lekker wat getroeteld

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
sultan

lekker wat getroeteld

Bericht door sultan » vr 08 jun 2007, 19:43

vandaag sul gereden, natuurlijk was hij weer super braaf. Lekker zijn staart gewassen. Tja, blijft gek allemaal, ik zie wel hoe het loopt en of er nog meer reacties op de advertentie komen. Ik heb deze week paarden gekeken. Ook voor een kennis die ook een ander paardje zoekt. Eerlijk gezegd verbaas ik me erover hoe sommige mensen hun paarden te koop aan bieden. Ik heb al meegemaakt, dat ik niet eens een proefritje mocht maken. We hebben ook al een paard gezien die gaten in zijn hoeven had enz. niet te geloven. En verkapte handelaarsters. Toen ik aan een verkoopster van een paard vroeg of ze handelaar was, zei ze "nee"maar kreeg een knalrood hoofd. Het paard was 3 en nog nooit bekapt. Het zag er niet uit. volgens mij probeerde ze hem gewoon door te verkopen voor een handelaar.
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » vr 08 jun 2007, 20:29

Fijn dat het zo lekker ging!

Ik heb me indertijd ook zwaar verbaasd over de tekoop staande paarden. 'een super brave merrie, goed onder het zadel, een tikje te zwaar'. Dat tikje bleek 100 kilo te zijn, ze was al zeker 8 maanden niet meer bereden en ze was totaal niet aan het been. Ook zat er een scheur vanaf de grond tot in haar kroonrand in haar hoef, maar 'die had ze haar hele leven al'.

Mensen die compleet verbaasd zijn als je naar afstamming vraagt, die weigeren levensnummers te geven, of waarvan je de papieren maar niet te zien krijgt. Paarden die vol met modder in een stalletje staan, met de mededeling: 'nou, klim er maar op'.

De mooiste was nog: 'goed in het tuig, licht bereden onder het zadel'. Bij licht bereden denk ik aan stap, draf gallop, een rem en een beetje een stuur. Wat bleek, ze had welgeteld 2x onder het zadel aan de hand een rondje over het erf gestapt. Beest deed niets (ik ben er ook nog met zadel opgeklommen), maar goed, het is niet was je verwacht.
sultan

Bericht door sultan » za 09 jun 2007, 19:28

Ja ik had ook zoiets stoms, ik ging kijken bij een merrie, maar omdat ze nog een veulen had, mocht ik er niet op. Ik kon ook geen hoofdstel proberen want dat weigerde ze. Want misschien had ze kiespijn, de tandarts kwam nog.Maar ze was heel braaf op buitenrit. Ze had er zelf nog nooit op gereden Nou ja, het was een lief dier,maar ik heb gezegd:"Hoe kan ik die nou beoordelen?". Maar dan heb je wel al anderhalf uur in de auto gezeten.
Plaats reactie