Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
-
Siboof
Bericht
door Siboof » vr 01 jun 2007, 07:47
Ofke gaat vandaag naar de hengst Amaru om gedekt te worden. Amaru is een Peruaanse Paso hengst en de enige goedgekeurde dekhengst in NL. Hij heeft al aardig wat nakomelingen, waaronder ook een aantal kruisingen met ijslanders (Aegiedienbergers dus), erg mooie veulens en er is al een geval bekend van een Tinkerkruiding met Amaru die ook tolt toont in de wei
Kahal ging toch niet door omdat hij nog steeds last heeft van zijn peesblessure en wij geen zin hadden om het risico te nemen dat hij hier misschien gevoelig voor is...
Hier zijn een paar foto's van Amaru Hilli. Excuus voor het pennygehalte
Mijn zusje (Suzanna) op Amaru, redelijk uniek toch een dekhengst die je uit mag proberen. Hij kan tolten, maar daar heb ik geen foto's van.
Hopen maar dat het gaat lukken en dat Ofke hem ook zo'n lekker ding vind

-
Tanja
Bericht
door Tanja » vr 01 jun 2007, 12:56
Deze hengst mag er wezen hoor,mooi paardje!
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
-
lauraatje
Bericht
door lauraatje » vr 01 jun 2007, 13:32
Mooie hengst. Ben wel benieuwd naar de combi...
-
Muis
-
Contacteer:
Bericht
door Muis » zo 03 jun 2007, 14:38
Mooi ding!
Vlekkie Z1 +1
Lando M2
-
Siboof
Bericht
door Siboof » zo 03 jun 2007, 15:30
vandaag toonde Ofke al interesse in Amaru, ze is nog niet gedekt, maar naar verwachting gaat dat dus niet lang meer duren...

-
Siboof
Bericht
door Siboof » do 07 jun 2007, 07:49
oeps, Ofke is nog steeds niet gedekt, waarschijnlijk is de hengstigheid een beetje verlaat door de verhuizing. We wachten geduldig af. Odinn en Bonny trekken wel al wat meer naar elkaar toe gelukkig, voor hen is het wel goed dat Ofke een paar weekjes weg is

-
Ingele
Bericht
door Ingele » do 07 jun 2007, 08:06
Siboof schreef:oeps, Ofke is nog steeds niet gedekt, waarschijnlijk is de hengstigheid een beetje verlaat door de verhuizing.
Of wil ze laten weten dat ze liever een fjordenbink heeft haha

-
Siboof
Bericht
door Siboof » do 07 jun 2007, 10:59
haha, dat zou ook kunnen.
Ze was iig niet onder de indruk van Amaru. Even snuffelen en toen hij erop wilde springen, steigerde ze naar hem (Ofke steigert echt nooit, die gooit hooguit haar bips eens in de lucht).
We shall see, als het niet lukt om Ofke drachtig te krijgen, dan gaan we een jonge ijslandermerrie kopen...
-
Ingele
Bericht
door Ingele » do 07 jun 2007, 11:23
Wat zijn jullie dan van plan met de kruising die hier uit komt? Bedoel een ijslandse merrie krijg je er niet uit..kun je die dan beter aanschaffen ipv zo'n kruising? Als je toch meer zo'n ras wilt lijkt mij deze kruising niet erg handing..
-
Marijke_
Bericht
door Marijke_ » do 07 jun 2007, 11:25
Ingele schreef:Wat zijn jullie dan van plan met de kruising die hier uit komt? Bedoel een ijslandse merrie krijg je er niet uit..kun je die dan beter aanschaffen ipv zo'n kruising? Als je toch meer zo'n ras wilt lijkt mij deze kruising niet erg handing..
Dat heb ik toen ook gevraagd in het topic dat Ofke gedekt zou worden door die arabier (?). Volgens mij willen ze graag een veulentje van Ofke omdat Ofke toch wel heel bijzonder voor ze is.
Morgan!!

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
-
Ingele
Bericht
door Ingele » do 07 jun 2007, 11:32
oohhhhwwwww

-
Siboof
Bericht
door Siboof » do 07 jun 2007, 15:45
ha, goed onthouden. We willen inderdaad heel graag een veulen van Ofke, maar als dat niet lukt (ze is al eens gedekt toen ze twee was, toen was ze nog niet van ons, en dat is niet gelukt, ze wordt ook altijd heel licht hengstig, vandaa) dan gaan we een ijslandermerrie kopen, en dan kunnen we weer netjes binnen een ras gaan fokken

-
Siboof
Bericht
door Siboof » do 14 jun 2007, 14:26
en nog steeds geen hengstige Ofke. Morgen staat ze er twee weken. Wel een beetje een dure vakantie Ofke, hop, erop met die vent

-
Siboof
Bericht
door Siboof » do 21 jun 2007, 06:11
Ofke is nog steeds niet gedekt, ze laat het meestal ook nauwelijks merken als ze hengstig is. Vandaag gaat mams er naartoe om haar bij Amaru in de wei te zetten, kijken of ze gedekt wil worden. Anders gaat ze nog een paar keer gedurende een week en als het dan nog niet gelukt is, halen we Ofke naar huis en laten we zo...
-
Marijke_
Bericht
door Marijke_ » do 21 jun 2007, 07:07
Balen zeg dat het niet zo goed wil. Ik ben benieuwd of het deze week wel zal lukken.
Morgan!!

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
-
Ydel
Bericht
door Ydel » do 21 jun 2007, 07:08
2 weken valt toch nog wel mee?? (zegt ervaren 3 keer is scheepsrecht figuur

)
wel jammer dat het niet wil vlotten inderdaad...

Ydel: Fjelljon x Bjorgard
veulens:
Caya,
Enya, Fenya,
Gandhi, Harvey,
Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
-
Siboof
Bericht
door Siboof » do 21 jun 2007, 16:43
Morgen staat ze er 3 weken. Ze is wel hengstig geweest, maar wil toch niet gedekt worden. Vandaag ging ze knokken met de hengst. Volgens ons lijkt het erop dat ze gewoon te dominant is om een hengst op haar te laten springen, ookal is ze hengstig. De muts. Maar we gaan niet te lang door met prutsen. Ze heeft duidelijk te lang vakantie gehad al, Suus en mams zeiden dat ze al aardig onhandelbaar was vandaag, lomp enzo. Echt vaag, ze barst natuurlijk van de energie, ze is gewend om veel te lopen. Ik heb al tegen mams gezegd dat zij er absoluut niet als eerste weer op mag rijden, dan ontploft ze altijd met serieuze rodeosessie. Maar ik wijd teveel uit.
-
Vjestagirl
Bericht
door Vjestagirl » do 21 jun 2007, 18:15
Is het een natuurlijke dekking?
Als dat zo is: al eens aan gedacht om haar 'gewoon' vast te zetten, been opbinden en dan proberen?
-
Ydel
Bericht
door Ydel » do 21 jun 2007, 18:43
Vjestagirl schreef:Is het een natuurlijke dekking?
Als dat zo is: al eens aan gedacht om haar 'gewoon' vast te zetten, been opbinden en dan proberen?
wilde net zeggen...
al eens aan kluisteren gedacht?
is heel gewoon hoor
sommige merries is het niet nodig, maar das weer een ander verhaal

Ydel: Fjelljon x Bjorgard
veulens:
Caya,
Enya, Fenya,
Gandhi, Harvey,
Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!