hoe instellen pessoa teugel?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Jenny

hoe instellen pessoa teugel?

Bericht door Jenny » vr 11 mei 2007, 10:49

Sinds een paar weken longeer ik Wodan regelmatig met Pessoa, een vriendin van me heeft er eentje en die mag ik dan lenen *o/*
Maar aangezien zij een paard heeft van 1.80 en ik mijn mini Wodan is het best een verstelwerk... En iedere keer als ik hem dan kleiner heb gemaakt dan meen ik weer dat hij niet goed zit en ben ik zeker 15 minuten bezig met verstellen, verstellen en nog eens verstellen... _-:(
Wie kan me nu eens precies uitleggen hoe strak/los dan ding nu eigenlijk moet??? Wat is de richtlijn ervoor????

En dan de volgende vraag, lees dat veel mensen alleen de onderste stand gebruiken (tussen de voorbenen) ik doe dit dus eigenlijk ook alleen maar! Werken jullie er ook anders mee?

Toevallig nog iemand die er eentje over heeft (singel en/of het tuig??)
Dan heb ik ook interesse O:)
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » vr 11 mei 2007, 12:28

Tja dat verstellen blijf je houden als je hem op 2 totaal verschillende paarden (of verschillende houdingen) gebruikt.

Ik heb het blaadje erbij nog wel liggen, die kan ik maandag wel voor je scannen en mailen?

Je kan hem ipv tussen de benen ook boven vast zetten aan je schoftje zodat ze iets meer oprichten.
lauraatje

Bericht door lauraatje » vr 11 mei 2007, 12:39

Ik gebruik 'm alleen voor San, dus ik zit niet met het verstellen; hij zit vast aan de singel en altijd op dezelfde maat, ideaal. Ik gebruik 'm op een hogere stand; niet de allerhoogste, maar eentje lager. Dan loopt wat opgerichter; ze duikt heel erg van zichtzelf en als ik 'm dan laag doe wordt het alleen maar erger.
Jenny

Bericht door Jenny » vr 11 mei 2007, 13:33

Nee, op het moment dat ik er zelf eentje heb dan zal ik hem niet meer hoeven te verstellen :D Dan hoef ik er geen meer te lenen en dan kan ik het zo laten staan ;)

Verder weet ik hoe de standen zijn (neem aan dat je dat blaadje bedoeld???) Ik vraag me echt af hoeveel ik die schuif dingen met veranderen :-)
Vera

Bericht door Vera » za 12 mei 2007, 11:19

moeilijk te zeggen dat is voor elk paard weer anders. De meer ervaren paarden lopen korter dan de groene en ook hoger ingesteld.
Tussen de voorbenen doe ik hem eigenlijk nooit, allleen bij echt heel jonge dieren die nog niets kunnen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Plaats reactie