verschil in stalkosten, winter en zomer?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 29 mei 2007, 06:07

Ik vroeg het me af. Ik betaal in verhouding niet veel, 75 euro per paard, per maand. Maar Anca staat nu zolang bij de hengst en Ronan staat nu dus dag en nacht buiten in een vrij malse wei. De merrie van die boer dus ook, en zij is al ooit flink bevangen geweest. Hij heeft van zijn smid al op zijn donder gekregen, en dus krijgen ze nu geen brokken meer, maar staan wel nog steeds buiten.
Ik wilde Ronan 's nachts binnen hebben, en voor die merrie zou dat ook niet slecht zijn, maar ben bang dat die boer daar geen zin in heeft. Ik heb al gezegd, dat ik dan zal uitmesten, maar dat hoeft niet (ik denk dat ik te goed uit mest en dus teveel stro zal kosten). Nu weet ik eigenlijk niet, wat ik ermee moet. Leo is bang, dat als ik er iets van zeg, we zullen moeten vertrekken. Tja, ik wacht nog even af....
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » di 29 mei 2007, 08:58

het hele jaar hetzelfde...
Vera

Bericht door Vera » di 29 mei 2007, 18:10

leoensuzanne schreef:Ik vroeg het me af. Ik betaal in verhouding niet veel, 75 euro per paard, per maand. Maar Anca staat nu zolang bij de hengst en Ronan staat nu dus dag en nacht buiten in een vrij malse wei. De merrie van die boer dus ook, en zij is al ooit flink bevangen geweest. Hij heeft van zijn smid al op zijn donder gekregen, en dus krijgen ze nu geen brokken meer, maar staan wel nog steeds buiten.
Ik wilde Ronan 's nachts binnen hebben, en voor die merrie zou dat ook niet slecht zijn, maar ben bang dat die boer daar geen zin in heeft. Ik heb al gezegd, dat ik dan zal uitmesten, maar dat hoeft niet (ik denk dat ik te goed uit mest en dus teveel stro zal kosten). Nu weet ik eigenlijk niet, wat ik ermee moet. Leo is bang, dat als ik er iets van zeg, we zullen moeten vertrekken. Tja, ik wacht nog even af....
kjan je niet vragen of je een kleiner (kaal) stukje mag afzetten voor de nacht. dan hoeven ze niet perse naar binnen en kun je wel het vreten beperken. (doe ik zelf ook)

Bij ons staan ze in principe in de zomer 's nachts buiten en dan betalen ze ook minder, maar als iemand zijn paard dan op stal wil moeten ze zelf mesten en binnen zetten. Voeren doe ik dan wel. In de winter hoeven ze niet zelf binnen te zetten en niet zelf te mesten.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Lindatjuhhh
Contacteer:

Bericht door Lindatjuhhh » di 29 mei 2007, 18:29

Op mijn vorige stal betaalde ik in de zomer veel minder dan in de winter omdat ze dan dag en nacht buiten stonden en ik dus geen voer, stro en hooi hoefde te betalen. Huidige stal is all-in prijs dus hele jaar zelfde tarief. Betaal alleen nu hetzelfde voor 1 paard als op de vorige stal voor 2 paarden in de zomermaanden.
Afbeelding
Plaats reactie