Shetje geholpen?
Shetje geholpen?
Ik rijd elke dag langs een weitje en daar staan twee shetjes. Ik ken de eigenaren wel een beetje en ik weet dat ze weinig van paarden weten.. Het zijn echt hobbelpaardjes voor de kinderen..
Nu staat er eentje al een poosje niet echt lekker, telkens lag het diertje in de wei en op een gegeven moment bedacht ik dat het wel erg toevallig werd.
Vandaag heb ik haar zien staan in de wei en het leek mij erg op hoefbevangenheid, voorbenen ontlasten. De pony's stonden nog steeds behoorlijk op het gras..
Nu heb ik het thuis overlegd, mijn moeder kent die mensen ook wel, het zijn heel aardige mensen, maar dus niet zulke paardenmensen. Mijn moeder zei ook, nou bel dan gewoon even op, waarin je het uitlegt.
Nou, ik de telefoon gepakt de mensen opgebeld en gewoon gevraagd of er iets met het diertje was.. Die vrouw zei wel dat het diertje wat stram was en dat ze er al wat voor hadden gehaald.
Ik heb netjes uitgelegd wat ik dacht dat het was en dat het toch wel belangrijk was dat er een Da bij kwam kijken, aangezien het best ernstig kan zijn.
Heb ook verteld dat het diertje schraal moest worden gehouden en in de modder kan het de pijn verlichten, maar een Da is belangrijk..
Die vrouw zei nog wel dat ze er wel goed voor zorgden, maar ik vertelde ook dat ik dat niet ontstreed, maar dat je het gewoon moet kunnen zien, ervaring en kennis, wat het is en dat ik het toevallig zag..
Ik vond het wel eng om te bellen, maar ik was achteraf blij dat ik het heb gedaan, wel een beetje bemoeierig, maar ik kon het ook niet langer op zijn beloop laten..
Zouden jullie hetzelfde doen, of hebben jullie zoiets van niet mee bemoeien??
Nu staat er eentje al een poosje niet echt lekker, telkens lag het diertje in de wei en op een gegeven moment bedacht ik dat het wel erg toevallig werd.
Vandaag heb ik haar zien staan in de wei en het leek mij erg op hoefbevangenheid, voorbenen ontlasten. De pony's stonden nog steeds behoorlijk op het gras..
Nu heb ik het thuis overlegd, mijn moeder kent die mensen ook wel, het zijn heel aardige mensen, maar dus niet zulke paardenmensen. Mijn moeder zei ook, nou bel dan gewoon even op, waarin je het uitlegt.
Nou, ik de telefoon gepakt de mensen opgebeld en gewoon gevraagd of er iets met het diertje was.. Die vrouw zei wel dat het diertje wat stram was en dat ze er al wat voor hadden gehaald.
Ik heb netjes uitgelegd wat ik dacht dat het was en dat het toch wel belangrijk was dat er een Da bij kwam kijken, aangezien het best ernstig kan zijn.
Heb ook verteld dat het diertje schraal moest worden gehouden en in de modder kan het de pijn verlichten, maar een Da is belangrijk..
Die vrouw zei nog wel dat ze er wel goed voor zorgden, maar ik vertelde ook dat ik dat niet ontstreed, maar dat je het gewoon moet kunnen zien, ervaring en kennis, wat het is en dat ik het toevallig zag..
Ik vond het wel eng om te bellen, maar ik was achteraf blij dat ik het heb gedaan, wel een beetje bemoeierig, maar ik kon het ook niet langer op zijn beloop laten..
Zouden jullie hetzelfde doen, of hebben jullie zoiets van niet mee bemoeien??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Dat vind ik heel afhankelijk van de mensen van wie het diertje is. In jouw geval zal ik waarschijnlijk ook gebeld hebben (of zou langsgegaan zijn). Je kan dat soort dingen natuurlijk op verschillende manieren zeggen, een hele belerende manier en een behulpzame manier. En volgens mij heb jij dat laatste gedaan. Nu maar hopen dat die mensen je advies opvolgen en inderdaad een dierenarts gaan bellen maar meer kan jij niet doen lijkt me. Ik vind het heel netjes van je dat je toch de stoute schoenen hebt aangetrokken.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
- Anne&Wendie
- Contacteer:
Heb zoiets 2 jaar terug gehad, die mensen hebben 2 pony's en er redelijk verstand van. Zag dat dier ook alleen maar liggen en heb aangebelt, ze vonden het heel attent van me en de DA was al op weg. Die pony was bevangen, ben volgende dag nog langsgeweest om te vragen hoe het met haar ging.
Dus ik heb het zelfde gedaan, al vond ik het wel eng. Kende die mensen niet eens. Je hebt goed gehandeld, vind ik.
Dus ik heb het zelfde gedaan, al vond ik het wel eng. Kende die mensen niet eens. Je hebt goed gehandeld, vind ik.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl