Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Viv
Bericht
door Viv » do 17 mei 2007, 04:13
Yvon72 schreef:Maar onderhandelen over de prijs..... ik weet niet eens de prijs die ze vragen
dus dat zal ook eerst gevraagd moeten worden
Maar ja me man moet toch betalen, dus dat zal wel goed zitten
.
Wel raar dat je de vraagprijs niet eens weet. Daar zou ik toch even achteraan bellen want soms vragen ze echt onmogelijke prijzen tot soms wel het 3 dubbele van wat het paard echt waard is. Anders maak je jezelf blij met een dooie mus.
Tjo ben ik ook 2x bij wezen kijken, eerst met Ilona daarna nog een keer met Andy en pas daarna heb ik besloten haar te kopen. Ze is toen door de fokker gebracht op mijn verzoek zodat ze konden zien waar ze terrecht kwam.
Idd behoed jezelf voor een impulsaankoop, zeg na het rijden dat je er even over nadenkt en laat het dier iig keuren.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
Ziggy
Bericht
door Ziggy » do 17 mei 2007, 09:41
dat je de vraagprijs niet weet vind ik ook geen goeie zaak, als ze zien dat jij helemaal verliefd bent op dat paardje en hem graag willen, gaan ze dalijk gewoon een fantasieprijs vragen
ik moet eerlijk zeggen dat ik het hele verhaal heel dubieus vind, je hebt nog geen vraagprijs, je krijgt ze haast niet te pakken, er worden afspraken afgezegt, ik heb er een heel vreemd gevoel bij

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd 

Vera

(Lenngard x Gardar)

Exel (Bowie)

(Wiljonm x Brusvein)
-
druppeltje
Bericht
door druppeltje » do 17 mei 2007, 09:58
Ik vind het ook maar vreemd overkomen, maar je weet zelf wel of het betrouwbaar is of niet. Ik zou er nooit een trailer achterhangen, voordat je haar gekocht heb, om de redenen die al genoemd zijn.
Ik ben 1 keer bij Roosje wezen kijken, ik heb toen ook gereden. Van te voren heb ik heel veel met haar eigenaresse gesproken over vanalles. Of ze hoefijzers had, zomerexceem, stalondeugden etc. etc. Na het rijden heb ik 2 dagen gewacht, en toen gebeld dat ik haar wou kopen. Zij heeft hem toen laten keuren. De week erna haalde ik haar op.
Nu hebben we nog steeds contact, en dat is erg leuk!
-
Yvon72
Bericht
door Yvon72 » do 17 mei 2007, 11:09
dat ik de prijs niet weet is omdat ze meedere fjorden verkoopt, de prijs van de fjorden is tussen de 1000,- en 1600,- dus dat weet ik wel, dat had ik wel al gevraagd.
Ik had haar een lijstje gegeven met mijn wensen die ik zocht in een paard.
Dus vandaar dat ze niet 1 prijs kon geven.
Misschien dat het nu iets duidelijker is, had het inderdaad een beetje vaag neer gezet.
De afspraak had ze verzet, omdat ze zondag werden gebeld ivm zieken op haar werk, en ze dus onverwachts veel moet werken deze week(dit was haar uitleg).
-
Carolinef
-
Contacteer:
Bericht
door Carolinef » do 17 mei 2007, 11:33
wij hebben Haakon gelijk meegenomen toen we gingen kijken, hij had goed keuringsraport en schriftelijke verkoop garanties, maarja hij was pas 9 maandne dus dat scheelt, Ubie hebben we besloten te kopen nadat ik hem had gereden, die stond nog geen week later op stal, door de verkoper gebracht en hij werd gelijk gekeurd bij aankomst, zou hij niet goed gekeurd zijn dan zou de verkoper hem mee terug nemen, goed duidelijk afspreken en overleggen is mijn advies
-
Anouska
Bericht
door Anouska » do 17 mei 2007, 12:37
Bjorn heb ik op woensdag gezien (toen 4 maanden oud), foto's gekregen van geboorte tot toen. Zaterdag besloten hem te kopen, zondag nog een keer bij hem gaan kijken en de fokker gebelt dat ik hem wel wou kopen. 6 weken later hebben we hem opgehaald, fokker kende mijn vorige pension stal (kids zitten bij elkaar op school). Als ik een volwassen fjord had gekocht, had ik hem zeker laten keuren.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
-
Vera
Bericht
door Vera » do 17 mei 2007, 15:54
Wij zijn ergen in brabant heel ver eens naar een grijze fjord gaan kijken. alles leek door de telefoon zo perfekt dat we besloten de trailer mee te nemen.
onderhandelingspositie vind ik onzin, want ik weet toch van te voren wat ik wil uitgeven en anders laat ik hem lekker staan.
Het diertje voldeed totaal niet dus lekker daar gelaten. Missschien had ik nu de trailer wel voor niets mee, maar anders moest ik nog een keertje heen.
Maar misschien ligt het voor mij iets anders. Ik wilde niet perse een fjord erbij, dan ga je waarschijnlijk ook niet zo snel overstag om toch te kopen. Het is moeilijker voor mij om tegen de mensen te zeggen dat ik het niets vind dan om een bod te doen. Nee heb je Ja kun je krijgen.....
Maar ik zou wel even een deskundig iemand meenemen eventueel een DA daar in de buurt bellen zodat je gelijk kunt laten keuren dezelfde dag. Als je met alle geweld wilt meenemen dan.
Als het niet te ver uit de buurt is kun je misschien beter een weekje later afspreken voor keuring ed en nog een keertje rijden, dan kun je er nog even een nachtje over slapen.
Bovendien als ze zeggen dat het snel moet omdat er nog meer gegadigden zijn vind ik er een luchtje aan zitten.
Ik zou mijn paard in elk geval niet gelijk aan de eerste de beste die langs komt meegeven, bovendien zou ik hem zelf weg willen brengen en ik zou willen dat ze eerst een paar keer komen verzorgen en rijden om te zien of het klikt'
Ik kan me ook niet voorstellen dat je bij de eerste de beste fjord waar je gaat kijken en klik vind.
succes!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
-
Ziggy
Bericht
door Ziggy » do 17 mei 2007, 16:24
toch is het bij mij gebeurd Sandrien, Vera was voor mij gelijk raak, er was direct een klik, ondanks dat ze er niet uitzag, vreslijk mager was en zo'n intrieste blik in haar ogen had. Heel gek, ik viel als een blok voor haar en ze was de eerste fjord waar ik naar was gaan kijken

Vera

(Lenngard x Gardar)

Exel (Bowie)

(Wiljonm x Brusvein)
-
Vera
Bericht
door Vera » do 17 mei 2007, 16:27
maar had je dat ook gehad als ze niet zo "zielig" op dat moment?
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
-
Ziggy
Bericht
door Ziggy » do 17 mei 2007, 16:29
Vera schreef:maar had je dat ook gehad als ze niet zo "zielig" op dat moment?
ja dat is een goeie vraag, moet je het antwoord schuldig blijven. Ik ben wel gelijk een buitenritje met haar gaan maken en dat ging super, dus toen was het voor mij helemaal in orde

Vera

(Lenngard x Gardar)

Exel (Bowie)

(Wiljonm x Brusvein)
-
Vjestagirl
Bericht
door Vjestagirl » do 17 mei 2007, 18:30
Aan de mensen die het vreemd vinden overkomen: de eigenaresse van stal Lotta is heel erg begaan met haar dieren, en ze wil er echt het aller beste voor. Ze kan een beetje chaotisch zijn, maar ze heeft op het moment ook veel aan haar hoofd...
-
Viv
Bericht
door Viv » vr 18 mei 2007, 04:18
Vera schreef: Ik kan me ook niet voorstellen dat je bij de eerste de beste fjord waar je gaat kijken en klik vind.
Dat verschilt per mens denk ik, met Tjo had ik dat wel. Had haar ook het liefste meteen meegenomen, maar gelukkig was Iloon zo nugter om me tegen te houden

.
Heb nog geen seconde spijt gehad van mn meisje.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
claudia
Bericht
door claudia » vr 18 mei 2007, 06:15
Karin(pinokkio) was ook op slag verliefd op Pino.
Zij heeft hem gereden en het was gelijk duidelijk.
ik had een vaste prijs voor hem. Hij is een paar dagen later gekeurd, karin was daar gewoon bij.
Later in de week ben ik hem gaan brengen.
Ik moet ook eerlijk zijn dat het verhaal van jou mij ook best vreemd overkomt. (ik zou ook niet zo snel een trailer meenemen)
Denk goed na bij je beslissing en zeker laten keuren.
Veel succes.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
an
Bericht
door an » vr 18 mei 2007, 08:16
Ik ken de mensen van wie Yvon de fjord wil kopen persoonlijk en het is zeker wel een betrouwbaar adres!
Ik zou zelf de trailer niet direct meenemen, aangezien je hem nog maar een keer gezien hebt. Qua rijden moet je het denk ik ook even proberen en later over nadenken. Dan kun je later in die week toch nog een keer bellen om te vertellen of je hem neemt of niet?
Ik weet toevallig dat hij heel lekker kan lopen, maar goed, dat moet je zelf eerst ervaren he

Ik hoop voor je dat je er snel weer heen kan! Succes ermee!
-
Janine
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Janine » vr 18 mei 2007, 10:14
Ik zou ook zeker een deskundig iemand mee nemen, die niet op alles wat jij leuk vind zegt, kopen! Iemand die objectief kijkt naar jullie als combi, hoe het paardje zelf is en of hij kan voldoen aan jouw idee wat je met het paardje wil.
Desnoods kun je altijd nog een 2e keer gaan om te rijden

dat is helemaal niet raar...
Overigens zou ik hem altijd laten keuren (volwassen dieren) door een DA die jij vertrouwd

En hoe betrouwbaar het adres ook... er kan altijd intern iets zijn wat bij de keuring naar boven kan komen wat de verkopende partij ook nog geen weet van had!
Vrij gebruikelijk is het vaak dat de kopende partij de DA betaald bij goedkeuring van het dier, en de verkopende partij bij afkeuring!