Zoals de meeste hier wel weten hebben wij ook nog een Haflinger waar ik sinds een tijdje ook lekker mee bezig ben. Blaze is een super schat maar wel een pittige heer om te rijden, die overal redenen zoekt om maar lekker aan de ren te gaan. Maar goed het gaat best goed de laatste tijd.
Maar wat ik nou wil vertellen is het volgende: Ik heb een vriendin met twee dochters, de oudste is 12 en autistisch. Nu is het zo dat zij echt helemaal gek is van Blaze. Zij heeft nu een aantal keer op hem gereden en ook al een keer in de les, ennn ja ja, het blijkt dus dat Blaze eigenlijk echt een super pony is, hij is zo lief voor haar, is super braaf en zet geen stap verkeerd! Waar ik bijna niet vooraan langs de bakrand kan rijden omdat daar altijd wel wat spannends gebeurt, kijkt ie bij haar dus niet op of om, echt zo braaf. Verder gaat ie absoluut niet bij haar aan de ren en laat zich gewillig rijden van de stap naar de draf, naar de galop, terwijl hij best nog wel eens nukkig wil zijn.
Ben zo trots op hem en daaruit blijkt maar weer dat paarden echt super aanvoelen wat er op hun rug zit.
Eind van de zomer is er een ponykamp bij ons op stal en gaat dat meisje lekker met Blaze een weekje genieten!
Nou ik moest dit gewoon even kwijt, ben zo blij met hem

Groetjes Thessa en Aike