gelijk meenemen of niet.
gelijk meenemen of niet.
de meeste weten denk ik wel hier dat ik dus bezig ben met een paardje in hardewijk.
Afegelopen maandag zouden we er voor de 2e keer gaan kijken, maar dit kon niet door gaan, ivm haar werk.
Vandaag heeft me man weer gebeld, omdat ik toch zoiets had, ze houd ons toch niet aan het lijntje???
Maar dat is dus echt niet het geval.
Na vrijdagavond kon ze een nieuwe afspraak met ons maken, dus dat wachten we af.
Het tweede keer kijken bestond voor namelijk om het rijden, dit kwam er de eerste keer gewoon niet van.
Maar nu mijn vraag, stel dat het rijden nu harstikke goed gaat, kan ik hem dan gelijk mee nemen?Of staat dit heel raar, om te vragen... ik heb echt geen idee, maar wil niet op dringerig naar hun overkomen( al ben ik dat natuurlijk wel, en heb ik hem liever gisteren dan morgen).
En ja als het niet klikt, hebben we voor niks gereden met een trailer, maar ja, dat is dan maar een gok die we moeten nemen.
hoe vaak zijn jullie bij je paardjes wezen kijken voor dat je hem of haar mee kon nemen??
Afegelopen maandag zouden we er voor de 2e keer gaan kijken, maar dit kon niet door gaan, ivm haar werk.
Vandaag heeft me man weer gebeld, omdat ik toch zoiets had, ze houd ons toch niet aan het lijntje???
Maar dat is dus echt niet het geval.
Na vrijdagavond kon ze een nieuwe afspraak met ons maken, dus dat wachten we af.
Het tweede keer kijken bestond voor namelijk om het rijden, dit kwam er de eerste keer gewoon niet van.
Maar nu mijn vraag, stel dat het rijden nu harstikke goed gaat, kan ik hem dan gelijk mee nemen?Of staat dit heel raar, om te vragen... ik heb echt geen idee, maar wil niet op dringerig naar hun overkomen( al ben ik dat natuurlijk wel, en heb ik hem liever gisteren dan morgen).
En ja als het niet klikt, hebben we voor niks gereden met een trailer, maar ja, dat is dan maar een gok die we moeten nemen.
hoe vaak zijn jullie bij je paardjes wezen kijken voor dat je hem of haar mee kon nemen??
Ik zou het even vragen als je belt voor het maken van een nieuwe afspraak. Ik zou er zelf de voorkeur aangeven om de trailer meteen mee te nemen. Maar het is net een huidige eigenaar ervan vindt natuurlijk. Als je het even overlegt weet je meteen waar je aan toe bent en kan je geen scheve gezichten krijgen dat je met een trailer aankomt terwijl ze daar nog helemaal niet aan toe zijn.
Ik heb 4x een paard gekocht. Rosco heb ik meteen meegenomen, Lennox zijn we eerst gaan kijken maar toen hadden we meer paarden om te gaan kijken, Sven hebben we meteen meegenomen en Alex ook.
Ik heb 4x een paard gekocht. Rosco heb ik meteen meegenomen, Lennox zijn we eerst gaan kijken maar toen hadden we meer paarden om te gaan kijken, Sven hebben we meteen meegenomen en Alex ook.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

Laat je het paard niet keuren dan? Lijkt mij dat je geen ongekeurd paard gaat kopen?
Verder is het niet gebruikelijk om een paard meteen mee te nemen door dus oa bovenstaand maar ook heb je 0.0 onderhandelingspositie als de trailer al achter de auto hangt. Maw je kletst dus niks meer van de prijs af als je zo graag wil.
Als derde zou ik persoonlijk altijd nog een nachtje overdenken, je kan wel eens te impulsief handelen waar je later spijt van kan krijgen.
Ik ben bij mijn fjord twee keer proef wezen rijden en de derde keer heb ik hem meegenomen. Na de eerste keer proefrijden had ik wel een soort van optie.
Nog maals: laat hem vooral keuren!!!!
Verder is het niet gebruikelijk om een paard meteen mee te nemen door dus oa bovenstaand maar ook heb je 0.0 onderhandelingspositie als de trailer al achter de auto hangt. Maw je kletst dus niks meer van de prijs af als je zo graag wil.
Als derde zou ik persoonlijk altijd nog een nachtje overdenken, je kan wel eens te impulsief handelen waar je later spijt van kan krijgen.
Ik ben bij mijn fjord twee keer proef wezen rijden en de derde keer heb ik hem meegenomen. Na de eerste keer proefrijden had ik wel een soort van optie.
Ik zou de trailer thuis laten. Het risico dat je te enthousiast bent op dat moment is echt aanwezig. Je kunt beter rijden, dan terug naar huis en er je gedachten over laten gaan en dan, als het allemaal wat rustiger geworden is in het hoofd een afspraak maken om het dier te gaan halen.
Zo kun je ook even op je gemak praten met de mensen die met je mee waren, zonder dat je op je woorden hoeft te letten.
Zo kun je ook even op je gemak praten met de mensen die met je mee waren, zonder dat je op je woorden hoeft te letten.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Laat ik er nog even bijzeggen dat Lennox de enige is die gekeurd is (dat was ook het enige volwassen paard dat we gekocht hebben).Rosco en Sven waren nog veulens en dan vind ik dat keuren geen zin heeft. Een paard loopt in de 3 jaar naar volwassenheid nog zoveel risico en er zijn er ook heel veel die de 3 jaar niet eens halen. En Alex hebben we voor een appel en een ei meegenomen. Ik vergeet helemaal CratosEllebel schreef:Laat je het paard niet keuren dan? Lijkt mij dat je geen ongekeurd paard gaat kopen?

Die hebben we wel laten keuren en daar zijn we 3 keer gaan kijken en dat was niet bepaald naast de deur. De derde keer de trailer meegenomen.
Morgan!! 

Ik ben bij Sjors wezen kijken op een zondag,
De zondag erop reden we met trailer weer heen om te kijken en nog een keer te rijden.
We hebben hem toen meteen meegenomen, de maandag erop laten keuren.
Het kan wel, maar je kan altijd even bellen.
De zondag erop reden we met trailer weer heen om te kijken en nog een keer te rijden.
We hebben hem toen meteen meegenomen, de maandag erop laten keuren.
Het kan wel, maar je kan altijd even bellen.
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!

Ik ben bij Vjesta 1x wezen kijken, direct besloten haar te kopen en haar de week erop wezen halen. In de tussentijd is ze daar gekeurd. De reden dat ik niet vaker ben geweest is dat het ruim 3 uur rijden was.
Direct meenemen zou ik niet doen. Als je net voor het eerst op een paardje hebt gereden is de kans dat je nog helemaal 'in het moment' zit zo groot, dat je niet echt 100% helder meer denkt. Wat ik zou doen is gaan rijden, iemand alles laten filmen, zodat je het thuis nog eens terug kan kijken, en dan die band ook aan je instructrice laten zien zodat die ook kan kijken of ze denkt dat het wat word. En dan na 2 of 3 dagen besluiten of je nog een keer wilt rijden, of dat je ervanaf ziet. Als je nog een keer wilt rijden maak je nog een afspraak, en dan 2 dagen daarna of de dag erna beslis je.
(wat een boel wijsheid voor iemand de haar paard in 3 uur heeft gekocht
)
Direct meenemen zou ik niet doen. Als je net voor het eerst op een paardje hebt gereden is de kans dat je nog helemaal 'in het moment' zit zo groot, dat je niet echt 100% helder meer denkt. Wat ik zou doen is gaan rijden, iemand alles laten filmen, zodat je het thuis nog eens terug kan kijken, en dan die band ook aan je instructrice laten zien zodat die ook kan kijken of ze denkt dat het wat word. En dan na 2 of 3 dagen besluiten of je nog een keer wilt rijden, of dat je ervanaf ziet. Als je nog een keer wilt rijden maak je nog een afspraak, en dan 2 dagen daarna of de dag erna beslis je.
(wat een boel wijsheid voor iemand de haar paard in 3 uur heeft gekocht

- joske_vuran
- Contacteer:
Na een verschrikkelijke ervaring bij aankoop van mijn eerste fjord, zou ik zeggen: laten keuren!
Bij vuran ben ik 2 keer geweest kijken (en rijden). De 3e keer hebben we hem laten keuren en daarna meegenomen naar limburg. Dus 3 keer helemaal naar friesland! Maar hij is het zeker wel waard geweest.
Ik zelf zal in ieder geval nooit een paard ongekeurd kopen!
Bij vuran ben ik 2 keer geweest kijken (en rijden). De 3e keer hebben we hem laten keuren en daarna meegenomen naar limburg. Dus 3 keer helemaal naar friesland! Maar hij is het zeker wel waard geweest.
Ik zelf zal in ieder geval nooit een paard ongekeurd kopen!

Z2 + 1
Endurance: 96 goedgekeurde wedstrijdkm's!
- nancy imka
Ik ben bij Imka wezen kijken op een zaterdag. Dit was het eerste paardje waar ik naar ging kijken. Zoiezo was Imka ook mijn eerste eigen paard. Wel altijd verzorg paardjes gehad dus wist wel waar ik aan begon. Imka heb ik toen meteen na een paar rondjes rijden gekocht. Een week later is ze gebracht. Het is een hele lieve merrie maar de eerste jaren heb ik wel veel ellende met het rijden gehad. Ik heb haar terug willen brengen omdat ik haar nogal zat was. Ik kon alleen borstelen voor de rest was ik bang van haar. (wandelen niet maar gezien mijn reuma kan ik dat niet) Maar ja als ik dan in haar ogen keek kon ik het gewoon niet. Nu achteraf ben ik heel blij met haar het is ook wel goed gekomen. Al zal ik nooit meer zo een paardje voor mij zelf kopen.
Denk goed na, rij een keer extra heen en weer als dat mogenlijk is. Liever een keer te veel heen en weer als spijt. En keuren tja dat is net wat je wilt natuurlijk. Ik heb het niet gedaan. Met imka heb ik gigantische veel pech gehad. Maar alles wat ze heeft kon ik op een eventuele keuring ook niet geweten hebben. (ze werd na een half jaar hoefbevangen heeft hier een paar keer last van gehad, en heeft nu 3x een peesblessure gehad)
Succes met je besluit, en mocht je toch besluiten je trailer mee te nemen bel ze dan eventueel eerst op om dit erbij te melden en of ze dit goed vinden.
Groetjes nancy
Denk goed na, rij een keer extra heen en weer als dat mogenlijk is. Liever een keer te veel heen en weer als spijt. En keuren tja dat is net wat je wilt natuurlijk. Ik heb het niet gedaan. Met imka heb ik gigantische veel pech gehad. Maar alles wat ze heeft kon ik op een eventuele keuring ook niet geweten hebben. (ze werd na een half jaar hoefbevangen heeft hier een paar keer last van gehad, en heeft nu 3x een peesblessure gehad)
Succes met je besluit, en mocht je toch besluiten je trailer mee te nemen bel ze dan eventueel eerst op om dit erbij te melden en of ze dit goed vinden.
Groetjes nancy
Ik zou als eigenaar niet staan te juichen als de kijkers ineens met een trailer aankomen. Maar het ligt er ook aan wat voor band zij hebben met het paard..
Ook vind ik het sowieso niet verstandig. Ik heb wel eens helemaal staan te juichen van een paard en na wat bezinning kwam ik er achter dat het hem toch niet was.. Ik begon steeds meer minpunten te zien, hij werd steeds minder leuk.. Laat het even op je inwerken en denk er rustig over na, weeg heel goed de minpunten tegen de pluspunten af en kijk kritisch.. Ik weet hoe moeilijk het kan zijn als je je droompaard hebt gevonden, maar bezining is altijd goed!!
Als het goed is hebben jullie straks nog tijd zat..
En daar komt inderdaad uit dat je er niets meer afkletst als je de trailer bij je hebt, dan weten ze direct dat je hem wilt..
Ook vind ik het sowieso niet verstandig. Ik heb wel eens helemaal staan te juichen van een paard en na wat bezinning kwam ik er achter dat het hem toch niet was.. Ik begon steeds meer minpunten te zien, hij werd steeds minder leuk.. Laat het even op je inwerken en denk er rustig over na, weeg heel goed de minpunten tegen de pluspunten af en kijk kritisch.. Ik weet hoe moeilijk het kan zijn als je je droompaard hebt gevonden, maar bezining is altijd goed!!
Als het goed is hebben jullie straks nog tijd zat..
En daar komt inderdaad uit dat je er niets meer afkletst als je de trailer bij je hebt, dan weten ze direct dat je hem wilt..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Cindy+Uniek
toen ik tricolor erbij heb gekocht was ik 1 x wezen kijken + rijden daar.... maar dat was helemaal in overijssel.... toen thuis lang over gehad en gebeld dat ik haar t weekend erna wilde halen
(als ze goedgekeurd werd natuurlijk) ik zou het wel van tevoren zeggen..... je voorkomt ook je eigen teleurstelling als ze zegt 'nou sorry maar dat gebeurt vandaag niet' want dat recht heeft ze natuurlijk wel!!!
succes

succes
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Heb je het dier al een keer gezien dan? (EDIT:zie nu dat je al een keer bent geweest) Ik zou de eerste keer nooit met trailer gaan, is ook niet zo goed voor je onderhandelingspositie. Bovendien zou ik over de aanschaf van een dier wel een nachtje willen slapen. Het is geen ding wat je koopt immers.
Keuren zou ik bij een veulen niet doen, maar bij een volwassen paard toch wel. Niet dat je er alles mee ondervangt, maar er zijn een paar simpele dingen die de dierenarts bekijkt die je zelf niet kan doen.
Ik heb zelf wel 50 fjorden gezien voordat ik de mijne kocht. 'Gelukkig' liep ik in die tijd in de ziektewet, anders had ik daar nooit tijd voor gehad.
Ben naar Iza 1 keer gaan kijken en heb diezelfde week nog gebeld dat ik haar wilde laten keuren. Nadat dat goed was afgelopen, heb ik haar opgehaald.
Overigens denk ik niet dat de meeste verkopers er problemen mee hebben als je een dier meteen willen meenemen. Of het moet net een particulier zijn die moeilijk afstand kan doen, maar daar zou ik sowieso niet van kopen.
Keuren zou ik bij een veulen niet doen, maar bij een volwassen paard toch wel. Niet dat je er alles mee ondervangt, maar er zijn een paar simpele dingen die de dierenarts bekijkt die je zelf niet kan doen.
Ik heb zelf wel 50 fjorden gezien voordat ik de mijne kocht. 'Gelukkig' liep ik in die tijd in de ziektewet, anders had ik daar nooit tijd voor gehad.
Ben naar Iza 1 keer gaan kijken en heb diezelfde week nog gebeld dat ik haar wilde laten keuren. Nadat dat goed was afgelopen, heb ik haar opgehaald.
Overigens denk ik niet dat de meeste verkopers er problemen mee hebben als je een dier meteen willen meenemen. Of het moet net een particulier zijn die moeilijk afstand kan doen, maar daar zou ik sowieso niet van kopen.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Ik ben bij Tika de eerste keer wezen kijken,tweede keer erop gereden.
Voor een derde keer een afspraak gemaakt op h'r op te halen.
Ik haar toen niet laten keuren,ik zal dat een volgende keer wel doen,
want ze heeft eczeem en dat was niet te zien.
Ik vraag me eigenlijk af of een dierenarts dat kan zien als een paard eczeem heeft,
in een periode dat ze er geen last van hebben.
Voor een derde keer een afspraak gemaakt op h'r op te halen.
Ik haar toen niet laten keuren,ik zal dat een volgende keer wel doen,
want ze heeft eczeem en dat was niet te zien.
Ik vraag me eigenlijk af of een dierenarts dat kan zien als een paard eczeem heeft,
in een periode dat ze er geen last van hebben.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
thx allemaal al voor jullie antwoorden.
Natuurlijk zou ik het eerst vragen, of het wel mocht hem gelijk meenemen, en was ik niet onverwachts met een trailer aangekomen
Maar als ik zou een beetje de verhalen en ervaringen lees, ga ik het niet vragen , en ga ik eerst rijden, ik ga samen met me vriendin, die mij ook les geeft, en die wat meer verstand heeft van paarden dan ik.
Maar onderhandelen over de prijs..... ik weet niet eens de prijs die ze vragen
dus dat zal ook eerst gevraagd moeten worden
Maar ja me man moet toch betalen, dus dat zal wel goed zitten
maar eerst maar weer een afspraak maken vrijdagavond, hoop eigenlijk voor zondag. Ik hou jullie op de hoogte.
Natuurlijk zou ik het eerst vragen, of het wel mocht hem gelijk meenemen, en was ik niet onverwachts met een trailer aangekomen

Maar als ik zou een beetje de verhalen en ervaringen lees, ga ik het niet vragen , en ga ik eerst rijden, ik ga samen met me vriendin, die mij ook les geeft, en die wat meer verstand heeft van paarden dan ik.
Maar onderhandelen over de prijs..... ik weet niet eens de prijs die ze vragen

dus dat zal ook eerst gevraagd moeten worden

Maar ja me man moet toch betalen, dus dat zal wel goed zitten

maar eerst maar weer een afspraak maken vrijdagavond, hoop eigenlijk voor zondag. Ik hou jullie op de hoogte.
Ik ben de eerste keer bij RB gaan kijken en proefrijden. De tweede keer heb ik hem laten keuren en bij goedkeuring zou ik hem dan meteen meenemen (nou ja dan zouden zij hem naar mij toebrengen) Nou en hij werd dus goedgekeurd.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Ik ben bij piet 3 keer geweest, waarvan ze 1x gekeurd en 1x naar de kliniek moest voor foto's. De 4e keer zijn we ernaar toe gegaan en heeft de vorige eigenaar ons thuis gebracht met het paard.
Shadow heb ik 1 keer gezien en een week daarna hebben we haar opgehaald bij Else. Shadow heb ik wel na laten kijken door de veearts thuis (voor de verzekering moest ik een gezondheidsverklaring hebben) en verder niet.
Shadow heb ik 1 keer gezien en een week daarna hebben we haar opgehaald bij Else. Shadow heb ik wel na laten kijken door de veearts thuis (voor de verzekering moest ik een gezondheidsverklaring hebben) en verder niet.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Alies kende ik al en heb ik zo gekocht.
Jouke was een veel grotere uitgave en zaten toch meer eisen aan en daar hebben we 2 keer gekeken en gereden e.d. en de 3e keer zijn ze hem komen brengen. Hij is overigens na de 2e keer rijden [goed] gekeurd en toen mocht hij definitief komen.
Jouke was een veel grotere uitgave en zaten toch meer eisen aan en daar hebben we 2 keer gekeken en gereden e.d. en de 3e keer zijn ze hem komen brengen. Hij is overigens na de 2e keer rijden [goed] gekeurd en toen mocht hij definitief komen.
Liefde is..Alies Dragan Jouke