even voorstellen : Yvon72
even voorstellen : Yvon72
Ook ik wil mezelf even voorstellen.
Heet dus Yvon en ben 34 jaar (pfff wat een leefdtijd alweer)
heb 2 kindjes en 3 honden 1 kat en een man.
waarom ik mezelf heb aangemeld voor dit forum is:
Ben als 8 jarig meisje begonnen met ponyrijden tot me 18e ongeveer.
toen ik me oudste kreeg en hij interesse ging tonen in paarden, heb ik hem daar alleen maar in aangemoedigd, en dus kwam er 7 jaar geleden een shetje Lady van 19 jaar oud.
Mike en Lady waren echt een heerlijk koppel, maar door Mike zijn epelepsie mocht hij niet meer rijden, en dus verhuiste Lady naar me vriendin, waar ze nu nog staat als grasmaaier en gezeldschappony, en ze heeft het harstikke naar haar zin.
Maar nu beide kids fulltime op school zitten, en me mannetje vaak weg is voor zijn werk, wilde ik toch ook iets voor mezelf en kwam ik toch weer terug op een paard....
Maar ja wat voor paard.....dat werd voor mij de fries.
Dus sinds 1 april lease ik nu een fries paard, en jemmig zeg wat viel dat tegen zeg, en wat is zoiets hoog......en toen in galop kwam ik er pas achter dat ik eigenlijk nooit paard had gereden, maar eigenlijk altijd op pony's had gereden, en dat dat dus ook de reden was geweest waarom ik gestopt was, met paardrijden.
Ik wilde toen helemaal niet op een paard rijden.
Maar het klikt harstikke goed tussen Jasmijn(de fries) en mij, dus al gauw werd er gesproken over eventueele koop, maar pfff de manegeeigenaar vraagt echt de hoofdprijs voor haar.
Dus dat gaat gebeuren en daarom hebben we de lease ook stopgezet per 1 mei.
En gaan we lekker op zoek naar iets anders, want 5500,- voor een fries manegepaard van 11 jaar zonder papieren is me toch iets te......
Dus automatisch ging ik op zoek op marktplaats naar een fries, of naar een tinker, dit omdat ik vrij stevig ben, en op een arabier zou ik het niet eens aandurven(dat beestje knakt in tweeen).
Maar toen kwam ik een fjord tegen, en de herrinderingen kwamen naar boven.....
me vriendin had vroeger in Boskoop bij haar huis der fjord staan, en wat een goedsul was dat......hele verkleedpartijen heeft dat beestje moeten doorstaan.geweldig...
En nu weet ik het zeker, na een paar dagen al hier te hebben meegelezen, IK WIL EEN FJORD.
Heerlijk om mee recreatie te rijden, leuk voor me kids, en bovenal, heerlijk om te vertroetelen.
Het eigenwijzen van een shetje, zo sterk als een paard, en de ondeugd van een kind wat een snoepje jat.
Dus langzaam ga ik mezelf in lezen en ga ik op zoek naar een Fjord, die in bij ons gezinnetje kan toevoegen.
Nou sorry het is een heel verhaal geworden, maar ja wil ook zoveel vertellen.
Maar eerst ga ik maar eens genieten van jullie mooie foto's.
Heet dus Yvon en ben 34 jaar (pfff wat een leefdtijd alweer)
heb 2 kindjes en 3 honden 1 kat en een man.
waarom ik mezelf heb aangemeld voor dit forum is:
Ben als 8 jarig meisje begonnen met ponyrijden tot me 18e ongeveer.
toen ik me oudste kreeg en hij interesse ging tonen in paarden, heb ik hem daar alleen maar in aangemoedigd, en dus kwam er 7 jaar geleden een shetje Lady van 19 jaar oud.
Mike en Lady waren echt een heerlijk koppel, maar door Mike zijn epelepsie mocht hij niet meer rijden, en dus verhuiste Lady naar me vriendin, waar ze nu nog staat als grasmaaier en gezeldschappony, en ze heeft het harstikke naar haar zin.
Maar nu beide kids fulltime op school zitten, en me mannetje vaak weg is voor zijn werk, wilde ik toch ook iets voor mezelf en kwam ik toch weer terug op een paard....
Maar ja wat voor paard.....dat werd voor mij de fries.
Dus sinds 1 april lease ik nu een fries paard, en jemmig zeg wat viel dat tegen zeg, en wat is zoiets hoog......en toen in galop kwam ik er pas achter dat ik eigenlijk nooit paard had gereden, maar eigenlijk altijd op pony's had gereden, en dat dat dus ook de reden was geweest waarom ik gestopt was, met paardrijden.
Ik wilde toen helemaal niet op een paard rijden.
Maar het klikt harstikke goed tussen Jasmijn(de fries) en mij, dus al gauw werd er gesproken over eventueele koop, maar pfff de manegeeigenaar vraagt echt de hoofdprijs voor haar.
Dus dat gaat gebeuren en daarom hebben we de lease ook stopgezet per 1 mei.
En gaan we lekker op zoek naar iets anders, want 5500,- voor een fries manegepaard van 11 jaar zonder papieren is me toch iets te......
Dus automatisch ging ik op zoek op marktplaats naar een fries, of naar een tinker, dit omdat ik vrij stevig ben, en op een arabier zou ik het niet eens aandurven(dat beestje knakt in tweeen).
Maar toen kwam ik een fjord tegen, en de herrinderingen kwamen naar boven.....
me vriendin had vroeger in Boskoop bij haar huis der fjord staan, en wat een goedsul was dat......hele verkleedpartijen heeft dat beestje moeten doorstaan.geweldig...
En nu weet ik het zeker, na een paar dagen al hier te hebben meegelezen, IK WIL EEN FJORD.
Heerlijk om mee recreatie te rijden, leuk voor me kids, en bovenal, heerlijk om te vertroetelen.
Het eigenwijzen van een shetje, zo sterk als een paard, en de ondeugd van een kind wat een snoepje jat.
Dus langzaam ga ik mezelf in lezen en ga ik op zoek naar een Fjord, die in bij ons gezinnetje kan toevoegen.
Nou sorry het is een heel verhaal geworden, maar ja wil ook zoveel vertellen.
Maar eerst ga ik maar eens genieten van jullie mooie foto's.
Welkom op dit forum!
Leuk dat je de fjord hebt (her)ontdekt! Zoals je zegt, fjorden zijn vaak erg veelzijdig: je kunt er geweldig mee recreëren maar vaak kunnen ze ook in veel takken van de sport leuk meedraaien! Veel succes met je zoektocht naar jouw ideale fjord.
Ik zal mezelf trouwens ook nog even voorstellen: ik ben Daphne, 21 jaar en mijn fjordenmerrie Yanneke is over anderhalve week uitgerekend dus als het goed is komt er dan een mooi gezond veulentje bij!
Leuk dat je de fjord hebt (her)ontdekt! Zoals je zegt, fjorden zijn vaak erg veelzijdig: je kunt er geweldig mee recreëren maar vaak kunnen ze ook in veel takken van de sport leuk meedraaien! Veel succes met je zoektocht naar jouw ideale fjord.
Ik zal mezelf trouwens ook nog even voorstellen: ik ben Daphne, 21 jaar en mijn fjordenmerrie Yanneke is over anderhalve week uitgerekend dus als het goed is komt er dan een mooi gezond veulentje bij!
Dat klinkt als een goed overwogen keus voor een fjord..
Ze zijn ook zo leuk!! Ik hoop dat je snel wat leuks tegen komt..
Ik be Esther en ben in bezit van de fjordenmerries Jeskim van bijna 18, Benta, haar dochter van bijna 2 en Tea van bijna 9 en over een kleine week verwacht Tea haar veulen.
Ik ben ook werkzaam bij de fjordenhengstenhouder B. van den Berg. Daar hebben we op het moment niet iets geschiktst staan denk ik..
Ze zijn ook zo leuk!! Ik hoop dat je snel wat leuks tegen komt..
Ik be Esther en ben in bezit van de fjordenmerries Jeskim van bijna 18, Benta, haar dochter van bijna 2 en Tea van bijna 9 en over een kleine week verwacht Tea haar veulen.
Ik ben ook werkzaam bij de fjordenhengstenhouder B. van den Berg. Daar hebben we op het moment niet iets geschiktst staan denk ik..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Thessa Keizer
Nou allereerst welkom hier op dit leuke forum waar je zeker heel veel informatie vandaan zult kunnen halen.
Ik ben Thessa 31 jaar, en heb samen met mijn vriend, 3 honden, 4 katten een haflingerruin Blaze van 7 jaar en onze kleine dondersteen van 3 jaar, de fjordenruin Aike.
Succes met je zoektocht je zult ongetwijfeld iets kunnen vinden wat bij jullie situatie past.
Groetjes Thessa en Aike
Ik ben Thessa 31 jaar, en heb samen met mijn vriend, 3 honden, 4 katten een haflingerruin Blaze van 7 jaar en onze kleine dondersteen van 3 jaar, de fjordenruin Aike.
Succes met je zoektocht je zult ongetwijfeld iets kunnen vinden wat bij jullie situatie past.
Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Welkom op FW!
Fjorden zijn inderdaad superleuk en lekker veelzijdig. Ik ben Annemarie en al weer ruim 3 jaar het baasje van Nisko (merrie van 14 jaar). Hoop binnenkort een 2e Fjord aan de "veestapel" toe te voegen.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Heel verhaal, maar heerlijk om te lezen hoor Yvon!
Je hebt er echt goed over zitten denken.
En helemaal top dat je dan ook van je laat horen hier. Hoe meer fjordenmensen hoe gezelliger!
Ik ben trouwens Annabel, 21 jaar en eigenaresse van fjordenhengstje Cai. Daarnaast rijdt ik zijn beide ouders, de over een maand 10 jaar oud wordende merrie Saskia en de over 5 dagen alweer 17 jaar oude hengst Anton. Succes met je zoektocht!!
Je hebt er echt goed over zitten denken.
En helemaal top dat je dan ook van je laat horen hier. Hoe meer fjordenmensen hoe gezelliger!
Ik ben trouwens Annabel, 21 jaar en eigenaresse van fjordenhengstje Cai. Daarnaast rijdt ik zijn beide ouders, de over een maand 10 jaar oud wordende merrie Saskia en de over 5 dagen alweer 17 jaar oude hengst Anton. Succes met je zoektocht!!
Geluk is de vrucht van intens werk
- Cindy+Uniek
hallo! ik ben Cindy, 20 jaar en heb een fjordenmerrie Uniek van 8 jaar (van veulen af aan!) die in mei haar veulen krijgt als het goed is!! en sinds half februari heb ik er een bonte kwpn'er bij Tricolor!
leuk dat je voor de fjord gaat!! als je de juiste vind heb je er je hele leven plezier van!!! die van mij gaat nooit meer weg!!!
succes met zoeken!
leuk dat je voor de fjord gaat!! als je de juiste vind heb je er je hele leven plezier van!!! die van mij gaat nooit meer weg!!!
succes met zoeken!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥

Ik ben Jessica, 22 jaar en woon in Friesland.
Ben in het bezit van twee fjordenmerrie's: de 11 jarige Prisca en haar bijna 3 jarige dochter Arisca!
Leuk dat je ook opzoek gaat naar een fjord!

Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
- Anne&Wendie
- Contacteer:
-
welkom op FW! Ik ben Suzanne en samen met mijn man Leo ouders van dochter Jessie (2 jaar). ik heb zelf een fjordenruin Ronan (11 jaar) en Leo heeft een fjordenmerrie Anca (3 jaar). Volgend jaar hopen we hier een veulentje bij te hebben.
Ik wens je veel plezier op FW en succes met zoeken.
Ik wens je veel plezier op FW en succes met zoeken.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Hoi,welkom op FW,ik ben Tanja ,34 jaar en getrouwd,
we hebben een dochter van 4,en een zoon van 9.
Ik heb een fjordenmerrie van bijna 6 jaar.
Veel plezier hier en, hopelijk vind je een leuke fjord.
we hebben een dochter van 4,en een zoon van 9.
Ik heb een fjordenmerrie van bijna 6 jaar.
Veel plezier hier en, hopelijk vind je een leuke fjord.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Hi Yvon,
klinkt als een goede keus. Maar goed, daar zit je dan ook op een Fjordenforum voor
Ik ben Charret, 21 jaar en heb een Fjorden merrie van net 3 jaar, Alies.
Ook hebben we een Fries Jouke, een ruin van 4 jaar en een shetlander hengstje van 9 maanden, Yosemite Sam!
Veel plezier hier op FW!
klinkt als een goede keus. Maar goed, daar zit je dan ook op een Fjordenforum voor

Ik ben Charret, 21 jaar en heb een Fjorden merrie van net 3 jaar, Alies.
Ook hebben we een Fries Jouke, een ruin van 4 jaar en een shetlander hengstje van 9 maanden, Yosemite Sam!
Veel plezier hier op FW!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Welkom, ik ben Andrea, 29 jaar en in het trotse bezit van mijn bijna 7 jarige fjordenmerrie Vinga,
die elk moment kan gaan bevallen van haar eerste veulen.
Succes met je zoektocht naar de geschikte fjord
die elk moment kan gaan bevallen van haar eerste veulen.
Succes met je zoektocht naar de geschikte fjord

† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Veel plezier hier, en succes met je zoektocht.
Ik ben Marijke en heb samen met mijn vriend 2 fjordenruinen (11 en 2,5 jaar) en een trekpaardenruin van 3 jaar. Verder heb ik vanaf a.s. dinsdag er een pleegkind (nou ja kind...fjord
) voor een jaar bij. Een 3,5 jarige broer van ons 2,5 jarige. Zijn baasje gaat een jaar naar Australie en wij zorgen dan een jaartje voor hem.
Ik ben Marijke en heb samen met mijn vriend 2 fjordenruinen (11 en 2,5 jaar) en een trekpaardenruin van 3 jaar. Verder heb ik vanaf a.s. dinsdag er een pleegkind (nou ja kind...fjord

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
vanaf hier ook welkom!
Ik heb een fjorden merrie die heet Vera
Mijn dochter heeft een fjordenmerrie Muis, die heeft nu een veulen Dewi. En ze heeft de kruizing appaloosa Fjord: Vlekkie
Verder staat het veulen van Vera (Aryn van Inge) nog bij ons en de fjorden ruin Ids (van Ottelyne)
Veel succes met je zoektocht naar een fjord.
oja ik ben sandrien
Ik heb een fjorden merrie die heet Vera
Mijn dochter heeft een fjordenmerrie Muis, die heeft nu een veulen Dewi. En ze heeft de kruizing appaloosa Fjord: Vlekkie
Verder staat het veulen van Vera (Aryn van Inge) nog bij ons en de fjorden ruin Ids (van Ottelyne)
Veel succes met je zoektocht naar een fjord.
oja ik ben sandrien
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo