Barefoot op Marga getest
Barefoot op Marga getest
Donderdag j.l heb ik het Barefoot zadel ontvangen dat ik een week mag testen. Ik rijd zelf heel graag zonder zadel, dus ben het "wiebelen" wel gewend. Ik heb gekozen voor de Cheyenne, vind London zo lomp lijken. Zaterdag Marga uit de wei gehaald, gepoetst en het zadel opgedaan. Ik ben opgestapt en reed er zó mee weg, niks geen gewiebel, raar gevoel of wat ook. Net of ik nooit anders had gedaan! Dat viel me 100% mee, je hoort vaak dat mensen erg moeten wennen aan het boomloos rijden, en dat een week testen ook echt wel nodig is. Waarschijnlijk komt dit omdat ik al veel zonder zadel rijd. Marga vond de 1e 4 stappen raar, daarna was het al heel normaal. Het zadel zit echt héérlijk, zo zacht... Draven ging ook goed, geen swabberende benen zoals je vaak hoort. Gister nog even weer gereden, nu met mijn eigen stijgbeugels eraan, maar dat wieblende tóch meer. Ik denk wel dat ik zo'n zadel koop, ik vind de fenders (heten die dingen zo? Zit niet in het western-rijden) niet zo mooi, maar om eerlijk te zijn rijden ze wel stabieler..... Wie rijdt er hier nog meer met een Cheyenne op een fjord? Wat is jullie ervaring??
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ik heb ook een Cheyenne erop liggen inclusief fenders. Vind het een super zadeltje om te rijden, maar ben erover aan het denken om over te stappen op de Cherokee.
Helaas komt daar geen testzadel van en dat vind ik toch wel een erg grote drempel.
Nina is met dit zadel veel ruimer gaan lopen.
Helaas komt daar geen testzadel van en dat vind ik toch wel een erg grote drempel.
Nina is met dit zadel veel ruimer gaan lopen.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
Ik vind hem voor buitenritten geweldig, vooral omdat ik dan ook veel minder snel tot geen last van mijn rug krijg.
Jeskim reageert er ook heel goed op, als je het denkt doet ze het al.
Voor dressuurrijden of bakwerk gebruik ik toch mijn wintec, werkt gewoon beter..
Voor dressuurrijden of bakwerk gebruik ik toch mijn wintec, werkt gewoon beter..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ben erg benieuwd!Charret schreef:Zal binnenkort foto's plaatsen. Misschien dat je hem dan minder lomp vindt ogen.
Baranna 13-5-2006
Ik rij eigenlijk alleen buiten. Ik heb voor dressuur/springen nog wel een Kieffer, is van de oude Jackie geweest. Ik ga even kijken of die op Marga past. Jackie was vroeger erg breed, al zal je dat nu niet meer zeggen. Ik heb gauw last van mijn knieën, enkels en heupen met rijden, hopen dat dit zadel daar ook goed voor is. Dat het lekker is voor je rug kan ik me goed voostellen, zit echt héérlijk ontspannen!Esther schreef:Ik vind hem voor buitenritten geweldig, vooral omdat ik dan ook veel minder snel tot geen last van mijn rug krijg.
Baranna 13-5-2006
Ik heb 'm hier ook erop liggen, incl. de fenders. Héérlijk zadeltje gewoon! Buitenritten maken en na uren nog geen kont- en rugpijn hebben was iets wat ik niet kon met mijn gewone zadel 
Maar aangezien ik nu geen buitenritten kan maken (
), dus voornamelijk dressuren, steekt het toch een beetje tegen... Zou toch graag een dressuurzadel hebben.
Maar buitenritten voor echt nooit meer wat anders!

Maar aangezien ik nu geen buitenritten kan maken (

Maar buitenritten voor echt nooit meer wat anders!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Nóg zachter?? Ik vind deze al heerlijk. Maar wat voor chabrak (sorry hoor, zit nog niet in de termen van westernrijden en boomloosrijden, noem de fenders ook nog steeds stijgbeugels....) hebben jullie eronder? Moet je persé zo'n dure als op de site van boomloosrijden, of kan er ook wat anders onder? Ik vind deze die ik nu te leen heb wel erg mooi, alleen zitten er van die "rubber"nopjes onder, en dat lijkt me voor een paard niet prettig, te stroef. Of valt dat mee? Die met nep-bont trekt me meer! Maar hoe houdt die zich in de wasmachine??Esther schreef:Ik vond de londen ook erg mooi hoor, heb hem gezien..
Hij is nog zachter dan de cheyenne..
Baranna 13-5-2006
Ik weet dat je met boomloos wel dekjes moet gebruiken die een soort van drukverdeling bewerkstelligen zoals een boom dat doet. Je zit dus wel aan de wat duurdere dekjes vast.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Bij het testzadel zit dus die pad waar veel paarden niet tegen kunnen en daar schuurplekken en witte haren van kunnen krijgen. Ze verkopen die pads ook niet meer.
Vanaf nu zit er fleece onder. Je bent wel gebonden aan die dekjes vrees ik. Die zijn speciaal voor deze zadels gemaakt. Ze komen er steeds meer in verschillende kleurtjes, alleen de prijzen blijven wel best hoog. Helaas.
In de dekjes zitten overigens inderdaad inlages die voor optimale drukverdeling moeten zorgen.
Vanaf nu zit er fleece onder. Je bent wel gebonden aan die dekjes vrees ik. Die zijn speciaal voor deze zadels gemaakt. Ze komen er steeds meer in verschillende kleurtjes, alleen de prijzen blijven wel best hoog. Helaas.
In de dekjes zitten overigens inderdaad inlages die voor optimale drukverdeling moeten zorgen.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Je kunt ook een budgetpad nemen die is goedkoper. Op PP staan foto's door Saskia geplaatst van RB met de barefoot met budgetpad.
Ik hoor trouwens alleen maar mensen die het zadel meteen prima vinden zitten. Ik zelf reed er ook meteen mee weg. Voor dressuurwerk gebruik ik wel liever mijn dressuurzadel, maar in het bos echt liever de barefoot.
Ik hoor trouwens alleen maar mensen die het zadel meteen prima vinden zitten. Ik zelf reed er ook meteen mee weg. Voor dressuurwerk gebruik ik wel liever mijn dressuurzadel, maar in het bos echt liever de barefoot.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Het zadel kan niet zonder het dekje. Dys zo'n dure is heel belangrijk voor de drukverdeling en de vrije ligging van de ruggegraat.
Mijn paarden kunnen tot nu toe goed over die rubberen, Sympanova heet het geloof ik..
Mijn paarden kunnen tot nu toe goed over die rubberen, Sympanova heet het geloof ik..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik heb zelf een standaard grandeur pad dus met fleece/wol (wat is het ook alweer) aan de onderkant. Dit bevalt heel goed.
De pad is afgelopen week voor het eerst gewassen en hield zich keurig. Je zult wel de inlages eruit moeten halen.
Zo'n pad moet je zien als je halve zadel. Zonder het een zal het ander niet goed werken.
De pad is afgelopen week voor het eerst gewassen en hield zich keurig. Je zult wel de inlages eruit moeten halen.
Zo'n pad moet je zien als je halve zadel. Zonder het een zal het ander niet goed werken.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
Zhellie Orsta x Briggen
Ok, bedankt allemaal voor jullie berichtjes. Ik weet wel bijna zeker dat ik de Cheyenne aan ga schaffen, met het dure dekje..
Baranna 13-5-2006