zadel->conisch/peervormig/bolle buik
zadel->conisch/peervormig/bolle buik
Wat voor DRESSUURzadel hebben jullie op je conisch/peervormig/bolle buik gebouwde FJORD leggen?
M’n verzorgfjord heeft namelijk een beetje hangbuik, smalle schouders, en een platte brede schoft.
M’n verzorgfjord heeft namelijk een beetje hangbuik, smalle schouders, en een platte brede schoft.
Ik zweer nog steeds bij mijn Daaleman. Lag goed op mijn kwpn'ers en ook op Ros. Pas is de zadelmaker aan huis geweest om hem weer aan te passen en op te vullen. Die doet dat ter plekke en legt af en toe het zadel op de rug en haalt dan weer wat weg of vult weer wat bij.
Ik kan niet zeggen dit zadel past wel en dit zadel past niet, fjorden heb ik je ook in allerlei soorten en maten dus het is toch een kwestie van goed advies door een deskundige.
Ik kan niet zeggen dit zadel past wel en dit zadel past niet, fjorden heb ik je ook in allerlei soorten en maten dus het is toch een kwestie van goed advies door een deskundige.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

Nee dit is een leuke reactieSirius&Es schreef:Ik vraag hier ook niet of jullie zadel op mijn vz fjord past, ik wil graag weten wat voor zadel jullie op dit soort gebouwde fjorden hebben liggen.
Dat je het beste een zadelmaker er bij kan halen snapt m'n fjord ook nog wel.

We zeggen toch allebei wat voor zadel we erop hebben liggen of kon je fjord dat niet lezen?
Morgan!! 

- Cindy+Uniek
zo ook hallo.........................Sirius&Es schreef:Ik vraag hier ook niet of jullie zadel op mijn vz fjord past, ik wil graag weten wat voor zadel jullie op dit soort gebouwde fjorden hebben liggen.
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Op een fjord legt geen zadel, daar ligt een zadel op.
Ik ga met de 2 reacties hierboven mee. Ik had een Kieffer Wien op mijn fjord, lag super op mijn fjord en mijn 2 kwpn-ers, maar ook hier weer: ZADELMAKER!!!
En de mensen hier beantwoorden gewoon je vraag welk zadel ze op hun fjord hebben liggen, dan hoef je niet zo raar te reageren.

Ik ga met de 2 reacties hierboven mee. Ik had een Kieffer Wien op mijn fjord, lag super op mijn fjord en mijn 2 kwpn-ers, maar ook hier weer: ZADELMAKER!!!
En de mensen hier beantwoorden gewoon je vraag welk zadel ze op hun fjord hebben liggen, dan hoef je niet zo raar te reageren.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Wat mijn insteek was, maar blijkbaar niet gesnapt: In principe past ELK zadel op de fjorden, mits je je zadelmaker m aan laat passen aan je paard. (dus dan maakt het niet zoveel meer uit welk zadel wij er op zouden leggen en daarom reageren wij met welke zadels we zelf hebben, omdat je voorkeur toch sneller uitgaat naar het zadel waar je zelf tevreden mee bentSirius&Es schreef:Ik vraag hier ook niet of jullie zadel op mijn vz fjord past, ik wil graag weten wat voor zadel jullie op dit soort gebouwde fjorden hebben liggen.

Geluk is de vrucht van intens werk

vraag dan niets.....
ik heb een County erop liggen en dat ligt op meerdere fjorden goed

op zorro en ydel lag het super!
maar ik blijf erbij dat de manier waarop gereageerd werd niet echt 'netjes' is voor als je net nieuw bent

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Ja sorry meiden ik zit veel op bokt waar iedereen snel wordt afgekat op dit soort dingen 
Ik heb jullie zadels ook gelezen hoor, maar in combi met een zadelmaker.
Dus kan je eigenlijk zeggen dat ik een topic heb geopend om een aantal keer te lezen : je moet gewoon naar de zadelmaker gaan.
Ik kom uit ridderkerk, daar zeggen we wel vaker kennen en kunnen en liggen en leggen en nog meer van die dingetjes
Leuk heb je kippen? Eigen kippen hebben de lekkerste eieren.
Het gaat dus om mijn verzorgfjord, dus een zadel helemaal aan te laten passen(duur) doe ik niet. Als er een zadel gewoon niet past (dus zonder voorsingel in bouwen, een zadel op maat laten maken van 1500,- of dat soort dingen) Dan heb ik pech en rij ik geen dressuur, hetzij MET zadel.
Maar dit ben ik, dus heb ik me hierbij gelijk even goed voorgesteld

Ik heb jullie zadels ook gelezen hoor, maar in combi met een zadelmaker.
Dus kan je eigenlijk zeggen dat ik een topic heb geopend om een aantal keer te lezen : je moet gewoon naar de zadelmaker gaan.
Ik kom uit ridderkerk, daar zeggen we wel vaker kennen en kunnen en liggen en leggen en nog meer van die dingetjes

Leuk heb je kippen? Eigen kippen hebben de lekkerste eieren.
Het gaat dus om mijn verzorgfjord, dus een zadel helemaal aan te laten passen(duur) doe ik niet. Als er een zadel gewoon niet past (dus zonder voorsingel in bouwen, een zadel op maat laten maken van 1500,- of dat soort dingen) Dan heb ik pech en rij ik geen dressuur, hetzij MET zadel.
Maar dit ben ik, dus heb ik me hierbij gelijk even goed voorgesteld

Mijn zadel is ook niet op maat gemaakt hoor. Die is alleen pas gemaakt op mijn fjord. Vandaar ook dat ik dat van de zadelmaker erbij had gezet. Ik denk dat je dat toch houdt. Kosten van het het pas maken waren trouwens 60 euro 

Morgan!! 

Nu klink je al een stuk beter. 
Hier zijn ze niet zoals op Bokt, daar heerst een standaard afzeikcultuur. Nu lijkt het misschien wel zo, maar dat valt reuze mee hier.
Er zijn hier veel mensen die met een ander zadel rijden. Er is naar mijn idee niet een zadel wat altijd ligt op een fjord, aangezien er bij fjorden ook nog wel is wat verschil tussen zit. Maar zo zijn er ook genoeg zadels die niet op elke kwpn-er ligt en de Friso (voor friezen) ligt ook niet altijd goed op elke fries.
De verschillen in boombreedte, merk en model enz maken dat het ene zadel wel past en de andere niet. Vandaar dat we je aanraden om een zadelmaker te laten kijken. Hier doe je alvast wat ideeen op welke merken mensen hier gebruiken, dan kan je als je een zadelmaker laat komen vragen om die merken mee te nemen, te passen en pas dan kom je erachter wat op jouw verzorgfjord goed ligt.
Jouw peervormige fjord kan misschien heel goed met een zadel wat een andere peervormige fjord niet past.
Ik zelf reed met een Kadett, die lag op elke fjord die ik kende goed, maar op de mijne zat die altijd op haar nek. De Kieffer Wien van mijn KWPN-er lag of hij voor haar gemaakt was, maar iemand bij ons op stal had precies dezelfde Kieffer, zelfde boommaat en die lag niet op mijn fjord.
Ow en btw: Ik heb geen kippen hihi

Hier zijn ze niet zoals op Bokt, daar heerst een standaard afzeikcultuur. Nu lijkt het misschien wel zo, maar dat valt reuze mee hier.
Er zijn hier veel mensen die met een ander zadel rijden. Er is naar mijn idee niet een zadel wat altijd ligt op een fjord, aangezien er bij fjorden ook nog wel is wat verschil tussen zit. Maar zo zijn er ook genoeg zadels die niet op elke kwpn-er ligt en de Friso (voor friezen) ligt ook niet altijd goed op elke fries.
De verschillen in boombreedte, merk en model enz maken dat het ene zadel wel past en de andere niet. Vandaar dat we je aanraden om een zadelmaker te laten kijken. Hier doe je alvast wat ideeen op welke merken mensen hier gebruiken, dan kan je als je een zadelmaker laat komen vragen om die merken mee te nemen, te passen en pas dan kom je erachter wat op jouw verzorgfjord goed ligt.
Jouw peervormige fjord kan misschien heel goed met een zadel wat een andere peervormige fjord niet past.
Ik zelf reed met een Kadett, die lag op elke fjord die ik kende goed, maar op de mijne zat die altijd op haar nek. De Kieffer Wien van mijn KWPN-er lag of hij voor haar gemaakt was, maar iemand bij ons op stal had precies dezelfde Kieffer, zelfde boommaat en die lag niet op mijn fjord.
Ow en btw: Ik heb geen kippen hihi

- Cindy+Uniek
op bokt reageren ze misschien ook fel, maar dat is geen reden om aan te nemen dat dat hier ook zo bedoeld wordt!
ik heb vanaf uniek haar 3e tot ik mijn andere paard erbij kocht een wintec pro dressuur erop gehad..... gewoon boompje wisselen!
voor die bonte is er iets meer dan een boompje verwisseld, omdat zij een erg moeilijke rug/schoft heeft, maar ook bij die ligt nu aardig goed!
ik heb vanaf uniek haar 3e tot ik mijn andere paard erbij kocht een wintec pro dressuur erop gehad..... gewoon boompje wisselen!
voor die bonte is er iets meer dan een boompje verwisseld, omdat zij een erg moeilijke rug/schoft heeft, maar ook bij die ligt nu aardig goed!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
-
Ik ben begonnen met een H..... Ik weet het merk effe niet meer. Heb daarna een JC veelzijdigheidszadel gehad en dat was een heerlijk zadel. Nu heb ik een Hulsenbosch dressuur erop liggen. En ik zweer erop.
He, dat ik dat merk niet meer weet. Ik reed mezelf er altijd op door. Heb het verkocht aan iemand met een haflinger.
Bij mijn schoonvader reed ik op mijn eigen 2 of zelfs 3 hands zadels. Een stubben en een Daaleman. De stubben vond ik ook erg fijn.
Ik weet het merk. Het was een Hubertus.
He, dat ik dat merk niet meer weet. Ik reed mezelf er altijd op door. Heb het verkocht aan iemand met een haflinger.
Bij mijn schoonvader reed ik op mijn eigen 2 of zelfs 3 hands zadels. Een stubben en een Daaleman. De stubben vond ik ook erg fijn.
Ik weet het merk. Het was een Hubertus.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Nogmaals mijn excuus voor m'n reactie.
Bedankt voor julie reactie's! Ik hoop dat ik een goed geschikt zadel kan vinden want ik zal echt graag de dressuur in willen met hem
Ik ben zo bang dat er dalijk alleen maar een Kn of een hulsebos goed ligt en dat ik alsnog een bedrag neer moet leggen waar ik U tegen zeg gheghe
Bedankt voor julie reactie's! Ik hoop dat ik een goed geschikt zadel kan vinden want ik zal echt graag de dressuur in willen met hem

Ik ben zo bang dat er dalijk alleen maar een Kn of een hulsebos goed ligt en dat ik alsnog een bedrag neer moet leggen waar ik U tegen zeg gheghe
heey leuk Sirius! Die ken ik 
Heeft bij mij op stal gestaan enkele jaren terug. Voor zover ik weet was hij toen 'normaal' van bow. Een rossner of global zadel is vaak super, mooi zadel voor niet teveel geld. divoza heeft een goede passervice daarbij (rossner)

Heeft bij mij op stal gestaan enkele jaren terug. Voor zover ik weet was hij toen 'normaal' van bow. Een rossner of global zadel is vaak super, mooi zadel voor niet teveel geld. divoza heeft een goede passervice daarbij (rossner)
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Ik heb de wintec isabell werth met de medium boom. Die ligt op allebei prima. Mijn fjorden zijn allebei vrij slank/normaal . Er is wel een zadelmaker komen passen.
Deze was nieuw 795 euro, daarvoor had ik de wintec pro dressuur, die lag ook prima. Die was geloof ik 650 euro nieuw

Laatst gewijzigd door ulljon op di 12 jun 2007, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ulljon M1 + 13 -> M2 startgerechtigd
Maar dan heb je het ook over de categorie "kontstrelende zadels"Sirius&Es schreef: Ik ben zo bang dat er dalijk alleen maar een Kn of een hulsebos goed ligt en dat ik alsnog een bedrag neer moet leggen waar ik U tegen zeg gheghe

En Kn is 2e hands nog redelijk betaalbaar (nieuw vind ik ze inderdaad schandalig duur). Ik wil al jaren een Hulsebos, maar doe het al 6 jaar met mijn Kn.

Valt mee hoor. Het hoeft niet altijd duur icm een zadelmaker.Sirius&Es schreef:Het gaat dus om mijn verzorgfjord, dus een zadel helemaal aan te laten passen(duur) doe ik niet. Als er een zadel gewoon niet past (dus zonder voorsingel in bouwen, een zadel op maat laten maken van 1500,- of dat soort dingen) Dan heb ik pech en rij ik geen dressuur, hetzij MET zadel.
Even kort plaatje zoals ik m gedaan heb:
- Boommaat laten opmeten door zadelmaker (kwam toch op stal, kon voorrijkosten delen), kosten 10 euro
- tweedehands JC/Rossner op internet zien staan, gevraagd naar staat etc en uiteindelijk gekocht, kosten ca. 350 euro
- Zadel laten checken door zadelmaker (geen voorrijkosten indien er iets 'gedaan' moest worden), zadel op laten vullen, kosten 49 euro
*KLAAR*
Kortom zo was ik al met al voor 410 euro klaar met een prettig zadel die past op mn verzorgpaard(en), waarbij het aanpassen dus al met al 59 euro was. (indien ik had moeten verbreden had dit me 110 euro gekost, óf, een voor mij logischere oplossing: Dit zadel verkopen en een andere met juiste boombreedte weer kopen.)
Geluk is de vrucht van intens werk