Ansgar in de Paardenkrant
Ansgar in de Paardenkrant
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Zeker mooi stuk!
Bart is erg positief zo te lezen!
Vind het ook een erg goed idee om buienlandse hengsten wat te wisselen met hengsten van hier, zoals Bart dat graag zou willen!
Wel vreemd dat die proeven hier niet erkend zijn...?!
Bart is erg positief zo te lezen!
Vind het ook een erg goed idee om buienlandse hengsten wat te wisselen met hengsten van hier, zoals Bart dat graag zou willen!

Wel vreemd dat die proeven hier niet erkend zijn...?!
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Echt een goed stuk geworden!
Alleen ik blijf het vreemd vinden dat de verrichtingsproeven in Belgie niet hier geldig zijn...
Dan schort het toch wat aan de overkoepelende organisatie van de stamboeken...
Alleen ik blijf het vreemd vinden dat de verrichtingsproeven in Belgie niet hier geldig zijn...
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Aan de ene kant is het raar,... aan de andere kant, vraag ik me af of de trekproef daar net zo zwaar is als hier
In Nederland moet je na een zwaar gedeelte trekken je paard uit het lampen halen, klein rondje en hem er weer voor zetten (kijken of ze nog willen blijven werken) in Belgie gebeurd dit voor dat er uberhaupt gewicht op de slee komt.
En de zadelproef is volgens mij ook niet gelijkwaardig wat ik tot nu toe dan bij de Belgische HK gezien heb.

In Nederland moet je na een zwaar gedeelte trekken je paard uit het lampen halen, klein rondje en hem er weer voor zetten (kijken of ze nog willen blijven werken) in Belgie gebeurd dit voor dat er uberhaupt gewicht op de slee komt.
En de zadelproef is volgens mij ook niet gelijkwaardig wat ik tot nu toe dan bij de Belgische HK gezien heb.
Mooi stukje geworden!!
En ja ene kant is het apart dat dat niet op elkaar aansluit (willen ze nu geloof ik wel meer gaan doen vanuit FHA, heet het geloof ik), maar de trekproef in NL is absoluut niet te vergelijken met de trekproef in Belgie, dat durf ik wel stellig te zeggen!!
En ja ene kant is het apart dat dat niet op elkaar aansluit (willen ze nu geloof ik wel meer gaan doen vanuit FHA, heet het geloof ik), maar de trekproef in NL is absoluut niet te vergelijken met de trekproef in Belgie, dat durf ik wel stellig te zeggen!!
Geluk is de vrucht van intens werk
Klopt ja dat was t (ik zat al met A van association), maar dat is natuurlijk weer van die die reclame met de vereniging die bedreigde diersoorten red (ja weet het, dat is wéér iets anders qua letters, maar daar doet het me op een of andere manier steeds aan denken. Logica qua denken he
)).

- Senna&Cajra
Ik snap echt heel goed dat hij de proeven opnieuw moet overdoen hoor!Nicole schreef: Alleen ik blijf het vreemd vinden dat de verrichtingsproeven in Belgie niet hier geldig zijn...
Hier zijn de laatste 2 jaar (daarvoor weet ik het niet zo) geen B of mindere premies behaald op de proeven, zegt genoeg toch?
In 2005 heb ik met Bidonja en Ines met Cilda een zadelproef gedaan: met als resultaat een A en AA, moesten we die in NL komen afleggen was dat hóógstens een B (volgens mij kwamen we daar nog niet, want eigenlijk deden we niets anders dan boscrossen...)
En de trekproef (hier werkproef) is volgens mij hier ook niet zo zwaar (of gewoon minder professioneel

Barts idee over Valdemann volg ik trouwens helemaal.. denk ook wel dat dat 1 van de redenen is waarom ze hem hier verkocht hebben (maar heeft wel leuke nakomelingen

Met jubileum heb ik wel wat opgevangen van dat ze hier een hengst voor een jaartje wilden ruilen met Reinar (is hij erg weg van) maar dat wilde Bart toen (nog) niet.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- joske_vuran
- Contacteer:
@Joske: Geen idee, misschien wel. Ook even afhankelijk van vervoer, etc
@Jilly: Belgie is inderdaad enorm gecharmeerd van Reinar. Maar Bart wil m nog niet kwijt, ook niet voor een jaartje, omdat ie zo ontzettend makkelijk is met dekken. (lekker rustig en ideaal als schouwhengst) kan me zo een hengst bedenken waarvoor hij m waarschijnlijk wel zo zou ruilen
@Jilly: Belgie is inderdaad enorm gecharmeerd van Reinar. Maar Bart wil m nog niet kwijt, ook niet voor een jaartje, omdat ie zo ontzettend makkelijk is met dekken. (lekker rustig en ideaal als schouwhengst) kan me zo een hengst bedenken waarvoor hij m waarschijnlijk wel zo zou ruilen