Jullie trainingsschema

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
vosse
Contacteer:

Jullie trainingsschema

Bericht door vosse » di 03 jul 2007, 14:18

Ben wel benieuwd hoe iedereen hier de training heeft verdeeld in een week.

Hoevaak rijdt je, hoelang en hoe zwaar bijv.
Wat doe je voor evt. ontspanning voor je paard
Op welk niveau train je.
Wat hebben jullie tot jullie beschikking om te trainen en pas je daar je training op aan? (bijv. land, bak, longeercirkel)
Hoevaak rijden jullie wedstrijden, als je dat rijdt
Wat doe je voor afwisseling van de training
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 03 jul 2007, 14:33

Mmh lastig, omdat het bij mij nogal verschilt hehe, maar gemiddeld genomen is het ongeveer als volgt:

Sas:
1x per week voor de huifkar (enkel of dubbelspan) 1 a 2 uur
1x per week (zondags) bosrit van een 1 a 1,5 uur
1x per week longeren, ca. half uur
1x per week onder het zadel in de bak, 3 kwartier/uur
Niveau: recreatie B
Probeer nu om de dag wat met Sas te doen. (en voor de huifkar staat ze bij de eigenaren)
Daarnaast wordt er wel eens wat ingewisseld voor voor de kar/sulky.
En helaas heeft het weer ook een grote invloed op wat we doen.
Hebben tegenwoordig overigens een all-weather-bak.

Anton:
1x per week naar buiten
1 a 2x per week in de bak
1x per week los 'spelen', wandelen of longeren
Niveau: B (met soms dingetjes van hogere klasses, omdat het bijdraagt aan wat ik op dat moment van m wil)
Maar ook hier is het weer heel erg verschillend en enorm afhankelijk van de weergesteldheid.
Soms echt zwembadbak.
Daarnaast reist hij toch wel gemiddeld 4 keer per week naar klanten en dekt ie ook veel, al verschilt dat ook weer per dag en week.

Heb ook niet echt vaste dagen dat ik rijd momenteel.
Geluk is de vrucht van intens werk
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » di 03 jul 2007, 15:11

Ik ben heel erg, maar heb totaal geen trainingschema :P Ik doe waar ik zin in heb en dat verschilt per dag :D
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Jenny

Bericht door Jenny » di 03 jul 2007, 15:13

Eerst reed ik altijd buiten, maar heb me een half jaar geleden maar eens aan de les gezet :D Was toch wel hard nodig :P

Nu rijd ik meestal 4 keer in de week in de buitenbak, meestal zo'n half uur tot driekwartier. Daarnaast ga ik 1 of 2 keer naar buiten toe! Maar dit verschilt per week, ligt een beetje aan het weer en mijn gemoedstoestand ;) Als ik erg moe ben bijvoorbeeld ga ik liever een rondje stappen buiten dan echt trainen in de bak...

Ons Niveau.... Ja, wedstrijden rijd ik niet... Maar heb de stap en draf nu vrijwel bevestigd, de galop wat minder. Ben wel bezig met wat wijken, verruimen en schoudervoor ed.
Esther

Bericht door Esther » di 03 jul 2007, 15:30

snik, hier wordt op het moment niet gereden, we hebben alleen maar een grote plas water om in te rijden en daar is Tea me nog net wat te druk voor, dan gaan we glijden!!

Ik ben heel afhankelijk van het weer zonder bak, longeerring e.d. Ik heb eigenlijk alleen maar een glad weilandje..

Mijn pa de kop gek zeuren werkt nog niet echt goed..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » di 03 jul 2007, 15:54

Momenteel hebben Vinga en ik nu 2x per week les
en ze gaat ongeveer 3x mee op buitenrit, dus 2 dagen rust :D
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » di 03 jul 2007, 16:01

Pablo schreef:Ik ben heel erg, maar heb totaal geen trainingschema :P Ik doe waar ik zin in heb en dat verschilt per dag :D
zo ben ik nu eigelijk ook nog, maar wil er toch wel even serieuzer mee omgaan, anders heb ik een beetje het gevoel dat ik voor niks train ofzo, haha klinkt raar he :+ :o
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Jilly

Bericht door Jilly » di 03 jul 2007, 17:05

Ik heb eigenlijk geen vast schema.
Hangt sterk af van het weer en hoeveel tijd ik heb.
Buiten kunnen we voorlopig niet (dat houden we voor als ik mijn leven beu ben ;) )

Minstens 1x per week longeren (met de pessoa).
Rijden doe ik 3 à 4 keer een half uur tot drie kwartier. Momenteel zijn we nog hard bezig met de ontspannenheid erin krijgen als er merries naast staan (is voor hem een hele opgave zo midden in het dekseizoen :(:) )

De dagen dat ik niet rijd of longeer mag hij gewoon wat loslopen in de bak. (meestal na het rijden of longeren ook wel).

Vanaf volgende week hebben we eindelijk ook weer les. 1x in de 2 weken een uur.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 03 jul 2007, 17:10

ik train wanneer ik zin heb :D
uniek wordt op het moment alleen gereden door mijn verzorgster..... niet iedere dag....
en die bonte train ik zo goed als iedere dag.... de ene dag een klein uur, de andere dag wel anderhalf uur..... soms dag vrij of longeren! en heel vaak stukje naar buiten al is het alleen al uitstappen!
het tijdsverschil hangt er vanaf hoe lang ik losrijd....
soms neem ik gelijk travers/schouderbinnenwaarts/appuyeren/keertwendingen mee en soms niet, dan rijd ik alleen basis...... overgangen en gewoon de gangen..... recht op 2 teugels en 2 benen!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 03 jul 2007, 17:37

Met Blaze heb ik 2x in de week een uur les, ik rijd met hem op B niveau, richting L. Verder rijd ik hem dan denk ik nog zo'n 2x in de week in de bak. Sander rijd western met hem maar crost voornamelijk lekker buiten met hem, zeker 1x in de week, dan nog 1x in de week los springen en dan blijft er nog 1 dag over en dat is gewoon een lekkere luie dag voor hem.
Longeren doe ik eigenlijk bijna nooit met hem omdat ie daar erg vervelend mee is, maar ben juist van plan om dit toch weer wat meer op te gaan pakken, dit dan i.p.v. rijden.

Nou Aike kan je nog niet echt aan het werk zetten noemen, ik zit er nu wel regelmatig op en dan rijden we max. een min. of 20, veel stap en draf werk nog, klein beetje galop maar dat is nog te verwaarlozen, we richten ons voornamelijk op het stuurwerk. Ik probeer nu toch een beetje om de 1 a 2 dagen even te rijden met hem of te longeren. De andere dagen hoeft ie lekker niets of wandelen we wat rond. Hij pakt het nu super op trouwens.

Onze paarden staan verder lekker heel de dag op het land.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Lindatjuhhh
Contacteer:

Bericht door Lindatjuhhh » di 03 jul 2007, 17:41

Ik rij zelf 1x per week gewoon recreatief in de bak. Mijn verzorgster rijdt 1x per week les, 1x per week springt ze en ongeveer 2x in de week rijdt ze gewoon. De andere dagen wordt gelongeerd en buiten gewandeld.
Afbeelding
Amber_

Bericht door Amber_ » di 03 jul 2007, 18:24

Fjordy train ik nu heel goed, al vanaf Mei. Aangezien ik veel crossen rijd.

Nu om het bij te houden, laat ik hem 2 keer per week 10 minuten galoperen, 15 minuten stappen en weer 10 minuten galoperen buiten (en met in en uit stappen). In weekend dus vaak wedstrijd.

En vorig longeer ik hem (behalve dinsdag). Hoe lang, ligt er aan wat hij de dag ervoor heeft gedaan. Vaak half uur draven.

Maar onze ritten zijn altijd met een hoog tempo !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » di 03 jul 2007, 18:35

Wodan loopt 5 tot 6 dagen per week. Maandag en dinsdag zijn in principe zijn rust dagen. Woensdag en donderdag rijdt/ speelt zijn verzorgster wat met hem. Vrijdag rijdt ik hem en zaterdag hebben we altijd les en zondag hebben we wedstrijd of gaan we lekker ontspannen naar buiten.
Ik rijd hem op L1/ L2 niveau.
Wodan en ik M1+10
Leentje

Bericht door Leentje » di 03 jul 2007, 19:07

Lindatjuhhh schreef:Ik rij zelf 1x per week gewoon recreatief in de bak. Mijn verzorgster rijdt 1x per week les, 1x per week springt ze en ongeveer 2x in de week rijdt ze gewoon. De andere dagen wordt gelongeerd en buiten gewandeld.
rij je zelf maar 1 keer in de week op je paardje?
vanwege tijdgebrek,of vind je het wel best zo?

ikzelf heb geen vast trainingsschema,kijk meer hoe wikke is die dag,en hoe ik mezelf voel.
1 dag in de week rust,maar dan wandelen we wat,of kan hij ff lekker dollen met zn maatje in de bak.
verder rijd een verzrgster hem 2a3 keer in de week,zij rijd veelal buitenritten,en ik dus 3a4 dagen in de week doe ik hem zelf,ligt aan onze mood of dit dressuurwerk in de bak is,mennen,longeren of een buitenrit.
iig zoveel mogelijk afwisseling er in houden.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » di 03 jul 2007, 19:42

Ik heb geen vast trainingschema. Ik rij elke dag in principe dat ik thuis ben en dat is meestal vrijdag, zaterdag en zondag.
De ene keer heb ik op vrijdagavond les, verschillend wat ik doe, maar over het algemeen rijd ik in onze buitenbak (kan bijna altijd in gereden worden & verlichting) dressuurmatig/basis.

Ben nu aan het trainen op L-niveau. In Oktober moeten we klaar zijn voor het L2.
Vera

Bericht door Vera » di 03 jul 2007, 20:14

mijn trainingsschema is erg afhankelijk van het weer en of er binnenkort een wedstrijd is. Meestal kijk ik per dag wat of ik met Vera ga doen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
_*iDj*_

Bericht door _*iDj*_ » di 03 jul 2007, 20:39

Als ik rij, rijden we meestal drie kwartier tot een uur.
In die tijd wisselen we de stap, draf en galop regelmatig af. Galop en draf wat meer dan
stap. Verder veel wijken, schouderbinnenwaarts, travers, (contra)stelling, keertwendingen
en heel veel overgangen en schijnovergangen.
Als je het mij vraagt rijden we behoorlijk intensief.

Ik rij haar zo ongeveer 4 à 5 keer per week.
Springen en buitenritten kan nu nog ff niet vanwege dr knieën.
:L Harma :L : Yerxes x Hjerter Knaegt
Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend
:+: Heedy (2011) & Isis (2012): Harma x Carlito
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » wo 04 jul 2007, 07:06

Ik heb geen vast schema, het hangt bij mij van een aantal factoren af. Zoals het weer, de tijd die ik heb, hoe Nobby zich voelt en hoe ik me voel.
Meestal rijd ik wel altijd buiten, longeer af en toe en rijd maar heel af en toe in de bak.
Wat wel vast is, is dat 2 keer in de week mijn verzorgster rijd, ik om de week met nobby een uur les op de manege en dat ze elke zondag vanwege de geloofsgemeenschap in het dorp stil staat.
Erika

Bericht door Erika » wo 04 jul 2007, 07:10

Ik rij op dit moment op een fries, meestal 4 x in de week en dan in de buitenbak. Veel oefeningen om te ontspannen en over de rug te lopen en vooral om constant te lopen. Verder wat oefeningen met wijken, maar meer nog niet. Ze is nog niet heel lang onder het zadel. Galop vindt ze wat moeilijk maar wel super leuk, de oortjes gaan meteen naar voren. Bedoeling is om meer afwisseling met buitenritjes maar wacht nog even op de ijzertjes voor haar. En dan ga ik met anderen buitenritjes maken en later misschien alleen. Ze kan ook voor de wagen, dus wil mijn oom vragen of ik die een keer lenen mag of dat we samen even haar voor de wagen doen, nog beter (ze is ook van mijn oom)!

En van die 4 keer in de week kan ook best een bij zitten dat ik haar even lekker longeer. Sowieso heb ik een keer priveles in de week en ik rij tussen een half uur en een uur.
Laatst gewijzigd door Erika op wo 04 jul 2007, 12:56, 3 keer totaal gewijzigd.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 04 jul 2007, 07:13

Ik heb 1x per week les, meestal pak ik hem dan nog een keer in de week in de bak en 2 a 3 keer in het bos. Als ik alleen naar het bos ga rijd ik met veel tempo en veel galop oefeningen om zijn achterhand sterker te maken. Maar Ros heeft inmiddels al ruim een week vakantie :o .

Cratos wordt 1x in de week/ 2 weken een kwartiertje gereden daar doen we het rustig aan mee.

Alex is alleen nog maar grasmaaier die heeft zelfs nog nooit een hoofdstel in gehad en is ook nog niet gelongeerd.

Zorro wordt op het moment ook niet gereden omdat zijn zadel moet worden aangepast door de zadelmaker.

Maar ze staan allemaal 24/ 7 buiten met inloopstal dus niet op stal te koekeloeren en dat vind ik toch wel een verschil met paarden die veel op stal moeten staan.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Plaats reactie