait, omdat we wel erg uit de richting uit kwamen. Terug weer n galopje, en Vjesta weer knalhard draven, zelfs als Tycho was vlotter doorloopt blijft ze m in draf makkelijk bijhouden. Uiteindelijk toch maar wat rechter gaan zitten, benen eraan en in galop.

Daarna lekker rustig naar huis gestapt. Komen we aan op stal, en vanaf waar we reden konden ze ons al vanaf het erf aan zien komen. En Vjesta liep lekker met haar hoofd laag, lekker rustig (ze leert het nog wel). Maar goed, wij rijden de stal in, komt het jongste meisje van stal binnen (een jaar of 10) grote ogen, duidelijk stomverbaasd 'is dat Vjesta?! Is dat echt Vjesta?!' Dus ik kon zo snel geen ander antwoord verzinnen dan 'Nee ik heb haar ingeruild, dit is een nieuwe' :D . Bleek dat ze compleet verbaasd was met het feit dat Vjesta zo braaf en zo rustig was... 'Ze lijkt wel een lief paard!' Toen heb ik haar eventjes duidelijk gemaakt dat Vjesta altijd al een lief paard was, alleen met n eigen mening...

Onderweg nog wat herten gezien, hazen gezien, koeien gezien. Koeien blijven raar, net als bankjes met prullenbakjes, die schijnen te bijten...
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » di 10 jul 2007, 09:17

Leuk verslag, klinkt als een heerlijk ritje! Leuk he die logica van 10-jarige meisjes. Kjeld wordt ook altijd voor rotFjord aangezien, omdat-ie een donker hoofd heeft en dan ook nog heel boos kan kijken :+ ...... totdat ze erop zitten...
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » di 10 jul 2007, 09:25

Naja, zij kent Vjesta vooral van het niet de hoeken door willen, staken, wegrennen enz. Dat is nu gewoon over, en nu is ze n leuke fjord. Maar dat wist zij nog niet :P/
Esther

Bericht door Esther » di 10 jul 2007, 16:44

Hihi, was bij Jeskim ook altijd zo. Dan galoppeerde het paard, ja een veel groter dier, naast haar en dan zij maar draven en hard!! Dat paard moest echt behoorlijk aanpoten en Jeskim vond het alleen maar leuk, hihi..

Lekker dat ze zo braaf is, wel iets makkelijker..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » di 10 jul 2007, 18:01

Gezellig hoor met z'n tweeen een buitenrit maken,zeker als je 'woeste'fjord zo braaf is :D
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 11 jul 2007, 07:02

ow wat heerlijk dat ze zo braaf was, dit vraagt natuurlijk om een herhaling :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Plaats reactie