Vjellie update...

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
nicoline

Vjellie update...

Bericht door nicoline » do 21 jun 2007, 07:36

Hoi allemaal,

Zoals ik al schreef bij Pic's plaza, waar foto's staan van Vjell's 7e verjaardag, is het al weer even geleden dat jullie wat van ons hebben gehoord. Het gaat gelukkig allemaal goed.

Suze had aangegeven dat de ijzers waar Vjell op stond een tijdelijk oplossing waren omdat het een poosje niet zo goed ging met z'n hoeven. Ik heb er verschillende mensen naar laten kijken en we hebben uiteindelijk voor onze vakantie besloten de ijzers eraf te halen en om te proberen of Vjell op z'n blote voeten zou kunnen.

Nou hebben we bij ons stal de luxe dat de eigenaar smid is en Vjell's hoeven mooi bijwerkt als ze dreigen te gaan brokkelen. Ik zal het ergens afkloppen, maar het gaat heel goed op z'n blote voetjes. Alleen nog wat gevoelig op steentjes e.d. maar daar heb ik nu boa horse boots voor besteld. Dan kunnen we weer wat makkelijker op pad met Vjell.

Ik ben ik na onze 2 weken vakantie in Zeeland begonnen met lessen bij Laura (eigenaresse van de pensionstal waar Vjell staat) en ook dat gaat heel goed. Ik kan echt niet meer lopen van de spierpijn na de les, maar Vjell pikt het allemaal goed op en doet echt z'n best.

Suze is inmiddels op visitie geweest. Behalve dat het heel erg gezellig was, was ze gelukkig ook blij met de stal waar Vjell stond en hoe hij er uit zag. Suze en ik kunnen het gelukkig goed met elkaar vinden en ik hou haar ook bijna dagelijks op hoogte met emailtjes en foto's.

Vjell is een heel nuchter dier en ook Esmay kan prima met hem overweg. Ze speelt met hem in de bak, zit op z'n rug met boswandelingen, maar het liefst zit ze op z'n rug als ik de voltige singel erop heb en dan in galop.. (vjell galopeert heel makkelijk en niet zo hard, dus dat vind ze prachtig... ) en Vjell vind het allemaal best.

Omdat er bij wat paarden bij ons op stal een Holistisch Dierenarts kwam heb ik Vjell ook eens laten "doormeten"... Heel interessant om te zien, ze heeft Vjell wel 2 uur onderzocht. Er kwam ook het e.e.a. uit. Lever & Dikke darm bleken niet optimaal te functioneren en z'n bekken stond wat scheef. Z'n bekken is rechtgezet en voor de rest hebben we druppels gekregen. Het mooie is dat er wat aan te doen is en dat als z'n organen beter functioneren dit ook weer een positief effect heeft op de rest van z'n lijf en z'n hoefjes...

Al met al gaat het heel goed en zijn we helemaal happy met Vjell. Als het goed is kom ik zondag a.s. bij de wedstrijd in Renswoude kijken. Dit keer zonder Vjell, maar ik hoop dat ik volgend jaar ook op de startlijst sta.

Groetjes en wie weet tot zondag !
Nicoline
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 21 jun 2007, 07:44

wat goed joh, fijn om te lezen dat jullie zo lekker bezig zijn en Vjell had geen beter huisje kunnen treffen :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Ydel

Bericht door Ydel » do 21 jun 2007, 07:49

leuke update!! :j
moet suus toch ook goed doen dat Vjell een superhuisje heeft gekregen :(:)

hij heeft het goed zo te horen ;)
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 21 jun 2007, 07:49

Wat een leuke update :D.
Leuk ook dat je een heel goed contact hebt met Suzanne, het is toch niet niks om je paardje te verkopen en het is wel fijn als je dan door de nieuwe eigenaren zo ontzettend goed op de hoogte wordt gehouden.
Misschien tot zondag!

[Edit] als je iemand op een kale fjord met plekjes op zijn hoofd ziet rijden zondag dan ben ik het waarschijnlijk O:)
Laatst gewijzigd door Marijke_ op do 21 jun 2007, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
yvette

Bericht door yvette » do 21 jun 2007, 07:53

Leuk zo'n update! Fijn dat het met Vjell zo goed gaat ook. Benieuwd of we je volgend jaar gaan tegenkomen op een van de fjordenwedstrijden...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Krista

Bericht door Krista » do 21 jun 2007, 08:11

Super Nicoline, dat jullie het zo getroffen hebben met Vjell en hij met jullie! Hopelijk zien we jullie inderdaad volgend jaar ook in de ring!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 21 jun 2007, 08:42

Leuk om te horen hoe het met Vjellie gaat en dat het contact met Suzanne ook zo goed ligt. Blijf vooral posten Nicoline!
Geluk is de vrucht van intens werk
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 21 jun 2007, 08:44

Leuk om te horen dat het zo goed gaat, geniet maar fijn van elkaar.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » do 21 jun 2007, 09:06

leuke foto;s hoor! Hij heeft het echt getroffen.
Welke holistische arts was er bij jullie als ik vragen mag?
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Amber_

Bericht door Amber_ » do 21 jun 2007, 09:45

Wat geweldig (voor Suus) dat Vjell het zo goed heeft. Ik wil graag Vjell is komen bewonderen, lekker dichtbij ! Ik zie je zondag vast ook wel, want ik spring ook zondag :D!
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » do 21 jun 2007, 10:23

ik vind het super dat je suus ook nog up to dtae houdt, zal ze vast heel fijn vinden, gewelidg om te lezen!!!
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
nicoline

Bericht door nicoline » do 21 jun 2007, 10:50

JoyceNan schreef:leuke foto;s hoor! Hij heeft het echt getroffen.
Welke holistische arts was er bij jullie als ik vragen mag?
Charlotte Willekens van Praktijk de Riethof komt bij ons op stal en heeft Vjell helemaal onderzocht. Ze is ook gewoon Dierenarts. Ze is heel aardig, rustig, ze neemt er echt de tijd voor en legt dingen heel duidelijk aan je uit. Ik ben zelf vrij nuchter ingesteld.. en had zoiets van.. baat het niet schaadt het ook niet, maar ik vond het heel interessant om te zien en prettig dat ze er zo de tijd voor neemt. Wat ze me allemaal vertelde klonk mij ook vrij logisch in de oren allemaal.. Als je belanstelling hebt hoor ik het wel.
nicoline

Bericht door nicoline » do 21 jun 2007, 10:55

Bedankt voor al jullie leuke reactie's!! We zijn ook echt heel blij met Vjell en het contact wat we met Suus hebben.. en ...we zullen ons best doen om er volgend jaar bij te zijn in Renswoude. Ik zie jullie vast wel met Rosco, Amber & Marijke. En je bent altijd welkom Amber.

Groetjes,
Nic.
Suzanne

Bericht door Suzanne » do 21 jun 2007, 11:29

Nicoline houd me heel fijn bijna iedere dag op de hoogte. Heb een speciaal mapje waar alle emails ingaan en ben zo een heel Vjellie dagboek bij elkaar aan het verzamelen.

het bezoek was idd supergezellig. Vjell staat prachtig en kan verdwalen in zn box :D Esmay en Vjell kunnen ook zo heerlijk leuk spelen samen :+:

Nic ik had me geen beter thuis kunnen wensen voor hem echt waar! :+:

veel plezier zondag!
Afbeelding
Plaats reactie