Worden jullie ook zo boos van...

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Lisa

Worden jullie ook zo boos van...

Bericht door Lisa » ma 09 jul 2007, 16:26

mensen die niet weten hoe ze in het verkeer met paarden om moeten gaan?

Het gebeurt zo vaak he, dat mensen keihard langs je scheuren als je op een paard langs de weg rijd. Of dat mensen als je onder een tunnel doorgaat extra gas geven of op je hielen gaan rijden. Het maakt met dan zo boos, dan denk ik hebben jullie dat niet geleerd met je rijexamen? Staat dat wel in die boekjes? Zo niet dan moet dat er wel inkomen vind ik! Paarden zijn levende wezens en dan moet je daarmee rekening houden als automobilist of iemand op een brommer! Het is toch hammerysk als je aan de kant van de weg rijd en er geeft een motorrijder volgas naast jou! :( Eigenlijk zou iedereen het gewoon moeten weten hoe dat zit. Ik bedoel iedereen komt weleens in het verkeer met een paard in aanmerking en dan moet je toch weten wat je moet doen (en vooral wat niet!!!).

Wat vinden jullie?
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Lisa

Bericht door Lisa » ma 09 jul 2007, 16:27

hammerysk > wat ik hier nou mee bedoelde weet ik ook niet precies! Ik denk belachelijk ofzo! hihi
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 09 jul 2007, 17:06

*dat veranderd ie automatisch Lisa, vloekwoorden ;)*

Maar jazeker. Vandaag ook nog met Timor voor de kar en gister met Anton en dan ben ik toch oh zo blij dat die verkeersmak zijn, want ze racen echt als mafkezen langs je heen.

Maar in het tunneltje ook, dat mensen het in hun hoofd halen te gaan bumberkleven bij een paard en als ze dan niet snel genoeg doorlopen ook nog lekker even extra gassen en toeteren. Dan krijgen ze even wat woorden toegeslingerd. (wel heel beschaafd kwade woorden hoor)
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » ma 09 jul 2007, 17:18

Bart wilde al een bord maken voor op de kar met erop: Pas op, groen paard!!

Maar ik heb het ook wel hoor, of van die eikels die gaan tuteren..
Ik was ook een keer met Jeskim en Annabel aan het mennen, Jeskim voor de kar en ik en Annabel op de bok voor de duidelijkheid, zat er echt zo'n aso achter ons te duwen.. In zo'n dikke pooierwagen.. En toen hij kon stoof hij erlangs..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 09 jul 2007, 17:42

@Esther. Je zou bijna een L op de kar plakken!! Ik denk dat er veel mensen zijn, die groen paard niet begrijpen.
Ik heb dat ook met vrachtwagens. Als je met de trailer rijdt, komt zo'n wagen soms wel eens erg dicht achter de trailer rijden. Nu is Ronan niet zo'n bangerd wat dat betreft, maar ik heb altijd zoiets van "BLIJF TOCH WAT OP AFSTAND!!!"Dat zeg ik dan ook, maar ja die chauffeur hoort dat dan natuurlijk niet.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Margot van Rins
Moderator

Bericht door Margot van Rins » ma 09 jul 2007, 18:22

Ja, ik heb er ook zo last van, nou is rins goed verkeersmak, maar ik vind het toch eng, zeker als mensen wat extra gas geven!
RINSKE

9 jaar lang trotse eigenaresse van een GEWELDIGE Fjord!!

:L :L :L
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » ma 09 jul 2007, 18:42

Esther schreef:Bart wilde al een bord maken voor op de kar met erop: Pas op, groen paard!!

Ik was ook een keer met Jeskim en Annabel aan het mennen, Jeskim voor de kar en ik en Annabel op de bok voor de duidelijkheid, zat er echt zo'n aso achter ons te duwen.. In zo'n dikke pooierwagen.. En toen hij kon stoof hij erlangs..
Best leuk om zo'n bord te maken, maar wie snapt er wat 'groen'paard betekend :+

Nee vrolijk wordt je er niet van. Als er auto's of brommer hard van voor of achter aankomen rijden ga ik midden op de weg rijden zodat ze wel moeten stoppen. Eerst veel vaart minderen en dan pas ga ik aan de kant. Ik kan het gebaar van langzamer wel doen, maar er is hier niemand die daar naar luistert als je met je fjord aan komt. Met een groot paard reageren ze daar juist weer wel op 8)7
Wodan en ik M1+10
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 09 jul 2007, 18:44

Hij wou toch een grote L zoals op verkeersschool-autos staan achterop binden?? Dat moet men toch wel kunnen begrijpen. (nou zag ik het alleen al voor me: hij met een pet met een L bovenop :=)
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » ma 09 jul 2007, 18:47

Nou, zetten we erop : Pas Op, Groene Gele!! :+
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Leentje

Bericht door Leentje » di 10 jul 2007, 06:08

Wodan schreef:
Esther schreef:Bart wilde al een bord maken voor op de kar met erop: Pas op, groen paard!!

Best leuk om zo'n bord te maken, maar wie snapt er wat 'groen'paard betekend :+
idd,ik hoor ze al denken :+

maar het is idd vreselijk irritant!
ze zouden er veel meer aandacht aan moeten besteden bij het rijbewijsexamen!en niet wi er voorang heeft,maar gewoon uitleg,over dat het levende wezens zijn,dus nooit 100% controleerbaar.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » di 10 jul 2007, 07:50

Overlaatst reed ik met Vinga op een fietspad, netjes aan de kant, kwamen er wielrenners voorbij, en die brulde dat mijn knol in de wei hoort en niet op het fietspad. Kan me toch al zo ergeren aan wielrenners in het verkeer, die denken dat de weg alleen voor hun is!! (Volgende keer steek ik mn zweepje gewoon wat verder uit!!!!)

Ook auto's die rakelings langs je heen gaan met een noodgang, geen verstand gewoon.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
fjordido

Bericht door fjordido » di 10 jul 2007, 08:20

tja ze hadden toch zo'n campagne "weet wat je doet als je een paard ontmoet"?
maar volgens mij is dat een flop want de enige die van die campagne afwisten waren paardeliefhebbers
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » di 10 jul 2007, 08:31

fjordido schreef:tja ze hadden toch zo'n campagne "weet wat je doet als je een paard ontmoet"?
maar volgens mij is dat een flop want de enige die van die campagne afwisten waren paardeliefhebbers
Ik heb de sticker van die campanje op mijn achterruit van de auto geplakt. En er word daardoor regelmatig door mensen toch aan mijn gevraagd wat ze het beste kunnen doen als ze een paard ontmoeten.
Ik vind het niet alleen erg als ze met vol gas mij voorbij komen, maar waar ik mij ook aan erger is dat als er genoeg ruimte is om te passeren dat ze dan achter kort achter je blijven rijden. De meeste mensen verwachten namelijk dat je stopt en aan de kant gaat staan, maar als ik dat met Nobby doet word ze juist onrustig. Wanneer ik gewoon doorloop in stap dan vind ze het prima dat er van alles voorbij komt. Alleen dan wel met een normale snelheid.
Hilde

Bericht door Hilde » di 10 jul 2007, 09:12

Wij ergeren ons hier ook groen en geel!!!
Vorige maand een auto die ons in de bocht inhaalde (na een minuut of wat bijna bij mij op het plankje van de koets te hebben gezeten) er kwam een auto ons tegemoet,waardoor hij met piepende banden ons inhaalde,onder de neus van de fries door,voor ons schoot en daar op de rem ging om 5 km per uur te gaan rijden!!
Aangesproken toen we hem bij het benzine-station tegenkwamen (hadden de kleine van 5jr. ook op de koets) of hij wel wist hoe veilig hij bezig was,als 1 van de paarden geschrokken was en dat er bij ons ook nog een kind op de koets zit,wat er had kunnen gebeuren.....?
En dan krijg je als antwoord:''we zitten niet meer in de middeleeuwen!Paarden horen niet op de weg,die is voor auto's!''
En als ze er niet tegen kunnen,moet je helemaal thuis blijven.........
Heb wat vloeken ingeslikt,m'n handen maar in m'n zakken gedaan als voorzorg,een ijsje voor de kleine gekocht en verder gereden.
Ik dacht er geen eer aan te behalen om aan zo iemand uit te leggen waar hij mee bezig is....!

Gister een tractor op een weggetje tegen gekomen,die met vol gas ons tegemoet komt en ik daar met ons 2-span friezen rijdt!
Je kon je hand niet tussen de tractor en de fries steken zo kort kwam hij met die snelheid ons voorbij..............
Ik ben dan echt in staat als een gek naar huis te draven,de auto te pakken en zo iemand flink bij z'n donder te pakken!
Helaas,schiet je er geen zak mee op en doen ze waar ze zelf zin in hebben of snappen het dus echt niet,dat je met levende wezens (zonder rem als in de auto) bezig bent!

Dan danken we god op ons blote knietjes maar weer,dat de paarden er deze keer (godzijdank) ook weer koel onder bleven...........
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 10 jul 2007, 09:16

Gister was ik buiten aan het rijden staan er een paar van die vervelende pubers bij elkaar. Met auto's erbij, ik draaf langs gaan ze boven op de toeter staan. Nou heeft Imka er niks van en geef haar van te voren al teugels bij zodat als ze schrikt ik haar niet ineens hard aan de hackemore trek (ze schrikt altijd maar 2stappen ofzo)

Maar bij ons rijden wel heel veel motoren met zo'n knalpijp die zijn echt verschrikkelijk! Zo veel paarden lopen er toch niet is het toch een kleine moeite om het even 20 meter verder te doen heel hard gas geven :(
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
anika

Bericht door anika » di 10 jul 2007, 09:38

Oh, hou op!
Ysha is nu redelijk verkeersmak geworden, dan ga je je wat minder ergeren denk ik.
Ik heb standaard een fluoriserend vest aan, zodat ze (stel dat er wat gebeurd) niet kunnen zeggen dat ze me niet zagen :+ In de berm kan ik hier in de straat niet echt rijden door het grind, dus moet vaak wel op de weg.
Als er iemand keihard komt aanstieren stuur ik gewoon naar het midden van de weg en ga pas aan de kant als ze een redelijk normaal tempo rijden.

Tis goed met ze :wave:

En er zitten gewoon vaak rotte appels tussen. Toeteren, extra gas geven, met piepende banden remmen, "bumper"kleven.. Ach, joh, die begroet ik gewoon met mijn lange vinger!!
Murphy :+: Ysha
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 10 jul 2007, 10:16

Tja, zo heb ik een keer een paar jongens te pakken gehad. Ze kwamen ons tegemoet gereden en ik zag aan hun gezichten dat ze iets van plan waren. Zijn ze ons net voorbij, beginnen ze keihard te schreeuwen en te bellen.
En wat doe ik? Ik begin heel hard te roepen "Ho, ho maar, rustig, hier blijven enz" Die jongens draaien om om de sensatie te willen zien, rijd ik nog gewoon rustig door. Toen moest ik effe lachen hoor!!
En idd die wielrenners!!!! Ik heb ook vaak neiging om mijn zweep tussen de spaken te steken of zo.
Al moet ik nu zeggen, dat Ronan in een paardenliefhebbend dorp staat. Mensen houden bijna allemaal rekening met de paarden die op de weg rijden. Wel fijn hoor.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
saskia
Moderator

Bericht door saskia » di 10 jul 2007, 10:46

Sjors staat in een heel klein dorpje met haast meer paard dan mens. Dus in de regel doet iedereen wel rustig aan.

Maar ook hier heb je van die sukkels die denken dat paarden robots zijn |o
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Lindatjuhhh
Contacteer:

Bericht door Lindatjuhhh » di 10 jul 2007, 10:57

Wielrenners zijn echt verschrikkelijk. Paar jaar geleden bleek er een wielerronde in de buurt te zijn en ik was op buitenrit. Gingen ze de hele tijd "bumper"kleven. En laat Saphyra nou net een hekel aan fietsers hebben }-) Dus ik de hele tijd aan het roepen dat ze beter afstand konden houden, maarja daar hielden die bumperklever zich niet aan op.
Totdat Saphyra eens flink begon te trappen. Had je ze moeten zien, lagen ze bijna met z'n vijven op hun gezicht. Mijn vriendin en ik kwamen niet meer bij van het lachen.
Afbeelding
Vera

Bericht door Vera » di 10 jul 2007, 10:57

aan de andere kant, moeten wij daar ook op inspelen door alleen met betrouwbare paarden langs de weg te rijden. Die daar gewoon tegen kunnen. Die mensen zijn nou eenmaal een auto of fiets gewend en die schrikken nooit.
Er zijn wel steeds meer campagnes over paarden in het verkeer, maar helaas bereiken die meestal juist alleen de mensen die het eigenlijk allemaal wel weten.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Plaats reactie