met mijn handen in het haar

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
brendaatjuh

met mijn handen in het haar

Bericht door brendaatjuh » di 19 jun 2007, 13:47

net weer even met een stalgenote een buitenrit gemaakt, wat een drama weer.

eerst veroon even warm gereden en toen de weg op, de fjord van de stlagenote rust haar zelve maar veroon, ik heb gewoon zere handen van de teugels.

ze kan dan helemaal hyper doen, we waren op de terug weg, eerst geprobeerd om in het natuurgebied veroon het water in te krijgen, nee hoor madame piekerde er niet over, later langs een boerderij een korte terug weg gevonden, maar dan moest ze wel over een modderige plasje water. ohhhhh wat vond ze dat eng. ze wilde er niet over, we zijn 3 kwartier bezig geweest, later een andere route gevonden ook langs de boerderij dat vrijwel droog was, madame ging vol in de ankers, ging steigeren en eindelijk ging ze er langs, ben nog nooit zo boos :( geweest!!!

ik zit echt met de handen in het haar, hoe krijg ik veroon nou rustig met buitenritten????
Ydel

Bericht door Ydel » di 19 jun 2007, 13:58

klinkt echt heel erg stom, maar heb dit ook meegemaakt(en vooral met anderen) en dat is: gewoon veel doen...

en goede handschoenen aantrekken :P
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Esther

Bericht door Esther » wo 20 jun 2007, 03:50

Misschien trek je wat te veel, kan dat??
Ik zal zelf namelijk altijd te veel aan Jeskim's mond. Die kon ook zo druk zijn en dan gooide je het wat los en ging ze normaal lopen.. Nou ja, niet altijd, maar hoe vaker ik het deed, als het kon, hoe rustiger ze werd..
Ze moest even doorkrijgen dat met losse teugel lopen fijner is en dat je je niet om alles druk hoeft te maken..

Misschien bouw je ook zelf te veel spanning op, het valt me op dat veel mensen niet tijdig de spanning laten afvloeien, dan worden ze ook lastig..

En verder veel oefenen!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 20 jun 2007, 05:49

Dingen die ze eng vind aan de hand oefenen, als ze plassen echt eng vind. Zelf kaplaarzen aan trekken en in de plas gaan staan. Etc, maar niet de confrontatie zo aan gaan. Met buitenrijden stap af als ze iets echt eng vind.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 20 jun 2007, 08:03

tja ik denk ook dat je gewoon veel moet oefenen. Ik weet ook niet of ze het echt eng vindt of dat ze gewoon koppig is.
Kijk ik heb een madam die het gewoon vertikt uit koppigheid, maar als ze geen keus krijgt van mij dan gaat ze echt wel door het water.

Maar zelf over de rooie gaan werkt averechts, dan voelt zij jouw spanning en gaat ze nog dwarser doen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » wo 20 jun 2007, 08:29

KLinkt als of ze meer last heeft van obstakels dan van het buitenrijden zelf.
Pablo schreef:Dingen die ze eng vind aan de hand oefenen, als ze plassen echt eng vind. Zelf kaplaarzen aan trekken en in de plas gaan staan. Etc, maar niet de confrontatie zo aan gaan. Met buitenrijden stap af als ze iets echt eng vind.
Thanks voor het typen!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 20 jun 2007, 08:35

Enge dingen op gaan zoeken!
Eerst aan de hand, ze moet leren jou te vertrouwen als jij 'zegt' dat het niet eng is. Zodra dat goed gaat, kun je het ook onder het zadel doen. Ik doe dit ook met Woudina, als ze ergens naar kijkt of druk van wordt, ga ik er met haar naar toe. Even laten snuffelen en dan weer verder.
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Plaats reactie