Annelisa wordt nu echt 'groot'

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Annelisa wordt nu echt 'groot'

Bericht door Reinou » za 28 apr 2007, 10:27

Tsja figuurlijk dan hè, want ze is nog niet zo onwijs groot (nog geen 1.40) :D

Tot nu toe had ik haar al een paar keer los gelongeerd, maar ze snapte er niks van en ze vond er helemaal niks aan. "Zweep? Die is toch om mee te knuffelen? Wat sta je nou raar te springen en geluiden te maken? Ik snáp je niet!"

:+

Maargoed, vandaag weer een nieuwe poging gedaan. Om het even anders te doen, besloot ik het hoofdstel weer eens erbij te halen. Die heeft ze nu 2x in gehad en beide keren waren in februari geloof ik O:) Toen was ze er heel erg van onder de indruk. Ze ging gelijk lekker kauwen, en tegelijkertijd probeerde ze vanalles te verzinnen om het hoofdstel af te krijgen.

Bokken, hoofdschudden, zo langzaam mogelijk stappen of draven en dan d'r voorbeentjes omhoog slaan in de hoop dat het hoofdstel 'vanzelf' af zou vliegen, schuren bij alles waar aan geschuurd kon worden. Echt een geweldig gezicht :))

Stappen was dus niet zo geslaagd, maar draven ging super. Ze had lekker de gang erin, ik hoefde niet zo mijn best te doen om haar op gang te houden. Af en toe sprong ze lekker weg, echt zo anders dan de vorige keren. Ze begint nu ook echt naar mijn hulpen te luisteren :+:

Daarna hoofdstel af, touwhalster om en nog een klein stukje gewandeld. Ze had wel wat grasjes verdiend :D Sinds die rare sprongen van haar een tijdje geleden, doe ik nu kleine stukjes zodat ze braaf blijft. Die kunnen we vanzelf weer uitbreiden, want het gaat steeds makkelijker!

De eigenaar vroeg al wanneer ik erop ging zitten. Nou eh, voorlopig nog niet hoor....zo lekker verder leren is denk ik de beste manier. Ze zal vanzelf wel aangeven wanneer het kan, zo is het met Yli ook gegaan. Die had wat meer tijd nodig, maar het gaat nu dan ook super!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
lauraatje

Bericht door lauraatje » za 28 apr 2007, 12:55

Wat goed! En inderdaad, zo lekker rustig aan wat dingen bij leren is helemaal niet verkeerd. Dan krijgt ze al genoeg te verwerken.
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » za 28 apr 2007, 16:51

Heel herkenbaar! :j
Arisca heeft vandaag voor de tweede keer een bit in gehad (even voor de foto's die ik vandaag heb gemaakt).
Dat gaat ook erg goed!
Laatst gewijzigd door jessica op za 28 apr 2007, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » za 28 apr 2007, 16:55

Prima manier om een diertje eraan te laten wennen lekker de tijd nemen en niks haasten.
Gewoon kijken wat het diertje wil! Succes ermee :D maar dat gaat geloof ik wel goedkomen.
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » zo 29 apr 2007, 07:01

Erop en rijden dit duurt al lang genoeg :+ . Fijn dat ze steeds beter naar je luisterd *o/*
Charret

Bericht door Charret » zo 29 apr 2007, 08:51

Haha, dat moet vast een komisch gezicht zijn geweest. Wanneer je denkt dat ze toch wel heel snel leren, snappen ze van zoiets weer totaal niks. :D Geweldig!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 29 apr 2007, 10:33

Hahaha Denise, is goed joh, betaal jij de ziekenhuiskosten? }-)
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » zo 29 apr 2007, 13:08

Nou nee dacht eigelijk eerder dat Anne erop gaat hij is minder zwaar :+ . Hij heeft haast ik niet :D
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 29 apr 2007, 13:11

Mooi zo, ik ook niet namelijk :P
Maar ik denk niet dat je Anne gauw op een paard zult zien, zelfs al istie nog zo braaf O:)
Sabbel

Bericht door Sabbel » zo 29 apr 2007, 13:59

Ja, en dan opeens zijn ze groot. Arin heeft van de weet ook voor de tweede keer een hoofdstel omgehad. De eerste keer zijn we er alleen een klein rondje mee wezen stappen, de tweede keer mocht hij los in de longeerbak. Het zal wel niets met het hoofdtel te maken hebben gehad, maar hij is nog nooit zo stout geweest. :D Net als Annelisa was hij ook aan het kauwen alsof zijn leven ervanaf hing. Ze lijken meteen al heel wat met zo'n ding om he!
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

Afbeelding
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » zo 29 apr 2007, 18:25

Yoline schreef:Mooi zo, ik ook niet namelijk :P
Maar ik denk niet dat je Anne gauw op een paard zult zien, zelfs al istie nog zo braaf O:)
Oh ja Anneliesa is ZOOOOOO braaf die doet nooit wat. Steigeren aan de hand :o
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 30 apr 2007, 04:47

Bijvoorbeeld :+ Daarom stap ik er liever ook niet te gauw op, je ziet hoe braaf Yli het nu doet, en hoe die eerst was O:)
Plaats reactie