Caylinn is thuis, maar...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Claudje

Caylinn is thuis, maar...

Bericht door Claudje » zo 22 apr 2007, 07:54

...het gaat totaal niet zoals ik gehoopt had... ;(

Gisteren hebben we na de knipdag in Wanneperveen (erg goed gedaan! :j) Caylinn opgehaald bij Esther.
We hadden Ullwinn mee genomen, zodat ze niet de hele reis alleen hoefde te staan, want het was pas de derde keer
dat ze de trailer op ging. Het laden ging echt super, ze liep er in 1 keer in! En was is ze groot geworden, niet normaal,
had haar natuurlijk ook al eventjes niet meer gezien. Ze is wel echt een hele erge spriet, maar daar gaan we aan
werken :j (oftewel, lekker bijvoeren)

Maar goed, thuis aangekomen zetten we Ullwinn en Caylinn samen in de wei en eerst leek alles goed te gaan. Lekker
samen rennen. Maar ineens sloeg Ul helemaal om, hij rolde zijn ogen weg en hij ging met zijn mond zowat open keihard
op Caylinn af en dan greep hij haar op de schoft. De laatste keer was echt de druppel, hij tilde haar zowat op |( Zo heb
ik hem echt nog nooit gezien! Dus we hebben ze beide maar weer gevangen en nu staan ze in de andere wei met
een draad ertussen. Pucki staat bij Caylinn en die jaagt ook steeds met haar dikke buik achter Cay aan :? Ik snap er
niets van. Ik had me zo verheugd op dat Caylinn weer terug zou komen en dat ze samen door de wei zouden huppelen,
maar dit is wel even heel wat anders... ;(
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
lauraatje

Bericht door lauraatje » zo 22 apr 2007, 08:07

Jeetje, dat zal inderdaad een tegenvaller zijn... Misschien mist Ullwinn Marga dat hij het op de kleine afreageerd ofzo...? Hopelijk worden ze snel vriendjes!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 22 apr 2007, 08:17

Jeetje wat balen Clau!
Denk dat ze gewoon even tijd nodig hebben...het gaat straks vast wel beter!

Da's met Woudina en Annelisa ook iedere keer zo. Annelisa staat wel eens een tijdje op de andere wei, en als ze dan terugkomt moet Woudina altijd laten merken dat zij de baas is. Die keer dat ze mij trapte dus ook. En de laatste keer had ze Annelisa flink te pakken. Maar dan zie je ze soms zo naast elkaar liggen, of met de koppies over elkaars rug, en dan is 't net alsof ze het niet menen ofzo O:)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 22 apr 2007, 08:23

Mijn eerste gedachte nu is ook even: Ullwin reageert af op het feit dat Marga er niet is en Caylinn wel weer.
Maar hopelijk bedaard het straks weer een beetje, wennen ze weer aan elkaar en accepteren ze de situatie. Caylinn moet natuurlijk zich ook weer aanpassen, want in Paasloo was ze ook niet de baas, dus mept denk ik ook minder snel van zich af en is nu ook wat onzeker.
Geluk is de vrucht van intens werk
Claudje

Bericht door Claudje » zo 22 apr 2007, 08:46

Klopt denk ik ook wat jullie zeggen hoor, maar het was geen fijn gezicht :n
Zo'n 'beul' van een beest tegen zo'n kleintje...

Vanmorgen ging het al veel beter, Pucki ging met Caylinn kriebelen en Ullwinn en
Caylinn stonden neus aan neusje te eten onder de draad door :j

Afbeelding

Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » zo 22 apr 2007, 08:46

Het gaat vaak niet altijd even goed.. helaas.
Toen we Zolette terugzetten bij de groep, was Olette (de moeder) het felste en gemeenste tegen haar eigen dochter. Je zou denken dat ze elkaar nog wel kennen, of dat ze juist blij zijn elkaar te zien. Maar bij paarden gaan die regels toch weer zo anders. Komt vast weer goed, Ull stond onder Marga of niet? Nu moet zich dan weer een nieuwe hiërarchie vormen.
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 22 apr 2007, 09:12

ach arme Caylinn, ik hoop dat ze snel vriendjes worden.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » zo 22 apr 2007, 09:19

Wat zul jij geschokken zijn, hopelijk als ze wat aan elkaar gewent zijn dat het dan wat beter gaat.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 22 apr 2007, 09:47

Noor hier kon destijds Zinnish ook wel doodbijten. Kon m niet luchten of zien. En die Zoran gister is ook een duveltje met nieuwe paarden. Kwestie van afwachten. Hopelijk denkt Caylinn straks: eeh grote broer, kappen!
Maar als ik dit zo hoor gaat het al stukje beter.
Geluk is de vrucht van intens werk
Sabbel

Bericht door Sabbel » zo 22 apr 2007, 10:10

Is het niet 'gewoon' rangorde uitmaken? Het is natuurlijk geen fijn gezicht, helemaal omdat je het jezelf heel anders voorsteld. Toen Arin vorig jaar nieuw in het hengstenkoppel kwam is hij ook dagenlang afgebeult, dat is natuurlijk ook wel anders met jonge hengsten bijelkaar, maar toch. Misschien is Ullwin straks wat liever tegen zijn zusje als ze wat aan elkaar gewent zijn en allebei hun eigen plekje veroverd hebben.
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

Afbeelding
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » zo 22 apr 2007, 10:25

Je wil niet weten hoe RB de eerste week op Ulvy reageerde. Hij moest er niks van hebben, mepte en beet haar en joeg haar steeds op. We hebben ze ook gescheiden met een draadje gezet. Na een paar dagen gingen ze elkaar door het draadje heen steeds opzoeken daarna bij elkaar gezet en dit steeds een beetje langer en nu zijn ze dol op elkaar :L
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Charret

Bericht door Charret » zo 22 apr 2007, 12:31

Dat heeft vast even zijn tijd nodig. Over een paar weekjes toon je ons weer leuke spelende foto's!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
maroes

Bericht door maroes » zo 22 apr 2007, 14:28

Nee,niet leuk inderdaad.
Zo klein en dan al moeten vechten voor haar plekje.
Hopelijk komt het snel weer goed.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
Claudje

Bericht door Claudje » zo 22 apr 2007, 14:48

Het gaat nu al veel beter dan gisteren :j Ik hoop dat ik ze binnen een
paar dagen bij elkaar kan zetten. Gelukkig kriebelt Keet nu wel met
Puck en andersom!

Het was inderdaad rangorde uitmaken en normaal kijk ik daar niet zo
gek van op, maar dit was echt zo extreem, hij tilde haar gewoon op en
slingerde haar weg :?

Afbeelding

Mir

Bericht door Mir » zo 22 apr 2007, 15:53

Kan me voorstellen dat je ervan schrikt als je lievelingen elkaar gaan toetakelen. Maar het kan best dat Caylinn toch "iets"gedaan heeft (wat misschien niet eens zichtbaar is voor ons)wat voor Ullwin echt niet door de beugel kon en hij haar daarom zo ontzettend terecht wees. Heb het wel vaker gezien dat een paard echt even heel vuil doet dat je bijna de DA belt just in case. Maar het klinkt al heel wat beter nu, ben benieuwd hoe het verder gaat.
Esther

Bericht door Esther » zo 22 apr 2007, 16:54

Ik denk dat ze allebei gewoon wat tijd nodig hebben.. Ull zal marga wel missen en voor Caylinn is het natuurlijk ook erg wennen..

Ik had ook eigenlijk wel verwacht dat het niet vlekkeloos zou gaan, het is voor beiden nogal een verandering.. Ik denk niet dat Caylinn iets heeft gedaan wat volgens Ull niet door de beugel kan, Caylinn weet echt wel hoe ver ze kan gaan en is erg onderdanig..

Ze zal wel flink hebben staan kauwen..

Ik zou ze niet te snel bij elkaar doen, laat ze allebei maar even wennen aan de nieuwe situatie en ze moeten gewoon graag bij elkaar willen, zeg maar dat Ull echt behoefte krijgt om met een paard te staan..

Bente lijkt er kalm onder, die lag te slapen toen ik thuiskwam..
Waren de dames hier wel een beetje normaal toen jullie Caylinn ophaalden, ze zullen wel even hebben staan gillen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Claudje

Bericht door Claudje » zo 22 apr 2007, 17:29

Wat Esther zegt ga ik in mee, Caylinn doet echt niets verkeerd, die is zo onderdanig als maar kan :j
Maar Esther, jouw dames hebben eigenlijk geen kik gegeven :D Ook niet toen we weg reden...
Ze willen nu ook steeds naar elkaar toe, maar ik laat ze inderdaad nog maar eventjes zo staan!

Afbeelding

Anouska

Bericht door Anouska » di 24 apr 2007, 13:02

Wat een toestand, komt vast helemaal goed over een tijdje.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Claudje

Bericht door Claudje » di 24 apr 2007, 13:05

Hihi, ik denk dat ik een deel van Ullwinn's gedrag kan verklaren :D Ullwinn is natuurlijk een ruin
(noujah, hij dacht dus dat hij een hengst was) En Caylinn lijkt me zo hengstig als maar kan :P
Knipper knipper knipper! Toen ik haar meenam naar de andere stal, ging ze steeds met haar kont
tegen de liksteen aan hangen O:) Beetje stout paardje heb ik dus }-)

Maar ze staan nu bij elkaar, Pucki staat nu alleen, want die staat op ontploffen :o

Afbeelding

Plaats reactie