Nachtje op stal!

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
heidie

Nachtje op stal!

Bericht door heidie » do 05 jul 2007, 05:32

Gisterennacht heb ik een nacht op stal doorgebracht. Er is nog een merrie die moet bevallen en deze wordt door haar eigenaaresse iedere nacht goed bewaakt! Vier hooibalen in het gangpad en je hebt een lekker bedje.
We hebben twee flessen wijn leeg gekregen en om half drie zijn we gaan slapen. 10 keer wakker geworden en gedacht dat de wereld verging (zo ging het te keer hier in de polder, heb nog nooit zo'n omweer gehoord) en om half acht stond de eigenaaresse van stal met een kopje koffie klaar.
Niets gemerkt, maar toen ik thuis mijn mail bekeek kreeg ik deze binnen!! hahahah de muts heeft om gewoon op de foto gezet!!
Afbeelding

De merrie is overgens nog niet bevallen!
Ze is nu een week overtijd.
gr heidie
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » do 05 jul 2007, 05:35

Nou succes met waken dan!!
Ik heb 3 weken op stal geslapen voordat Dakota eindelijk geboren werd :P
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
heidie

Bericht door heidie » do 05 jul 2007, 05:44

Ik vond het leuk voor een nachtje, misschien dat ik volgende week nogmaals blijf slapen (als het veulen er nog niet is)

We hebben op stal drie andalusiers drachtig gehad. De eerste die is gaan bevallen, kwam te vroeg en stond in de wei. Het veulen is gestikt in zijn eigen vlies. Het was een zwarte anda, met een lief kolletje. Daarbij staat nu een pleeg veulen van gribaldi. Echt een superbeestje om te zien!!

De tweede merrie, kreeg een koliek aanval tijdens het bevallen. Met behulp van een dierenarts die snel kon komen in de nacht en camera bewaking, is alles goed gegaan.

Nu moet alleen de derde nog en het is toch spannend. Twee merrie en allebei met problemen bevallen. De eerste twee merrie zijn van de eigenaar van stal en de derde van een stalgenoot. Ze is erg zenuwachtig en hoopt dat alles goed gaat. Zij heeft nu een week op stal geslapen en daarnaast heeft ze een baan als professor op de KUN in Nijmegen. Na een nacht was ik al kapot. Heb sinds gisteren dus respect voor iedereen die dit lang vol houd!!!
Olaf

Bericht door Olaf » do 05 jul 2007, 12:26

Haha ja het lijkt idd niet de comfortabelste plaats om te slapen. Maarja als het voor het goede doel is :) Geinige foto! Zou alleen de wijn achterwege laten als het voor de bevalling is, als het veulen dan moest komen ;)
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 05 jul 2007, 13:38

Oh dat durf ik niet. Vind het altijd zo dapper als mensen dat doen. Bij ons kijken de muizen je met een blik in de ogen aan van wat doe je in mijn huis als je de stal binnenkomt! Ik ben niet bang voor muizen maar ik moet er niet aan denken er 1 in mijn slaapzak te krijgen brrrr.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Margot van Rins
Moderator

Bericht door Margot van Rins » do 05 jul 2007, 15:51

Zozo je bent een echt bikkel hoor!

Was het niet koud?
RINSKE

9 jaar lang trotse eigenaresse van een GEWELDIGE Fjord!!

:L :L :L
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » do 05 jul 2007, 16:03

Gaaf, dat lijkt me enorm leuk op stal slapen. Ik heb een keer op een manege geslapen op de hooizolder dat was ook erg leuk :D Hopen dat die merrie niet meer zolang op zich laat wachten.

En waarschijnlijk had dakota gewoon door dat jullie daar sliepen ze wou geen pottenkijkers en stelde het uit hihi.
Vera

Bericht door Vera » do 05 jul 2007, 16:28

jaja dat noemen ze waken he? Jullie hebben het niet eens doorgehad dat jullie op de foto werden gezet.....
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
heidie

Bericht door heidie » do 05 jul 2007, 17:18

Hhahahahahaha, die wijn, tja!!
Gelukkig heeft de eigenaaresse van stal ook een camera erop staan en houd ook zij alles in de gaten. Het was wel gezellie inderdaad. Als hij/zij er volgende week niet is dan blijf ik nog een nachtje slapen.
Gr heidie
Plaats reactie