manen lang of kort?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
yvon

manen lang of kort?

Bericht door yvon » ma 14 mei 2007, 12:29

Hoi ik zit nu een beetje te twijfelen of ik de manen van yvon kort zou houden of lang nou jaa lang ook weer niet zeg maar die hoogt van die fjod van ginny18 had haar al bericht gestuurd maar zou het even willen weten van jullie ik hoor het wel groetjes Rianne

hier foto van yvon met korte manen denken jullie dat wat langer zou staan

Afbeelding
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » ma 14 mei 2007, 12:39

Het lijkt erop dat ze een vrij lang hoofd heeft, dus ik zou haar manen zeker kort houden. Lange manen staan vaak zo sloom en ik vind het persoonlijk wat onverzorgd staan (hoewel het dat natuurlijk niet is en het is ook niet bedoeld als belediging naar de eigenaars van fjorden met lange manen!)

Maar ik zou het korte wel netter knippen!
yvon

Bericht door yvon » ma 14 mei 2007, 12:43

Vjestagirl schreef:Het lijkt erop dat ze een vrij lang hoofd heeft, dus ik zou haar manen zeker kort houden. Lange manen staan vaak zo sloom en ik vind het persoonlijk wat onverzorgd staan (hoewel het dat natuurlijk niet is en het is ook niet bedoeld als belediging naar de eigenaars van fjorden met lange manen!)

Maar ik zou het korte wel netter knippen!
het is btw een hij je spreek het engels uit als ijven ;)

Hij heeft geen lang hoofd komt door die foto en die manen had ik ngo niet zo geknipt was al zo is nu al netter heb hem nu 5 weken namenlijk
anika

Bericht door anika » ma 14 mei 2007, 13:07

Je kunt hier zolang over dubben als je wilt, en meningen vragen van andere FW'ers, maar de meesten zullen zeggen dat je het kort moet houden. Raskenmerk, verzorgd.. blabla..
Mijn eigen fjord heeft ook lange manen en die reacties moet je maar voor lief nemen.
En als JIJ het niet vindt staan, kun je ze er altijd nog afhalen ;)
Murphy :+: Ysha
Tanja

Bericht door Tanja » ma 14 mei 2007, 13:53

Ik zou ze lekker kort houden,maar je moet
doen wat je zelf het mooiste vind.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 14 mei 2007, 14:33

ik heb beide, Vera haar manen zijn in een boogje geknipt en die van Exel zijn vanaf zijn geboorte nooit geknipt, dus die heeft ze nu over zijn schouder hangen. Ik vind het bij allebei mijn fjorden passen, bij Vera staat dat kortgeknipte goed en bij Exel horen gewoon lange manen, past helemaal bij zijn karakter :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Esther

Bericht door Esther » ma 14 mei 2007, 16:36

Bedoelt ze niet de handbreedte wat hoger, dus de manen wel langer maar wel rechtop..
Ik zou ze niet te lang laten worden.. Yvon heeft een stoer koppie maar is vrij fijn..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 14 mei 2007, 17:03

yvon schreef:het is btw een hij je spreek het engels uit als ijven ;)
Wij noemden m altijd 'ijvon' en weet dat zn vorige eigenaar m vaak 'ivo' noemde. Maar wel grappig dat iedereen denkt dat ie Ivon als van Yvonne heet.

En zou het ook gewoon lekker kort houden. Hij heeft een heel mooi bosje manen om te knippen (niet extreem lastig) en verder met zn korte pluizige voorplukje, staat dat denk ik net even wat mooier. En zou ze ook niet te lang houden, want dan vergaat zijn sport-uiterlijk een beetje (vind ik). Juist in een strakke boog komt zijn lichaam en hals mooier naar voren! Ook de boog hoog en (te) ver naar voren staat hem minder sportief!

En gemiddelde hoofdlengte fjordlike-gezien is iets aan de lange kant (komt door mama Pauliena) met een vrij rechte neusbrug. Maar dat geeft niet.
Geluk is de vrucht van intens werk
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » di 15 mei 2007, 08:28

Ik zou het ook kort houden!
En het zou iets ronder mogen bij de nek.
Plaats reactie