Geen keuring in Beesd meer!! UPDATE!!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Charret

Geen keuring in Beesd meer!! UPDATE!!

Bericht door Charret » do 24 mei 2007, 16:14

Dat is ook wat. Ik kreeg net een brief van het stamboek dat de keuring in Beesd dit jaar [en de komende jaren] niet meer in Beesd gehouden kan worden.
De organisatie van de Landgoedfair hebben begin mei aangegeven dat ze geen ruimte meer hebben voor de keuring :?
Het is daar gigantisch..hoe lang worden de keuringen daar al gedaan?

Ze waren niet werkwillen naar het zoeken van een alternatief dus daarom zijn de andere opties waren Spoordonk of Wijk bij Duurstede.

Ik ga maar eens overleggen waar ik dan met Alies naar toe zal gaan.

-------------------------------------------------------------------------------------

Update wat betreft de keuring in Beesd. Deze gaat definitief niet door. Helaas! Heb net een bevestiging van dhr. v. Bon gehad.
Laatst gewijzigd door Charret op di 12 jun 2007, 03:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Neraldo

Bericht door Neraldo » do 24 mei 2007, 16:22

Dat is balen! |(
Ik hoop dat je ergens andersnaar toe kan gaan.
Mijn zoon is 19-01-2009 geboren!
Hij heet Mitchel.
Ydel

Bericht door Ydel » do 24 mei 2007, 16:41

dat is balen zeg!!
hoop voor je dat je een optie kan vinden!
heb gehoord dat spoordonk ook een leuke keuring is :j
en anders wijk!!
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » do 24 mei 2007, 16:54

Ja leuk, zie ik Aliesje ook eens in het echt!
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
claudia

Bericht door claudia » do 24 mei 2007, 17:55

Spoordonk is een hele leuke keuring maar wel een pittige.(brabant heeft nu eenmaal goede paarden en de kwaliteit is erg goed)

Ik vind het wel grappig dat Beesd nu niet meer doorgaat.
Op de algemene ledenvergadering ging het er nog over dat er weinig publiek voor de fjorden komt(wil je gaan kijken dan kost het je entree voor het hele gebeuren :? ) en dat het terrein zo waardeloos is. Je zit helemaal buiten het landgoed gebeuren en je trailer staat stukken van de ring verwijderd. Van Bon was van mening dat hij toch alle keuringen naar een festijn of wat dan ook wil krijgen en vond dat Beesd wel een goed voorbeeld was. De mensen op de vergadering waren toch wel van een andere mening. En nu stopt die keuring. Vandaar dat ik er wel even om moest lachen :D .

Aan de andere kant wilde van Bon minder keuringen om de aantallen op te kunnen krikken. Dat is dan weer gelukt.

Voor de mensen die daar hebben opgegeven is het wel balen. :o
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Charret

Bericht door Charret » do 24 mei 2007, 19:45

Ik vond het wel een leuke keuring vorig jaar juist omdat er ook andere zaken te doen waren op het terrein. Persoonlijk vond ik het niet erg om een stukje te moeten lopen vanaf de trailer, maar ja ik ben dan misschien wel een van de enige ;)

Spoordonk vond ik zelf vorig jaar een beetje saai. Nah de omgeving dan..grote rubrieken ook.
Beekbergen vond ik vorig jaar ook wel leuk. Misschien dat ik daar naar toe ga.

@Ilonka jij was vorig jaar toch in Dordrecht met Zortin? Ben je naar Spoordonk geweest met de andere paardjes? :)
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 24 mei 2007, 19:56

@Charret. Als je naar Spoordonk zou gaan met Alies, zul je zelf met haar rond moeten stappen. Wij gaan nl ook daarheen met Anca, dus die zou je dan tegen hebben. Leo loopt dan natuurlijk zelf met Anca.
Een ander puntje van Leo's kant uit, is dat hij het op deze keuring nogal (ontzettend) druk heeft. Dus als het zou kunnen..... liever een andere. ( even snel geteld, 7 paarden).
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Charret

Bericht door Charret » do 24 mei 2007, 20:17

Heb je al gepeebeet ;)
Komt helemaal goed!!
Maar dat krijg je dus wel als ze zoiets zo laat doorgeven aan het stamboek. Ergens nog schandalig ook. Mensen houden daar rekening mee, stamboek regelt ook van alles. Nah goed. Niks aan te doen..
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 24 mei 2007, 20:24

Mmh zit ik nu te wachten dat Ruinen ook nog opgeheven wordt hehe.
Wel vervelend dat hier niet eerder een definitief besluit voor te maken was. Maargoed, ook weer beter nu dan net paar weken vantevoren.
Geluk is de vrucht van intens werk
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » do 24 mei 2007, 20:52

Charret schreef:Ik vond het wel een leuke keuring vorig jaar juist omdat er ook andere zaken te doen waren op het terrein. Persoonlijk vond ik het niet erg om een stukje te moeten lopen vanaf de trailer, maar ja ik ben dan misschien wel een van de enige ;)

Spoordonk vond ik zelf vorig jaar een beetje saai. Nah de omgeving dan..grote rubrieken ook.
Beekbergen vond ik vorig jaar ook wel leuk. Misschien dat ik daar naar toe ga.

@Ilonka jij was vorig jaar toch in Dordrecht met Zortin? Ben je naar Spoordonk geweest met de andere paardjes? :)
Beekbergen vond k ook wel leuk vorig jaar. Zeker met een wat minder rustig paard is het lekker dat de rubrieken geen 30 paarden hebben (wij liepen met 6 of 7). Tis ook lekker overzichtelijk, vanaf de trailer kon ik de ring in kijken.

Persoonlijk denk ik er ook over om weer naar Beekbergen te gaan. Het jammere is alleen dat ik graag samen met een stalgenootje met haar ruin wil gaan, maar dat we alleen een 1,5 paards trailer hebben. En als we in Wijk gaan kunnen we best n keer heen en weer rijden (is misschien 10 minuten) maar naar Beekbergen gaat dat niet (45 min).
Viv

Bericht door Viv » vr 25 mei 2007, 03:08

Bedankt voor je smsje, echt balen was bijna van plan daar heen te gaan omdat het beter uitkomt met de verhuizing. :(
Dus weet niet of ik uberhaupt wel naar een keuring ga dit jaar. En anders misschien maar weer Dordrecht al is het k.u.t. parkeren daar.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Charret

Bericht door Charret » vr 25 mei 2007, 06:26

Dordrecht vond ik zelf vorig jaar wel gezellig, maar die grond was daar echt slecht afgelopen jaar. Ik weet niet of ze daar altijd in dezelfde hoek zitten.

Wij zouden ook met z'n 3en gaan. 2 met de stalbaas mee en die moet natuurlijk wel een van die andere dagen kunnen als we naar een andere keuring gaan. Anders zal ik toch alleen met Alies naar een andere keuring gaan en dan met hun apart.. Weet het nog niet.

Dacht meteen aan jou Viv omdat je je wilde opgeven.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » vr 25 mei 2007, 06:51

Bella schreef:Mmh zit ik nu te wachten dat Ruinen ook nog opgeheven wordt hehe.
Wel vervelend dat hier niet eerder een definitief besluit voor te maken was. Maargoed, ook weer beter nu dan net paar weken vantevoren.
Eerst Texel nog ;)

Wel jammer, maargoed, niks aan te doen!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
brendaatjuh

Bericht door brendaatjuh » vr 25 mei 2007, 06:57

hm dat zal mijn moeder ook niet leuk vinden!! mijn vader heeft ook speciaal die dag vrij genomen!!

ik zal eens overleggen met mijn moeder wat we doen!!

en geen ruimte??? ze hebben zeeen van ruimte in beesd!!!
Janine
Moderator
Contacteer:

Re: Geen keuring in Beesd meer!!

Bericht door Janine » vr 25 mei 2007, 08:16

Nog bedankt voor je SMS :j
Ik was aan het rijden, en daarna eigenlijk vergeten te reageren :o

Echt balen dat het daar niet meer gehouden gaat worden |(
Heeft zeker ook te maken met volgend jaar, dan is er dacht ik internationale 4spannen mennen wedstrijd?

Charret, ik vind het ook nooit erg om een stukje te lopen hoor :) Ben ook niet lui aangelegt }>
De optie Wijk bij Duurstede O:) no way :P en Spoordonk, mèn daar loopt de top van Nederland 8)7
Charret schreef:dus daarom zijn de andere opties waren Spoordonk of Wijk bij Duurstede.
Ik zat zelf eventueel aan Beekbergen te denken (ook lekker op zaterdag of Vorden te denken (of Heemstede).

Beekbergen is voor mij een kleine 3kwartier... Vond ik ook een relaxte keuring.
In Vorden is wat verder, een uur en een kwartier maar er is ook een fair... Weet iemand of dat een leuke fair is?

Heemstede en Dordrecht geeft hij een uurtje aan, dus dat zal met trailer wel ietsje langer zijn een uur en een kwartier denk ik.
Dordrecht vind ik qua parkeren er niet atijd even fijn uitzien..., en het terrein is soms wat minder. Heemstede is wat dat betreft fijner...
Viv

Bericht door Viv » vr 25 mei 2007, 10:10

Ohja heemstede hebben we ook nog, maar vrees dat Tjo dan al geschoren is ivm de endurance.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » vr 25 mei 2007, 10:41

Wat is er mis met Wijk bij Duurstede?
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » vr 25 mei 2007, 11:24

Anne!! schreef:Wat is er mis met Wijk bij Duurstede?
Helemaal niks, alleen zijn daar geen shows ofzo. Ik ga ook altijd naar Wijk bij Duurstede en Nicolette die eerst naar Beesd zou gaan gaat nu ook maar naar Wijk bij Duurstede (kunnen we meteen FjordSport proeven rijden)...
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » vr 25 mei 2007, 11:36

Mis, niks... behalve dat je schoenen vol zand aan het eind van de dag zijn...
Nee, ik loop liever op gras. Vind ook dat 99% van de paarden veel beter toont op gras.
Maar dan ben ik ook nog Cothenaar (ook al woon ik in Leersum) en dan ga je echt niet naar Wijk :P ) en heb gelijk gezegt toen Rian van mij was... zo hoeven we niet meer naar Wijk :wave:

Daarnaast moet ik ook mijn FjordSport-cie taakje uitdragen, dus wordt lastig te combineren ;)
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » vr 25 mei 2007, 11:45

Janine schreef:
Mis, niks... behalve dat je schoenen vol zand aan het eind van de dag zijn...
Nee, ik loop liever op gras. Vind ook dat 99% van de paarden veel beter toont op gras.
Maar dan ben ik ook nog Cothenaar (ook al woon ik in Leersum) en dan ga je echt niet naar Wijk :P ) en heb gelijk gezegt toen Rian van mij was... zo hoeven we niet meer naar Wijk :wave:

Daarnaast moet ik ook mijn FjordSport-cie taakje uitdragen, dus wordt lastig te combineren ;)
Hoi Janine, dat beter lopen op gras is alleen als het niet regent, anders vind ik zand toch handiger (ondanks moddervoetjes). Ik weet me nog in Dordrecht te herinneren dat het door de regen glad was en de paarden als op eieren liepen...
Plaats reactie