anderen met jou aanspanning laten rijden tijdens cursus?!

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
lientje

Bericht door lientje » vr 22 jun 2007, 07:14

yvette schreef:
Carolinef schreef:zeker mooie regeling maar als er echt iets gebeurt zal de staleigenaar toch aansprakelijk blijven,
Als de hoofdgebruiker een ander is dan de eigenaar dan ligt ook alle aansprakelijkheid die normaal gesproken bij de eigenaar zou liggen bij die gebruiker.

@mod-team: is het een idee om ergens op dit forum een sticky te maken waar ik dingen over aansprakelijkheid in de paardensport kan neerzetten? Is voor mij een stuk makkelijker om naar te verwijzen ;)
goed plan Yvette!
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Leentje

Bericht door Leentje » vr 22 jun 2007, 07:24

ja,zo word je een beetje een hangende langspeelplaat he? :+
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » vr 22 jun 2007, 14:43

Ik zal er na dit weekend eens goed voor gaan zitten... de sticky dan he ;)
Leentje

Bericht door Leentje » vr 22 jun 2007, 16:21

ik heb het vanmiddag met mn instructeur (die ook de cursus geeft)overlegt,en die raad het me af!
Wikke is net zoals we hem hebben willen.
ik blijf de zomer gewoon door lessen,en sluit bij het examen gewoon aan.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Lindatjuhhh
Contacteer:

Bericht door Lindatjuhhh » za 23 jun 2007, 08:14

yvette schreef: @mod-team: is het een idee om ergens op dit forum een sticky te maken waar ik dingen over aansprakelijkheid in de paardensport kan neerzetten? Is voor mij een stuk makkelijker om naar te verwijzen ;)
Dat vind ik een super idee.
Afbeelding
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » zo 24 jun 2007, 09:12

Wikke schreef:ik heb het vanmiddag met mn instructeur (die ook de cursus geeft)overlegt,en die raad het me af!
Wikke is net zoals we hem hebben willen.
ik blijf de zomer gewoon door lessen,en sluit bij het examen gewoon aan.
ja dat advies zou ik zeker e harte nemen, zou toch zode zijn als Wikke van slag raakt na jouw goede bedoeling om hem beschikbaar te stellen.

zullen de andere cursisten ook wel begrip voor hebben denk ik.
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Bärbel

Bericht door Bärbel » ma 25 jun 2007, 20:43

Doe je het koetsiersbewijs met je eigen aanspanning?
Ik weet niet of ik met een aantal cursisten met "mijn" paard de weg op zou gaan om te oefenen terwijl ze eigenlijk nog niet kunnen mennen, een ongeluk zit in in klein hoekje en ik kan het weten, en paardrijden is toch heel wat anders dan mennen alleen de afstand paard mens is al veel groter, de controle over het paard is compleet anders, en het paard moet goed naar stemcommando's kunnen luisteren.
Je kunt toch evt. oefenen in de wei? Het rijden met het Achenbach systeem kun je zo ook goed oefenen, en dat is nog niet zo eenvoudig als je dat nog nooit gedaan hebt, daar wordt tijdens het examen wel op gelet, met 1 hand rijden terwijl je richting aangeeft, verlengen en verkorten van de leidsels....allemaal zaken die je in een flits moet kunnen. Daar wil je onderweg niet mee zitten kl**tviolen terwijl er een hoop verkeer om je heen zoeft....
Ik vond dat gedoe met die leidsels eerst best moeilijk en heb tijdens de eerste les dan ook een rotonde 3keer rond moeten nemen omdat ik niet alles tegelijk voor elkaar kreeg, en het paard zoefde gewoon nog een rondje, mijn mede pasagiers werden er al misselijk van :D
Zet anders gewoon wat pylonnen in de wei en boots bijv een rotonde na, zo kun je al een heleboel oefenen terwijl je "veilig" thuis bent. Dat hebben wij regelmatig gedaan om die handelingen onder de knie te krijgen en het helpt zeker.
Daar waar wij de mencursus hadden, hadden we een koets en paard tot onze beschikking en was een eigen aanspanning niet nodig. (hij had 2 koetsen, we hadden een grote groep)
Als we thuis gingen oefenen, dan altijd met Daan, en de eigenaar ging mee als we het dorp ingingen.
In iedergeval succes, je gaat het vast halen!!! :+
Laat je niet ontmoedigen door verhalen van nare dingen die een ander is overkomen!!!
(leer die verschillende rijtuigen ook goed, krijg je vragen over!!! ;) )
Plaats reactie