Volgend jaar geen veulens voor ons

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Evy
Contacteer:

Volgend jaar geen veulens voor ons

Bericht door Evy » wo 06 jun 2007, 14:44

We hebben nu in ons dorp Sportweek, dus ik was al vanaf zaterdag niet meer bij de veulentjes geweest *schaam*

Maar vandaag ging ik even langs, ik had Odin en Vickey geknipt. Toen ik met Vickey bezig was zag ik nog allemaal aangekoekt vloeisel.
Maar goed, ik was al vanaf zaterdag niet meer geweest dus het kon ook daarvan nog zijn.

Maar toen kwam Mia vertellen dat Vick vandaag naar de VA moest, omdat ze nog steeds vloeide..
We zaten ook te bedenken hoe dat nou zou komen, maar het kan natuurlijk van alles zijn.
Maar wat wel apart was, toen Dirkje net geboren werd ging Mop dus kijken en ze lag er nèt naast. Maar de nageboorte lag er ook al helemaal naast, en de navelstreng zat er nog aan vast. Dit had ie nog nooit meegemaakt, dus misschien heeft dat er ook wel mee te maken :?

Maar goed, ik dacht eigenlijk: Ojee, want Dirkje moest ook mee, maar die heeft nog nooit vast gestaan of meegelopen aan een halster.
Dus ik had haar meteen even vast gezet en laten wennen aan het meewandelen als Vick stilstond. Na enig protest liep ze netjes mee en bleef ze vast staan. Gelukkig!

Dus konden ze even later de vrachtwagen op, Dirkje heeft zich super gedragen! +:)+
Bij de VA ging hij Vickey even bekijken met een echo, daarop zag hij dat er nog allemaal vloeistof in d'r baarmoeder zat, wat dus kon duiden op een ontsteking.
Ze is daarop gespoeld, en nu moet het na 4 dagen wel over zijn met het vloeien.

Maar we wilden haar dus laten dekken vrijdag, maar dat werd ons afgeraden. Zelf hadden we dat ook wel bedacht trouwens :D
Als we 3 weken wachten, dan krijgen we weer zo'n laat veulen en dat wil Mop ook niet.
En hij wilt niet met Odin verder dekken want anders kan ik niet rijden (:+:) Pittig hè!

Dus volgend jaar hebben we niks, maar ik vind het ook weer niet heeeel erg ofzo, we moeten blij zijn dat we dit jaar 2 gezonde merries hebben gekregen, en daar zal ik volgend jaar m'n handen wel aan vol hebben :))
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Amber_

Bericht door Amber_ » wo 06 jun 2007, 15:04

Wat vervelend dat Vickey dit heeft opgelopen :j !! Verstandige beslissing hoor !

Al had ik graag Vickey met Faun Tor gezien :D !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 06 jun 2007, 15:20

Sneu zeg van Vickey, maar gelukkig is de VA er vrij snel bij geweest. En een jaartje geen veulen valt best te overleven toch? :D

Verstandige beslissing trouwens, kunnen jullie volgend jaar mooi op tijd weer met Faun Tor beginnen :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Esther

Bericht door Esther » wo 06 jun 2007, 16:40

Wat vervelend voor Vickey!! Tja zoiets kan gebeuren.. Dan maar beter een jaartje over slaan!! Maar had het te maken met het nageboorte dan, dat kan ik niet uit je verhaal opmaken??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Jilly

Bericht door Jilly » wo 06 jun 2007, 17:56

Wel vervelend voor Vickey! Maar toch ook wel leuk dat je ze volgend jaar gewoon een heel jaar kan doorrijden? :)
Wat lief trouwens van Mop dat hij jou daar ook de kans voor geeft! :)) da's hier geen waar hoor...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 06 jun 2007, 19:01

Jee dat is even minder, maar gelukkig ontdekt en behandeling voor handen. En tja...dan maar een jaartje jaarlingen ipv veulens ;) Gezondheid gaat voor...en Vickey is nog jong :D

En je hebt het ook heerlijk getroffen bij Mop en Mia!
Geluk is de vrucht van intens werk
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » do 07 jun 2007, 10:45

Esther schreef:Wat vervelend voor Vickey!! Tja zoiets kan gebeuren.. Dan maar beter een jaartje over slaan!! Maar had het te maken met het nageboorte dan, dat kan ik niet uit je verhaal opmaken??
Tsja...dat weten we dus niet.
Het is sowieso erg apart dat alles er in 1 keer uitkomt...
Maar ik denk dat we het nooit te weten zullen komen.
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
yvette

Bericht door yvette » do 07 jun 2007, 10:57

Met die 4 merries hebben jullie de handen toch wel vol? Gelukkig is er niets ernstigs met Vicky.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Ydel

Bericht door Ydel » do 07 jun 2007, 12:26

wel jammer, maar aan de andere kant heb je dit jaar 2 gezonde merries en kan je weer lekker starten met Odin!
komt helemaal goed :D
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 07 jun 2007, 18:20

zo dat is even schrikken, hopenlijk knapt Vickey snel op en wel tof van Mop dat ie aan jou denkt zeg
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Vera

Bericht door Vera » do 07 jun 2007, 18:49

arme vickey, gelukkig viel het mee.
Muis heeft het ook een keertje gehad dat de nageboorte nog aan het veulen vast zat en dat het veulen al op ging staan. maar die heeft daarna niet gevloeid ofzo
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Lies

Bericht door Lies » do 07 jun 2007, 18:59

Vervelend voor Vickey zeg...
Lief dat Mop Odin niet wil laten dekken zodat jij kan doorrijden!
Don't believe everything you think
Plaats reactie