Nou gister de hoefsmid nog aan de telefoon gehad, maar toen had ik al besloten niet mee te doen. Er was al 1 paard uitgevallen, gisteravond viel nog een ander paard uit en ik voel me niet fit.
IK voel me al een tijd erg moe en heb heel veel spierklachten na het sporten. Ben gister bij sportarts geweest en die zei dat ik overtraind ben. IK zo van overtraind???? Hoe kan dat nou, zo veel sport ik niet. Ik bedoel, ik was al geminderd door de klachten. Maar belasting bestaat uit 3 delen legde hij uit, mentaal, sociaal en fysiek. Vanaf 1 december vorig jaar ben ik met een nieuwe baan begonnen en in alle avond en weekenduren heb ik mijn promotie afgerond. Vooral de sociale belasting was erg hoog dus. Mentaal zit het wel goed

. Maar hierdoor neemt dus je fysieke belastbaarheid erg af. En dat heb ik dus en dat heet ook overtraind. Ik moet flink minderen in alles. Mag wel rijden, maar geen buitenritten van uren, maar bijv een uurtje en even pauze nemen. Gelukkig doe ik Anka max een half uurtje dus dat komt goed

. Maar ja, als je beide paardjes het zo leuk doen is de verleiding tot rijden heel groot. En mijn grote sociale contacten inhaalslag na mijn promotie moet ook rustig aan grrrrrrrrr

. Ik mag van alles niet te veel, niet iets voor mij zeg!
Heb btw de hoefsmid nog aan de foon gehad, maar die denkt toch wennen aan de nieuwe ijzers. Ze kwam gister in het land aangesjeest. En zonder mij erop zie je op het harde niet veel. Morgen even weer proberen. Meestal loopt ze zo weg op ijzers maar goed, het lijkt mee te vallen. Daarom baal ik ook zo. Nisko is goed hersteld van haar kreupelheid in het voorjaar en doet het verder ook gewoon goed. Maar ik heb echt geen puf meer aan de 4-daagse. Dat op zich zegt iedereen die me kent al wel genoeg..... En in de aanloop had deze en gene gewoonweg al zo veel pech gehad dat ik bijna zoiets had van volgens mij moet het dit jaar niet zo zijn..
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!