Staart vreten....
Staart vreten....
Wie heeft er ervaring met staart-vretende veulens? Bij die boer/fokker (KWPN) waar ik werkte deden veulens het wel, maar dat was maar tijdelijk. Wij hebben een jaarling, KWPN-er, die vreet dus vreselijk aan Diëgo's staart. Hij heeft al zo'n dikke kont
, en dan ook nog zo'n klein staartje erbij, lijkt hij nóg dikker!! Gister zag ik dat ze ook een stuk uit Jackie staart heeft gekauwd....Marga blijft ze gelukkig vanaf. Ik ben gister maar weer aan het smeren gegaan, dat spul helpt wel, maar ik vraag me af of zo'n veulen over dat irritante gedrag heengroeit, of dat ze altijd een staartvreter blijft. Bij die boer/fokker is geen volwassen paard ie het doet, dus ik denk dat het jongheid is.....hoop het...

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ik denk dat het wel overgaat Ivonne, zeker als je vies-smaakje-spul in de staarten (en Marga's voorpluk
) blijft doen 
(oeh, ze moet ook echt niet aan Marga's staart komen, dan zal ik haar wel even pakken
)

(oeh, ze moet ook echt niet aan Marga's staart komen, dan zal ik haar wel even pakken

Ereplaatsje voor

Ik kan ook wel janken om Diëgo's staart, hij had alles zó mooi op 1 lengte..... 

Baranna 13-5-2006
Hertshoornolie erop spuiten. Stinkt enorm en de staart wordt er wel bruin van (uitwasbaar), maar werkt geweldig
Vergeet de voorpluk niet in te spuiten, die is vaak ook nog wel geliefd om kaal te vreten.
De meeste doen het tijdelijk, maar het is toch zonde van de staart van je paardje. Er zijn paarden die ermee doorgaan, ook op latere leeftijd. Ken er helaas meerdere. Zelfs één die luchtzuigt op de manenkam van andere paarden en zo dus de manen eraf vreet.

De meeste doen het tijdelijk, maar het is toch zonde van de staart van je paardje. Er zijn paarden die ermee doorgaan, ook op latere leeftijd. Ken er helaas meerdere. Zelfs één die luchtzuigt op de manenkam van andere paarden en zo dus de manen eraf vreet.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Ik heb altijd geleerd dat je bij je veulen het haar om de lippen af moet knippen (dus niet de voelharen, maar het sikje wat sommigen hebben), zodat ze haar in hun mond niet gaan associeren met eten. Bij Cosimo heb ik dat gedaan en die heeft geen dag aan de staart van Iza of andere paarden gezeten...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Wij doen hier hetzelfde als Yvette beschrijft, het schijnt zo te zijn dat het veulen eerst met de mond door de haren srtijkt en dan hier een zeer aangenaam gevoel door ervaart. Het knabbelen volgt dan snel. Ik heb altijd een spuitbus Oleum Animale klaarstaan, dit is ook op basis van hertshoorn olie. Succes !
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Het probleem is niet zozeer wát ik erin smeer, maar hoelang, moet ik dit altijd blijven doen of stopt ze ermee als ze ouder wordt??
Het spul dat ik gebruik helpt wel goed, maar het is zo smerig voor mezelf, ookal gebruik ik handschoenen. Je kan echt 3 dagen niet met je handen in je mond komen
Het spul dat ik gebruik helpt wel goed, maar het is zo smerig voor mezelf, ookal gebruik ik handschoenen. Je kan echt 3 dagen niet met je handen in je mond komen

Baranna 13-5-2006
Ik heb geen probleem met staartvretende veulens maar RB dacht vorig jaar ik begin gewoon lekker aan mijn eigen staart! Het is nu nog niet bijgegroeid. Het ziet er werkelijk waar niet uit en hij had echt een supermooie dikke staart! Spuit er nu ook vliegenspul met hertshoornolie in (twee vliegen in een klap) Nu is het afgelopen.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift