Staartbandage slecht?
Die azijn heb ik ook altijd meegekregen ja (en soms ook wel toegepast). Bij wondjes inderdaad niet fijn, maarja dan is bijna alles wat je er in of op smeer niet prettig en soms wil dat prikken daarna wel jeukstillend zijn!
En heel veel wassen is ook niet goed trouwens voor haar en huid! Zo heb ik Sas vandaag zelfs olie op de staartwortel en staartharen gesmeerd, want dat werd nu zo ontzettend droog.
Maargoed, waarom merries exact schuren aan het eind van de dracht, geen idee. Maar na een beetje brainstormen kom ik toch op het slapper worden van de banden en vulva, die bij beweging dus meer triller en daarmee misschien sneller jeuk veroorzaken (want heb ook niet altijd het idee dat ze jeuk aan de staart hebben, maar juist achter de staart, bij de vulva).
En heel veel wassen is ook niet goed trouwens voor haar en huid! Zo heb ik Sas vandaag zelfs olie op de staartwortel en staartharen gesmeerd, want dat werd nu zo ontzettend droog.
Maargoed, waarom merries exact schuren aan het eind van de dracht, geen idee. Maar na een beetje brainstormen kom ik toch op het slapper worden van de banden en vulva, die bij beweging dus meer triller en daarmee misschien sneller jeuk veroorzaken (want heb ook niet altijd het idee dat ze jeuk aan de staart hebben, maar juist achter de staart, bij de vulva).
Geluk is de vrucht van intens werk
De betadine shampoo was ik ook mee omdat die het uitdrogende effect van de andere shampoo weer een beetje wegneemt. En de manenliquid is ook best vettig... Het is voor mij kiezen tussen een paard wat zich ziek schuurt, of m'n paard regelmatig wassen waarna ze totaal geen last meer heeft... Ik ga toch voor dat laatste...Bella schreef:Die azijn heb ik ook altijd meegekregen ja (en soms ook wel toegepast). Bij wondjes inderdaad niet fijn, maarja dan is bijna alles wat je er in of op smeer niet prettig en soms wil dat prikken daarna wel jeukstillend zijn!
- Cindy+Uniek
ik weet dat ik onwijs geluk heb gehad met uniek.... ik deed vroeger de avond voor wedstrijd haar wassen, startbanadage erom zodat ze schoon zou blijven en dan de volgende dag eruit..... totdat ik op de paardenschool (waar ik toentertijd op zat) te horen kreeg dat zo'n bandage hooguit anderhalf uur om mag en je moet hem met gemak met één hand er zo uit kunnen halen (DUS NIET EENS ECHT TREKKEN!!) daar schrok ik best wel van en heb hem nooit meer om gedaan...... kelly haar situatie is echt de ergste ja, maar als je paard z'n staart afsterft (de haren dus alleen al) of uitvallen ben je ook al niet blij denk.... met een kale..... dat groeit niet zo snel aan...... dus niet doen nee zou ik zeggen!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
@Vjestagirl: Betadineshampoo is ook uitdrogend, alleen met daarbij ontsmettende werking. Jodium droogt namelijk ook enorm in
! (ooit eens jodium op mh handen gehad...wil je ook niet te vaak meemaken)
Maar bedoelde maar te zeggen dat van erg vaak wassen, paarden ook jeuk kunnen krijgen. Maar dit was niet rechtsreeks aanvallend richting jou bedoeld, maar gewoon algemeen als opmerking!

Maar bedoelde maar te zeggen dat van erg vaak wassen, paarden ook jeuk kunnen krijgen. Maar dit was niet rechtsreeks aanvallend richting jou bedoeld, maar gewoon algemeen als opmerking!
Geluk is de vrucht van intens werk
Ik vatte het ook echt niet als aanval opBella schreef:@Vjestagirl: Betadineshampoo is ook uitdrogend, alleen met daarbij ontsmettende werking. Jodium droogt namelijk ook enorm in! (ooit eens jodium op mh handen gehad...wil je ook niet te vaak meemaken)

Ik heb te horen gekregen in de winkel dat ik dat maar moest doen, om te voorkomen dat t uitdroogt...