Mijn eerste ervaring

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Yvette_Minouk

Mijn eerste ervaring

Bericht door Yvette_Minouk » zo 06 mei 2007, 16:55

Met een barefootzadel!

Mam heeft na even dubben een barefoot gekocht. Vrijdag kwam die dan eindelijk binnen met de post. (Een zadel gewoon in een doos :roll: )
En 's avonds met Gaby de les gereden, omdat Noek thuis moest blijven.

Laat ik het zo zeggen wat betreft Gaby: rijden met haar was voor mij normaal totaal níet leuk, weinig rem, kort nekje wat niet wilde afbuigen en een scheef lopend paard. Maar ik heb voor het eerst goddelijk gereden op haar. Ik kreeg haar heerlijk nageeflijk en ze bleef mijn hand ook opzoeken. Geen idee of het zadel daar nu aan meewerkte, maar het reed lekker en Gaby reageerde uitstekend, ook op mijn zit terug naar de stap. En als ze nageeflijk liep, liep ze ook gelijk recht.

Dus ik had goede hoop voor het rijden met Minouk met de barefoot!

Nou niet dus O:)
Ik kon er totaal níet mee rijden. Ik knalde de hele tijd voor tegen de 'boom' aan (jaa wat is het precies als je het geen boom mag noemen). Ik zat vééls te breed, wat ik met een normaal zadel nog niet eens heb.
En naja het was gewoon drie keer niks.

Enig minpuntje aan het zadel vind ik, dat ik contact met de buik heel moeilijk kan krijgen omdat ik met mijn kuit tegen het zadelblad zit te duwen, maar niet bij de buik kom. Terwijl ik met een VZG een perfecte aansluiting heb.

Het is even wennen! En met Gaby zal ik er waarschijnlijk nog wat vaker plezierig mee rijden. Maar de combinatie Minouk + Barefoot is gewoon 3 keer niks. Gelukkig was ik niet de enige en vloog mam ook alle kanten op :D

Pfff dat wordt doorsparen voor een goed dressuurzadel.. O:)
claudia

Bericht door claudia » zo 06 mei 2007, 17:30

Ik zweer bij een dressuurzadel. Voor mij niets anders meer.
Ik heb ook eens een keer op zo´n boomloos zadel gereden maar ik vond het drie keer niets.
Heel veel mensen vinden het fijn maar ik kan er niets mee.

een tweedehands is altijd nog een goede optie :D
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Mir

Bericht door Mir » zo 06 mei 2007, 17:51

1000 mensen 1000 meningen gelukkig, ik rij ook het liefst op een dressuurzadel maar het zal ook zeker per paard verschillen, ook wat een paard misschien zelf prettig vind.
heb je al een zadel op het oog? Ik dacht dat je een KN had voor Minouk?
Charret

Bericht door Charret » zo 06 mei 2007, 17:58

Ik heb ook de Cheyenne geprobeerd en vond het ook helemaal niks. Ook om die redenen. Geen contact met de buik waar nodig en ook ik stootte tegen de 'boom'aan. Toen het London testzadel gekregen, dus het dressuur model en ik vond hem heerlijk!
Ik merkte duidelijk verschil in het rijden. Jouke was soepeler en vrijer in zijn rug. Heerlijk gewoon. Me moeder was ook op slag verliefd, zij ging door het zadel vanzelf haar bekken kantelen. Iets waar ze bij ons gewone dressuur zadel moeite mee heeft.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Esther

Bericht door Esther » zo 06 mei 2007, 18:22

Ik heb hetzelfde hoor.. Voor buitenritten vind ik hem heerlijk, maar voor dressuur en overig bakwerk gebruik ik mijn wintec..

Ik vind het ook moeilijk om mijn benen eraan te leggen, met gewone beugels is dat al anders, maar nog steeds niet optimaal..

Dat tegen de pommel aan komen is trouwens in het begin wel eens het geval, dan kom je tijdens het staan te hoog uit het zadel..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
saskia
Moderator

Bericht door saskia » zo 06 mei 2007, 18:49

Ik heb gister op die van wendy gezeten. Voor buitenritten zou ik hem zo willen hebben, maar mijn dressuurzadel zit voor mij toch lekkerder :D
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Charret

Bericht door Charret » zo 06 mei 2007, 19:18

Esther schreef: Dat tegen de pommel aan komen is trouwens in het begin wel eens het geval, dan kom je tijdens het staan te hoog uit het zadel..
Dat heb ik natuurlijk al vrij snel bij Jouke vanwege zijn gangwerk.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » zo 06 mei 2007, 19:22

Charret schreef: Toen het London testzadel gekregen, dus het dressuur model en ik vond hem heerlijk!
We hebben ook het London zadel, dressuurmodel leek me daarom ook fijner. Ik heb geen ervaring met de andere barefoots.

@ Mir, ja we hebben een KN-dressuur, maar daar rij ik al een jaar of 3 niet meer mee, omdat die uiteindelijk toch echt niet paste. Hij klapperde achter. Daarna is die naar Olette verhuist. Dus ik rij alweer 3 jaartjes met mijn oude VZG.

@ Claudia, tweedehands is zeker een optie. Ik kijk regelmatig op marktplaats om te neuzen, maar vind het heel moeilijk.
Ik heb geen idee wat goed zou passen, Minouk heeft veel kussen nodig achter en heeft voor een fjord aardig schoft. Maar tweedehands via een winkel zou wel een optie zijn. Alleen weet ik zo nog geen adressen.
Plaats reactie