onkruidverdelger

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
klavertje4

onkruidverdelger

Bericht door klavertje4 » ma 21 mei 2007, 15:48

hoi,
wat vinden jullie het beste vergif voor onkruid in de wei?
8)7
een weekendje weg??
kijk dan eens op www.hoevedester.nl !!
Ziggy

Re: onkruidverdelger

Bericht door Ziggy » ma 21 mei 2007, 19:34

klavertje4 schreef:hoi,
8)7
ff naar de boerenbond in Randwijck gaan, zeggen wat je voor onkruid hebt en ze geven precies het goede, heb ik ook gedaan
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
klavertje4

Bericht door klavertje4 » ma 21 mei 2007, 20:07

Ziggy schreef:
klavertje4 schreef:hoi,
8)7
ff naar de boerenbond in Randwijck gaan, zeggen wat je voor onkruid hebt en ze geven precies het goede, heb ik ook gedaan
dat had ik al gedaan , op aanraden van mijn vader
en werkt dus voor geen meter!!! en lag NIET aan mij!
maar jozine gaf me vanavond een goeie tip.
een weekendje weg??
exel

Bericht door exel » ma 21 mei 2007, 20:28

klavertje4 schreef: en werkt dus voor geen meter!!! en lag NIET aan mij!
Je moet er ook mee kunnen omgaan. Bij anderen werkt het wel.
klavertje4

Bericht door klavertje4 » ma 21 mei 2007, 21:03

exel schreef:
klavertje4 schreef: en werkt dus voor geen meter!!! en lag NIET aan mij!
Je moet er ook mee kunnen omgaan. Bij anderen werkt het wel.
jaaaa,
als je het goede spul vind,en lastig als je er zelf nog niet zo veel van af weet !! en het helpt ook als de winkelier er verstand van heeft he?!! hihi,
|o
een weekendje weg??
Wiesje

Bericht door Wiesje » di 22 mei 2007, 04:52

MCPA werkt heel goed. is tevens een groeimiddel voor gras en in kleine verpakkingen kan je dat als hobby-ist zo meenemen en verwerken. Ik geloof dat als je het mengt met MCPP het nog beter werkt, maar alleen MCPA werkt bij ons al super.

Voor grotere verpakkingen moet je een spuitlicentie hebben. ALs het niet werkt moet je in eerste plaats ook even zelf nagaan of je de juiste mengverhouding hebt toegepast!
josine

Bericht door josine » di 22 mei 2007, 05:31

Wiesje schreef:MCPA werkt heel goed. is tevens een groeimiddel voor gras en in kleine verpakkingen kan je dat als hobby-ist zo meenemen en verwerken. Ik geloof dat als je het mengt met MCPP het nog beter werkt, maar alleen MCPA werkt bij ons al super.

Voor grotere verpakkingen moet je een spuitlicentie hebben. ALs het niet werkt moet je in eerste plaats ook even zelf nagaan of je de juiste mengverhouding hebt toegepast!
volledig mee eens groetjes josine.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » di 22 mei 2007, 06:05

round up van Agradi
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
klavertje4

Bericht door klavertje4 » di 22 mei 2007, 06:10

josine schreef:
Wiesje schreef:MCPA werkt heel goed. is tevens een groeimiddel voor gras en in kleine verpakkingen kan je dat als hobby-ist zo meenemen en verwerken. Ik geloof dat als je het mengt met MCPP het nog beter werkt, maar alleen MCPA werkt bij ons al super.

volledig mee eens groetjes josine.
hee,
bedankt voor je tip! *o/*
een weekendje weg??
joske_vuran
Contacteer:

Bericht door joske_vuran » di 22 mei 2007, 08:14

Carolinef schreef:round up van Agradi
Met round up spuit je alles kapot! Dus niet alleen het onkruid, maar ook het gras en eigenlijk alles wat leeft ;)

MCPA lijkt mij inderdaad het meest geschikt. Bij de boerenbond hebben ze dit verdunt en onverdunt, ik weet niet hoe groot de oppervlakte is die je moet spuiten?

Meestal geven ze bij de boerenbond heel goed advies, dus ik zou het gewoon even vragen daar ;)
:L Vuran :L
Z2 + 1
Endurance: 96 goedgekeurde wedstrijdkm's!
Wiesje

Bericht door Wiesje » di 22 mei 2007, 12:22

caroline, als je dat gebruikt hou je echt geen gras over :D
Round-up maakt namelijk alles kapot, terwijl MCPA (en MCPP) het onkruid kapot maakt en tevens groeimiddel is voor gras!
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » di 22 mei 2007, 12:34

dat heb ik nog niet ondervonden maar moet er dan ook wel bij zeggen dat het mijn 1e jaar en keer gras onderhoud is, tot nu toe heeft het alleen dat vernield waar ik het op heb gespoten, fingers crossed dan maar

www.betonijzer-online.nl
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » di 22 mei 2007, 12:47

Wiesje schreef:
caroline, als je dat gebruikt hou je echt geen gras over :D
Round-up maakt namelijk alles kapot, terwijl MCPA (en MCPP) het onkruid kapot maakt en tevens groeimiddel is voor gras!
Dit klopt, Round-up doodt ook je gras.
Ik heb het ook gekocht en het staat duidelijk op de fles.
Wij hebben gisteravond alle onkruid met een bostrimmer plat gemaaid, op een hoop gegooid en die hoop met Round-up ingespoten. Zo krijgt het onkruid geen kans om hoog te worden en word het misschien nog door de paarden omgegeten omdat er alleen nog een paar stelen staan. :D
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » di 22 mei 2007, 12:56

nobbygaard schreef:
Wiesje schreef: caroline, als je dat gebruikt hou je echt geen gras over :D
Dit klopt, Round-up doodt ook je gras.
Ik heb het ook gekocht en het staat duidelijk op de fles.
Wij hebben gisteravond alle onkruid met een bostrimmer plat gemaaid, op een hoop gegooid en die hoop met Round-up ingespoten. Zo krijgt het onkruid geen kans om hoog te worden en word het misschien nog door de paarden omgegeten omdat er alleen nog een paar stelen staan. :D
Vergeefse moeite ben ik bang daar wordt je onkruid alleen maar steviger van , de wortels zitten immers nog in de grond en die gaan nu dus ook erg goed hun best doen.
MCCP en MCPA zijn de beste oplossing.
Iedere beschadiging in de wei b.v. van racende paarden die remstrepen trekken daar kunnen onkruidzaden ontkiemen . Het is dus belangrijk om een gesloten grasmat te houden. In het vroege voorjaar je weiland goed slepen, dit i.v.m molshopen en oude paardenmest. Daarna je weiland als er beschadegingen zijn goed doorzaaien. Drijfmest laten uitrijden[krijg je nog geld toe] evnt nog bijmesten met kunstmest. Komt er te veel onkruid dan verdelgen met de bovenstaande middelen, houdt wel rekening met de weersomstandigheden en je onkruid mag natuurlijk al niet te groot zijn.
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Wiesje

Bericht door Wiesje » di 22 mei 2007, 14:35

caroline, het verspreid zich ook niet zelf door de wei. Zo was het niet bedoeld. Dus als jij heel gericht op het onkruid spoot, dan heb je kan dat een stukje gras eromheen ook doodgaat, maar echt niet je hele weiland! Opgelucht ademhale dus :D

Zoals Aurora omschrijft, zo doen wij het ook. Al sleep ik veel vaker. Ongeveer iedere tweew eken.
klavertje4

Bericht door klavertje4 » di 22 mei 2007, 15:52

joske_vuran schreef:
Met round up spuit je alles kapot! Dus niet alleen het onkruid, maar ook het gras en eigenlijk alles wat leeft ;)

MCPA lijkt mij inderdaad het meest geschikt. Bij de boerenbond hebben ze dit verdunt en onverdunt, ik weet niet hoe groot de oppervlakte is die je moet spuiten?

Meestal geven ze bij de boerenbond heel goed advies, dus ik zou het gewoon even vragen daar ;)
hoi hoi ,
ja round up heb ik in het verleden gebruikt maar waarschijnlijk verkeerd verdunt want het hielp niet ,
ik ga gewoon inderdaad eens mcpa proberen ,
ik heb veel aan jullie tips gehad, bedankt!! :D
een weekendje weg??
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » di 22 mei 2007, 16:13

Round up/Glyfosaat gebruik ik vooral onder de bomen, op de bestrating, de rijbak, de longeerring etc. Pas op voor de wind want voor je het weet is die mooie bloemenborder een stuk minder groen geworden 8-)
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 22 mei 2007, 17:15

mcpa of mccp. Een van die twee werk toch ook tegen jacobskruiskruid of niet? Welke was het ook alweer?
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » di 22 mei 2007, 18:16

ik heb doelgericht op de stengels van het onkruid gespoten en ok er is wat tijd over heen gegaan (week of 2) maar dat is nu dood, grasjes groeien wel maarja natuur met rarae weersomstandigheden hebben nog niet echt geholpen en echt groeien doet het neiuwe zaad nog niet

www.betonijzer-online.nl
Wiesje

Bericht door Wiesje » wo 23 mei 2007, 04:11

Je hebt maar heel weinig middel nodig.
Ik gebruik vaak een klein scheutje round-up (en ook MCPA) vergelijkbaar met een eetlepel op vijf liter water. Als je round-u te geconcentreerd gebruikt werkt het inderdaad niet.
Plaats reactie